Verschil tussen Superhead varianten?
Verschil tussen Superhead varianten?
Dag heren, dames,
Ik ben aan het kijken naar een superhead voor op mn C90 E-start blokje (52mm, OT70kop),
maar er zijn dus aardig wat varianten.
F5, F7, G5, +R, etc.
Wat zijn de verschillen? Ik weet dat de +R het decompressie systeem heeft, maar wat zijn de andere verschillen?
Alvast bedankt...
Ik ben aan het kijken naar een superhead voor op mn C90 E-start blokje (52mm, OT70kop),
maar er zijn dus aardig wat varianten.
F5, F7, G5, +R, etc.
Wat zijn de verschillen? Ik weet dat de +R het decompressie systeem heeft, maar wat zijn de andere verschillen?
Alvast bedankt...
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
de +R is niet perse decomppressie.
ik heb ook zitten kijken om de +R die ik heb op een opgevoerd ss blok te proppen maar mijn cilinder diameter was net te klein dat was volgend mij 51mm of zo 85cc
ik zou denk ik eerder de kop die je hebt goed te laten flowen en een snel nokkenasje er in dan dat je zoon duuuuuure kop er op zet.
die daytona 150 koppen heb ik al voor 150 euro voor bij zien komen dat kan je ook nog overwegen. is goekooper dan een takkiwaki kop
ik heb ook zitten kijken om de +R die ik heb op een opgevoerd ss blok te proppen maar mijn cilinder diameter was net te klein dat was volgend mij 51mm of zo 85cc
ik zou denk ik eerder de kop die je hebt goed te laten flowen en een snel nokkenasje er in dan dat je zoon duuuuuure kop er op zet.
die daytona 150 koppen heb ik al voor 150 euro voor bij zien komen dat kan je ook nog overwegen. is goekooper dan een takkiwaki kop
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
decompressie is +D (niet te verwarren met D-stage)
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Maar de +D gaat alleen in +R superheads toch?
De decomp. is optioneel idd.
Hoe groot is de verbrandingskamer van die +R van je dan? 52mm?
Mijn kop is al geflowed met leuk nokje, maar het kan altijd beter
En die andere superheads? Verschillen daartussen?
De decomp. is optioneel idd.
Hoe groot is de verbrandingskamer van die +R van je dan? 52mm?
Mijn kop is al geflowed met leuk nokje, maar het kan altijd beter
En die andere superheads? Verschillen daartussen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Je hebt van takegawa nog twee hele lieve kopjes, vers van de pers.
- een desmo kop die, naar wat ik overal vindt, alleen als kit gaat worden geleverd (124/138)
- Een 4V +R sohc
- een desmo kop die, naar wat ik overal vindt, alleen als kit gaat worden geleverd (124/138)
- Een 4V +R sohc
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Super!Viperdax schreef:http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm
hier staan het meeste wel geloof ik...
Thanks. Dus de meeste Superheads hebben oval chambers, dus zuigers vinden/maken wordt tricky?
Of kan ik gewoon mn zuiger voor 70 kop (GB0?) gebruiken?
Hmm, misschien mn kop maar nog verder laten bewerken dan... Maar een Superhead +D lijkt me ook wel wat, misschien krijg mn startmotor het blokje dan wat makkelijker aan...
Decisions, decisions...
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Net ff gezocht naar die desmo head, uber bruut, onbetaalbaar ws.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Desmo is een mooie oplossing, het is niet voor niets Ducati's paradepaardje op de Desmosedici.
- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.
Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.
Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?
- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.
Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.
Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
als je alleen het verschil wil weten tussen desmo en veren, dan moet je het vergelijken met de dohc,
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.
jeuj!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
ruik ik daar 22000 toerenEdo schreef:Desmo is een mooie oplossing, het is niet voor niets Ducati's paradepaardje op de Desmosedici.
- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.
Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.
Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?
of zal het dan al kapot zijn
wie sponserd mij zoon kopie zal ik het wel probeeren of 22000 toeren haalbaar is
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Als de DOHC zijn nokken direct op de klep heeft zou het een briljante test zijn;koen 50 schreef:als je alleen het verschil wil weten tussen desmo en veren, dan moet je het vergelijken met de dohc,
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.
- veersysteem zonder tuimelaars
VS
- desmosysteem met 8 tuimelaars
Iemand?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
fpt's multiair...
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
niels praat is niet zo moeilijknielspbr schreef:fpt's multiair...
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.