Pagina 3 van 3

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 12 mar 2021 21:57
door MrSinga
Dan moet je dus taatslager er achter steken
EN uitkotteren voor een kogellager, dan moet je bak dus ook anders.

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 12 mar 2021 23:58
door daanmetselaar
Maar cd90 heeft alleen een kogellager toch, of ben ik nou in de war? Volgens cmsnl nergens een taatslager. :idea:

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 13 mar 2021 05:58
door KiP
Maar ook andere versnellingsbak assen

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 13 mar 2021 07:55
door MrSinga
daanmetselaar schreef: 12 mar 2021 23:58 Maar cd90 heeft alleen een kogellager toch, of ben ik nou in de war? Volgens cmsnl nergens een taatslager. :idea:
Nee dat taatslager zit enkel bij tuningblokken. Om die krachten op te vangen zodat die ot en gb4/6 carters niet kapot gaan
Honda heeft enkel koppeling op de bak waar de middencarters 4 kogellagers hebben!

Bak van kogellager carters past niet in gewone en vise versa! Assen verschillen in dikte daar (en soms de assen zelf ook)

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 13 mar 2021 11:38
door daanmetselaar
Oké, duidelijk, ik ga kijken wat nu de mogelijkheden nog zijn. Heb nog gezocht voor die dikte van de as, voor een glijlager is die as rond 14, en die in een kogellager gaat vgm rond 12 (als ik de goede specificaties van het lager heb dan). Alleen de dikte van de ingaande as waar de tandwielen overheen schuiven weet ik niet of die gelijk is. De uitgaande as kan wel anders zijn, want je hebt ook weleens dat het kettingwiel niet past.

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 13 mar 2021 18:47
door nielspbr
Uitgaande assen met een andere (fijnere) spline zijn crf, dikkere 20mm uitgaande assen zijn oude zs 125 blokken.
Voor beide modellen zijn gewoon kettingwielen te koop.
(maar een 20mm zs as ga je sowieso niet in een normaal honda blokje krijgen.)

Re: koppeling op de bak

Geplaatst: 13 mar 2021 20:15
door daanmetselaar
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties en duidelijke info, echt top! :mrgreen: