Ik ben bezig een blokje te bouwen van de restanten van een 110 blok wat ik nog had liggen.
Zo nu en dan vind je leuke dingen op eBay, zoals bijv een complete lifan rotor set voor 68 euro
Maar ik kwam ook deze zuiger tegen, had er nog nooit van gehoord. Is 'gedipt' in een molybdenum formule.
Ik ging even googlen en het schijnt frictie te verminderen en ook hittevaster te zijn waardoor er minder slijtage optreedt.
Iemand ervaring hiermee? Ben benieuwd!
Heb hem besteld met nog wat spulletjes, kost allemaal niks daar!
http://www.petrolscooter.co.uk/piston-k ... -bike.html
Tjoening to the max: Molybdenum coating
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Tjoening to the max: Molybdenum coating
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
Na een aantal kilometer is dat spul er al vanaf. Schijnt wel te helpen bij het inrijden
Zie je wel vaker, zou me er niet te druk over maken. Zelf vind ik het meer een marketingtruc. Je moet je toch ergens in onderscheiden in de zuigermarkt
Zie je wel vaker, zou me er niet te druk over maken. Zelf vind ik het meer een marketingtruc. Je moet je toch ergens in onderscheiden in de zuigermarkt
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
Door heel hard te zuigen?Salm schreef:Je moet je toch ergens in onderscheiden in de zuigermarkt
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
is puur voor het inrijden
werd veel gebruikt bij 2-takt racers
ik heb het spul zelfs in spuitbus staan van molikote
http://www.lubricantsupplies.co.uk/medi ... -400ml.jpg
werd veel gebruikt bij 2-takt racers
ik heb het spul zelfs in spuitbus staan van molikote
http://www.lubricantsupplies.co.uk/medi ... -400ml.jpg
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
Ik moest hem weer splitsen omdat de versnellingsbak niet naar mijn smaak was en na maximaal 10 km gereden te hebben ligt de zuiger op sommige plaatsen al bloot.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
Gewoon grafiet toch?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
Zo ziet het er wel uit, ik merk bij die zuiger die ik had geen profijt of zo, maar was toch de goedkoopste
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
- Locatie: Waar de wind waait.
Re: Tjoening to the max: Molybdenum coating
Het helpt inderdaad bij inrijden of bij racemotoren, die snel weer uit elkaar gaan, en voorzien van een nieuw laagje worden.
Het is geen grafiet (dat is koolstof), maar het lijkt er op microscopisch niveau erg sterk op. Een gelaagde molecuulstructuur.
Het verlaagt de wrijving en voorkomt vooral koudlassen/ vreten.
Voor tandwielen is het ook mooi spul.
Het is geen grafiet (dat is koolstof), maar het lijkt er op microscopisch niveau erg sterk op. Een gelaagde molecuulstructuur.
Het verlaagt de wrijving en voorkomt vooral koudlassen/ vreten.
Voor tandwielen is het ook mooi spul.
Blauw of Groen?