Pagina 1 van 1

70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 08 nov 2010 17:30
door Sammie
He jongens mijn setup is nu 72cc, 50cc kop met een 15mm caburateur (15mm is tenminste wat ik meet, het is een PB caburateur (pb15 of pb16?)). Heeft het zin om naar een grotere caburateur te kijken om meer winst te krijgen of moet ik tevreden zijn met wat ik nu heb?

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 08 nov 2010 18:47
door Sammie
Eric schreef:Hey Sammie,

Ik ben al jaren vrijgezel. Zal ik gewoon vrijgezel blijven of toch maar met een lelijk, dik en dom wijf gaan?

Ja, een grotere carburateur zal waarschijnlijk meer vermogen geven al zal een 15 of 16mm het prima doen. Of jij ermee tevreden wil zijn kunnen wij natuurlijk ook niet ruiken.

Groetjes.
Lol daar heb je een.

Ok ik ben tevreden op dit moment, ik zal mijn vraag anders stellen: Als ik nog meer trekkracht/acceleratie wil zonder dat ik de tandwielverhouding en nokkenas wil veranderen zou ik dan een 18mm of groter kunnen monteren zonder dat ik veel problemen krijg? Dan zou ik namelijk nog tevredenerder worden als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 08 nov 2010 19:04
door niek is ik
had jij niet die motra?

Zoja, gk4 kopje. en 50cc... inimini inlaat kanaal... Dan heeft grotere carb geen zin, of je moet een takkiewakkie verloop spruitstukje hebben. Maar daar gaat ie bij gewoon gebruik niet veel fijner van worden.

Dus word je niet tevreden :D

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 08 nov 2010 19:18
door Sammie
Thanks Niek, zoals altijd weer een duidelijk antwoord. Ik denk dat ik dan maar tevreden moet blijven rondrijden met mijn 15mm op mijn inimini inlaat. Zoals gezegd was ik al tevreden maar dacht dat er misschien nog wel meer uit te halen was (ik denk dat de meesten van ons dat wel eens hebben ;) ).

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 08 nov 2010 19:39
door niek is ik
Bij NT gk4 is er echter wel een helehoop winst te halen met de nokkenas zonder dat ie vervelend gaat rijden.
Om een spimpel iets toch weer iets lastig te maken.
Echter zou ik zo niet weten welke nok je dan precies moet hebben.
Dit aangezien dit altijd beetje afhankelijk is van cilinderinhoud(compressie) versnellingsbak en ontsteking.
Zo'n motra heeft een mitsuba? Zoja, mooi, die vervroegen wel.
Dan, tja... met 70cc op 50 kop en snelle nok bij gk4 blok heb ik geen ervaring. Dus blijft beetje proberen.
Wel weet ik dat een skyteam nokje in een verder standaard 50cc gk4 blok een wonder doet.

Wellicht het proberen waard? nok kun je wisselen zonder kopje te hoeven demonteren.

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 08 nov 2010 22:05
door Sammie
Skyteam nokkie even proberen dan, kan ik meteen wat resultaten melden als het het waard is. Als ie erin zit dan meld ik me weer :) .
Thanks voor zover

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 09 nov 2010 07:29
door Ronaldo
Heb je trouwens nog steeds die chinese herrie-uitlaat d'r onder zitten? We zitten nog steeds te wachten op een geluidsfragment.

Re: 70cc met 15mm caburateur...heeft grotere caburateur nut?

Geplaatst: 09 nov 2010 07:55
door Sammie
Ronaldo schreef:Heb je trouwens nog steeds die chinese herrie-uitlaat d'r onder zitten? We zitten nog steeds te wachten op een geluidsfragment.
Er komt eerdaags een video vrij waar ik ook in voorkom met het geluid van vandaag de dag, die zal ik hier even plaatsen. Nog geen tijd gehad om mijn originele te fixen dus ja die chinese imitatie onderzeetelescooppijp met een bak herrie zit er nog steeds onder, en ondanks dat ik een hekel heb aan chinese namaak....met de demper die ik erin gemaakt heb geeft het een ontzettend mooie sound.