Aantal vragen betreft SSje opvoeren
Geplaatst: 29 okt 2010 14:30
Hai
Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een ss50. Ik ben van plan om hem om te bouwen naar classic racer, daarbij hoort natuurlijk een ''beetje'' opvoerwerk.
Plan is eig om een zo hoog mogelijk vermogen te halen met origineel onderblok.
Maar ik heb dus een aantal vragen daarover, dit zijn ze:
1. Wat is beter, originele cilinder op laten boren naar 88cc (of meer voor zover mogelijk, maar ik dacht dat je maximaal 88cc kan doen in origineel carter?) of gewoon kant en klare 88cc cilinder kopen? Naast dat opboren me goedkoper lijkt, denk ik ook dat de originele cilinder van Honda van beter staal gemaakt is dan nieuwe cilinders die te koop zijn...?
En dat daardoor de slijtage weer onder de knie gehouden wordt etc etc etc.
2. Wat zou een leuk nokkenasje zijn voor 88cc met 70 kop, een zo groot mogelijke carburateur als dat de inlaatklep toe staat en nog wat meer snel spul zoals geflowde cilinderkop etc..? Ik dacht zelf aan http://www.rovaza.nl/product/Nokkenas+SS50+Super+Race of kan ik mijn keuze beter op een andere laten vallen?
Wel met glijlagers svp.
3. Is een oliekoeler noodzakelijk? Ik zal sowieso een temperatuurmeter installeren zodat ik kan zien of hij niet te heet wordt, maar ik denk dat het sowieso wel nodig is met bovenstaande setup, of is het geen noodzaak?
En heeft er verder iemand anders nog tips qua opvoeren, waar ik rekening mee moet houden en wat goede combinaties zijn qua onderdelen?
Er zal uiteraard ook het een en ander veranderd worden aan de remmerij en de vering
Alvast heel erg bedankt voor de tips!
Groeten, Paul.
Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een ss50. Ik ben van plan om hem om te bouwen naar classic racer, daarbij hoort natuurlijk een ''beetje'' opvoerwerk.
Plan is eig om een zo hoog mogelijk vermogen te halen met origineel onderblok.
Maar ik heb dus een aantal vragen daarover, dit zijn ze:
1. Wat is beter, originele cilinder op laten boren naar 88cc (of meer voor zover mogelijk, maar ik dacht dat je maximaal 88cc kan doen in origineel carter?) of gewoon kant en klare 88cc cilinder kopen? Naast dat opboren me goedkoper lijkt, denk ik ook dat de originele cilinder van Honda van beter staal gemaakt is dan nieuwe cilinders die te koop zijn...?
En dat daardoor de slijtage weer onder de knie gehouden wordt etc etc etc.
2. Wat zou een leuk nokkenasje zijn voor 88cc met 70 kop, een zo groot mogelijke carburateur als dat de inlaatklep toe staat en nog wat meer snel spul zoals geflowde cilinderkop etc..? Ik dacht zelf aan http://www.rovaza.nl/product/Nokkenas+SS50+Super+Race of kan ik mijn keuze beter op een andere laten vallen?
Wel met glijlagers svp.
3. Is een oliekoeler noodzakelijk? Ik zal sowieso een temperatuurmeter installeren zodat ik kan zien of hij niet te heet wordt, maar ik denk dat het sowieso wel nodig is met bovenstaande setup, of is het geen noodzaak?
En heeft er verder iemand anders nog tips qua opvoeren, waar ik rekening mee moet houden en wat goede combinaties zijn qua onderdelen?
Er zal uiteraard ook het een en ander veranderd worden aan de remmerij en de vering
Alvast heel erg bedankt voor de tips!
Groeten, Paul.