Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23
Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Hallo iedereen
Ik ben nieuw hier omdat ik mijn skyteam pbr een beetje wil gaan tunen (zowel optisch als motorisch).
Ik heb de overbrenging al laten aanpassen bij een motor specialist, hij heeft de tandwielen aangepast en een betere ketting erop gelegd.
Het is een 50cc en hij rijdt nu ong rond de 65 denk ik (binnenkort maar ff keertje met de gps gaan rijden) en de toeren verschillen een beetje (weet niet of ik de toeren teller 100% kan vertrouwen) dus af en toe geeft hij volgas in zijn 4 rond de 9.500 rpm en af en toe geeft hij maar 9.500 rpm aan. Maargoed boven de 10.000 rpm zit hij in zijn rood, dus ik zit af en toe al bijna in het rode gedeelte.
Nu wil ik een onbegrensde CDI kopen en een power filter, en nu heb ik hier een paar vragen over:
-Ik las dat door de betere CDI mijn toeren omhoog zullen gaan, maar hij zit al bijna in het rood hoe zit dit dan? is het nog wel slim om een andere CDI te kopen?
-Ik wil dus ook een power filter, maar ook voor deze heeft dit effect op mijn toeren? zo ja is het dan nog wel slim om een power filter te halen? En wat doet een power filter nog meer aan mijn brommer? want ik wil hem voornamelijk omdat ik die standaard filter zo lastig vind om mee te sleutelen en omdat power filter wel een leuker geluidje scheen te geven.
-Hoeveel mm moet de powerfilter zijn? ik heb een standaard 50cc met standaard carb.
-Moet ik mijn afstelling ook weer aanpassen na dat ik een power filter erop heb gegooid? zo ja hoe kan ik dit het makkelijkste doen? want hij is toen hij naar de specialist is geweest perfect afgesteld, en ik zou dit graag zo goed mogelijk houden.
-Kan de power filter ook gewoon als ik wekelijks een paar keer in de regen moet rijden en/of in de regen me brommer laat staan?
Nou ik hoop wat goede reacties te krijgen
Bedankt alvast.
Ik ben nieuw hier omdat ik mijn skyteam pbr een beetje wil gaan tunen (zowel optisch als motorisch).
Ik heb de overbrenging al laten aanpassen bij een motor specialist, hij heeft de tandwielen aangepast en een betere ketting erop gelegd.
Het is een 50cc en hij rijdt nu ong rond de 65 denk ik (binnenkort maar ff keertje met de gps gaan rijden) en de toeren verschillen een beetje (weet niet of ik de toeren teller 100% kan vertrouwen) dus af en toe geeft hij volgas in zijn 4 rond de 9.500 rpm en af en toe geeft hij maar 9.500 rpm aan. Maargoed boven de 10.000 rpm zit hij in zijn rood, dus ik zit af en toe al bijna in het rode gedeelte.
Nu wil ik een onbegrensde CDI kopen en een power filter, en nu heb ik hier een paar vragen over:
-Ik las dat door de betere CDI mijn toeren omhoog zullen gaan, maar hij zit al bijna in het rood hoe zit dit dan? is het nog wel slim om een andere CDI te kopen?
-Ik wil dus ook een power filter, maar ook voor deze heeft dit effect op mijn toeren? zo ja is het dan nog wel slim om een power filter te halen? En wat doet een power filter nog meer aan mijn brommer? want ik wil hem voornamelijk omdat ik die standaard filter zo lastig vind om mee te sleutelen en omdat power filter wel een leuker geluidje scheen te geven.
-Hoeveel mm moet de powerfilter zijn? ik heb een standaard 50cc met standaard carb.
-Moet ik mijn afstelling ook weer aanpassen na dat ik een power filter erop heb gegooid? zo ja hoe kan ik dit het makkelijkste doen? want hij is toen hij naar de specialist is geweest perfect afgesteld, en ik zou dit graag zo goed mogelijk houden.
-Kan de power filter ook gewoon als ik wekelijks een paar keer in de regen moet rijden en/of in de regen me brommer laat staan?
Nou ik hoop wat goede reacties te krijgen
Bedankt alvast.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Skyteam brommers hebben geen begrenzing op de cdi, dus die kan je jezelf besparen.
Powerfilter maakt meer lawaai maar help verder niet op 50cc. Met regen maakt een powerfilter op een pbr niet uit omdat het filter hoog en droog onder de tank zit. En ja, waarschijnlijk met de hoofdsproeier net een maatje groter.
(bij mijn pbr heb ik een keer magic smoke in de toerenteller gehad, ik verdenk de onsteking van de lifan drieklepper die er toen onder zat. De volgende teller heeft het de rest van de tijd dat ik hem had gewoon gedaan.)
Powerfilter maakt meer lawaai maar help verder niet op 50cc. Met regen maakt een powerfilter op een pbr niet uit omdat het filter hoog en droog onder de tank zit. En ja, waarschijnlijk met de hoofdsproeier net een maatje groter.
(bij mijn pbr heb ik een keer magic smoke in de toerenteller gehad, ik verdenk de onsteking van de lifan drieklepper die er toen onder zat. De volgende teller heeft het de rest van de tijd dat ik hem had gewoon gedaan.)
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Powerfilter maakt alleen maar herrie, heeft verder weinig voordelen denk ik.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Ah ok dan is CDI niet meer nodig idd.nielspbr schreef:Skyteam brommers hebben geen begrenzing op de cdi, dus die kan je jezelf besparen.
Powerfilter maakt meer lawaai maar help verder niet op 50cc. Met regen maakt een powerfilter op een pbr niet uit omdat het filter hoog en droog onder de tank zit. En ja, waarschijnlijk met de hoofdsproeier net een maatje groter.
(bij mijn pbr heb ik een keer magic smoke in de toerenteller gehad, ik verdenk de onsteking van de lifan drieklepper die er toen onder zat. De volgende teller heeft het de rest van de tijd dat ik hem had gewoon gedaan.)
En die power filter, tja ik hou wel van een beetje herrie, heb nu een goeie uitlaat eronder zitten dus hij maakt sowieso wel een leuk geluidje, maar hoe zou je het geluid van een powerfilter dan beschrijven? en is dat negatief of positief.
En wat bedoel je met een lifan drieklepper?
Ik zoek trouwens ook nog een nieuwe teller/cockpit voor me pbr aangezien me Km-teller nu kapot is. Maar ik zoek er een die mooi op een pbr past maar het liefst maar 1 geheel is (dus niet 2 van die ronde tellertjes) die ik in het midden kan plaatsen, (het liefst ook met toerenteller) iemand hiervoor een idee welke ik kan gebruiken?
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
T is dat mijn huidige carb niet goed onder mijn frame past, en dat ik het dus wel scheef onder m'n brommer moet zetten met een powerfilter, anders is de standaard luchtfilter veeel fijner om naar te luisteren... Hij maakt nu n vervelend aanzuigend geluid, zo'n constante ruis... Heel vervelend.
Dus ik zou er niks aan doen. Als je je brommer echt sneller wil laten lopen, zet er een 70cc setje op. 50cc gaat nou eenmaal ( uitzonderingen daargelaten ) niet veel harder dan 70. Qua prijs is dat overigens best okee te doen hoor, 90 euro ben je wel klaar. 70cc voor 50 kop setje, kop eraf, cilinder eraf, zuiger eraf, nieuwe pakkingen, zuiger erop, cilinder erop, kop erop. Betekent wel opnieuw afstellen, als je dat niet wilt moet je het niet doen maar het zijn keuzes
Dus ik zou er niks aan doen. Als je je brommer echt sneller wil laten lopen, zet er een 70cc setje op. 50cc gaat nou eenmaal ( uitzonderingen daargelaten ) niet veel harder dan 70. Qua prijs is dat overigens best okee te doen hoor, 90 euro ben je wel klaar. 70cc voor 50 kop setje, kop eraf, cilinder eraf, zuiger eraf, nieuwe pakkingen, zuiger erop, cilinder erop, kop erop. Betekent wel opnieuw afstellen, als je dat niet wilt moet je het niet doen maar het zijn keuzes
Honda SS50 125cc 49cc
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Ja dit is dus geen optie, me vader wilt absoluut niet dat ik het cc verhoog aangezien ik dan op een motor rij zonder motor rijbewijs..Camiel schreef:T is dat mijn huidige carb niet goed onder mijn frame past, en dat ik het dus wel scheef onder m'n brommer moet zetten met een powerfilter, anders is de standaard luchtfilter veeel fijner om naar te luisteren... Hij maakt nu n vervelend aanzuigend geluid, zo'n constante ruis... Heel vervelend.
Dus ik zou er niks aan doen. Als je je brommer echt sneller wil laten lopen, zet er een 70cc setje op. 50cc gaat nou eenmaal ( uitzonderingen daargelaten ) niet veel harder dan 70. Qua prijs is dat overigens best okee te doen hoor, 90 euro ben je wel klaar. 70cc voor 50 kop setje, kop eraf, cilinder eraf, zuiger eraf, nieuwe pakkingen, zuiger erop, cilinder erop, kop erop. Betekent wel opnieuw afstellen, als je dat niet wilt moet je het niet doen maar het zijn keuzes
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
50cc die harder dan 45km per uur rijdt valt ook in de categorie MOTORFIETSEN hoor
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
- Bezit: ss50.
- Locatie: Ede, gld
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Diameter van t powerfilter moet je gewoon even meten..
Laatst bij een vriend van mij op een 50cc pbr powerfilter gezet, vet koel maar je ziet er niks van en omdat ie zo ver zit verstopt. Vind ik de herrie ook nog wel mee vallen...
Laatst bij een vriend van mij op een 50cc pbr powerfilter gezet, vet koel maar je ziet er niks van en omdat ie zo ver zit verstopt. Vind ik de herrie ook nog wel mee vallen...
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Nee, met een brommerkenteken valt die nog steeds onder opgevoerde brommer.Ronaldo schreef:50cc die harder dan 45km per uur rijdt valt ook in de categorie MOTORFIETSEN hoor
(Kan je in ieder geval niet de rijden zonder motorrijbewijs en onverzekerde motorfietsboetes krijgen)
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Je gaat hem wel lekker onder de tank horen loeien tijdens het rijden.rikkieh schreef:Diameter van t powerfilter moet je gewoon even meten..
Laatst bij een vriend van mij op een 50cc pbr powerfilter gezet, vet koel maar je ziet er niks van en omdat ie zo ver zit verstopt. Vind ik de herrie ook nog wel mee vallen...
Maar ja, dat loeien deed die bij mijn oude st90 met het standaard luchtfilter ook al.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
ik verklaar je mooi voor gek dat je je vertanding heb laten aanpassen bij een specialist heb je zeker goed specialisten geld voor moeten betalen. als je voor een tand wiel met 2 tanden meer had gekocht was je voor de helft van het geld klaar geweest
als je voor een powerfilter gaat zou ik voor een k&n kiezen. ze zijn wel wat duurder maar ze gaan je hele leven mee. als je ze is eens in de zoveel tijd schoon maakt.
het kabaal wat zoon filter op een zb/pbr veroorzaakt val wel redelijk mee. je hebt niet het geluid direct van het filter maar dat moet eerst om een hoek on der je frame door gaan.
ongeveer zo klinkt dat met een takegawa bomber en een k&n vilter bij 50/60 km/h
*nielspbr: tags aangepast*
je zal er niet veel winst uithalen uit zoon filter.
je kan altijd nog een keer denken aan een snelle nokkenas. dat kan hij ook weer wat sneller mee.
als je voor een powerfilter gaat zou ik voor een k&n kiezen. ze zijn wel wat duurder maar ze gaan je hele leven mee. als je ze is eens in de zoveel tijd schoon maakt.
het kabaal wat zoon filter op een zb/pbr veroorzaakt val wel redelijk mee. je hebt niet het geluid direct van het filter maar dat moet eerst om een hoek on der je frame door gaan.
ongeveer zo klinkt dat met een takegawa bomber en een k&n vilter bij 50/60 km/h
*nielspbr: tags aangepast*
je zal er niet veel winst uithalen uit zoon filter.
je kan altijd nog een keer denken aan een snelle nokkenas. dat kan hij ook weer wat sneller mee.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Ik vind dat je een prachtige nickname hebt!
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
GOD! ik wilde net zeggen...
Uit Ommen zeker?
Uit Ommen zeker?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
Dank voor alle reacties!
En ook voor de naam complimenten, al weet ik niet zeker of die wel voor mij bedoeld waren. Hoe dan ook bedankt
En ik zal nog ff moeten nadenken wat ik nou doe qua power filter.. Die het dan voornamelijk voor het geluid en het makkelijker sleutelen. Misschien maar een keer 1 kopen om gewoon ff te testen.
Over nokken as, hoe veel km zou ik daarmee winnen?
Wat zou het ong kosten om het te laten doen? (maak je geen zorgen over die specialist daar heb ik en me vader al lang goede ervaring mee, qua prijzen en prestaties)
Wat zijn de risico's voor het eventueel laten zetten van een snellere nokkenas? Wordt mijn motor dan misschien gevoeliger voor ja.. defecten waardoor ik me motor kan laten repareren?
En ook voor de naam complimenten, al weet ik niet zeker of die wel voor mij bedoeld waren. Hoe dan ook bedankt
En ik zal nog ff moeten nadenken wat ik nou doe qua power filter.. Die het dan voornamelijk voor het geluid en het makkelijker sleutelen. Misschien maar een keer 1 kopen om gewoon ff te testen.
Over nokken as, hoe veel km zou ik daarmee winnen?
Wat zou het ong kosten om het te laten doen? (maak je geen zorgen over die specialist daar heb ik en me vader al lang goede ervaring mee, qua prijzen en prestaties)
Wat zijn de risico's voor het eventueel laten zetten van een snellere nokkenas? Wordt mijn motor dan misschien gevoeliger voor ja.. defecten waardoor ik me motor kan laten repareren?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr
De enige nokkenas die ik mij kan bedenken is een racenokje van kitaco.
Houdt er wel rekening mee dat ie onderin en in het midden weinig meer doet.
Houdt er wel rekening mee dat ie onderin en in het midden weinig meer doet.