honda cy50 uitlaat

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
nick lissenberg
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2016 08:33
Bezit: Honda cy50 1978

honda cy50 uitlaat

Bericht door nick lissenberg »

Hoi,

Ik heb een honda cy50 uit 1978, helemaal origineel en nu wil ik de begrenzer uit de uitlaat halen. heeft iemand een foto/voorbeeld waar de begrenzer zit. of een foto van de binnenkant van de uitlaat, kan het nergens vinden. en als ie eruit is moet er dan iets van demping terug in? en zo ja wat. alvast bedankt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door nielspbr »

User hypercub heeft eens een uitlaat ter beschikking gesteld aan cy50.de. Die hebben die uitlaat toen ontgrensd. Volgens mij heeft Eelco(hypercub) hier toen of een link of een fotoreportage geplaatst van die uitlaatoperatie.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door hypercub »

Dat ging om een xl75 uitlaat. Die was van nature al onbegrensd, alleen nu nog iets meer onbegrensd.
Op www.cy50.de staat nog wel her en der info (onder tuning o.a.) en beeldmateriaal van het binnenwerk van zo`n uitlaat.
Mijn CY uitlaat is een HJ special, ook ontgrensd. Het gaat er vooral om het binnenbochtje uit de uitlaatbocht te halen, en voor de lux kan je ook de binnenkant aanpakken, want daar wordt ook het een en ander begrensd.
Life is too short for lousy coffee.

nick lissenberg
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2016 08:33
Bezit: Honda cy50 1978

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door nick lissenberg »

Thanks, ja ik heb gekeken op ww.cy50.de maar staan geen duidelijke foto`s op helaas......

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door wim V8 »

Een CY 50 is in mijn herinnering nooit in Nederland ingevoerd als bromfiets.

Dus die fijne nederlandse 40km/u begrenzing zal hij niet hebben. max. 1,4Kw. (ontgrenzen is duur)

Als het een duitser is kan hij begrenst zijn op 45km/u (kleinkraftrad) max 4Kw dus makkelijk ontgrenzen.

Zwitserse "brommer" is ook begrenst op 45km/u, die herken je aan 1 persoons buddy en geen duovoetsteunen achter.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Online
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door ildert »

wim, ik weet niet waar je op doelt, maar ook een duitse cy is behoorlijk begrenst in de uitlaat. net als de duitse cb en xl. uitlaten zitten van voor tot achter vol met extra knijpend materiaal. dit verwijderen is zeker niet makkelijk.


wim V8 schreef:Een CY 50 is in mijn herinnering nooit in Nederland ingevoerd als bromfiets.

Dus die fijne nederlandse 40km/u begrenzing zal hij niet hebben. max. 1,4Kw. (ontgrenzen is duur)

Als het een duitser is kan hij begrenst zijn op 45km/u (kleinkraftrad) max 4Kw dus makkelijk ontgrenzen.

Zwitserse "brommer" is ook begrenst op 45km/u, die herken je aan 1 persoons buddy en geen duovoetsteunen achter.

Gr. Wim.
grote klappen, snel thuis

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door hypercub »

Om een idee te krijgen van het binnenwerk van een xl75 uitlaat (zeker het eerste pijpje is bij de cy50 duitse uitlaat geknepen, voor de rest ziet het er ongeveer zo uit):
https://www.hondavereniging.nl/index.ph ... m&id=18313
Life is too short for lousy coffee.

nick lissenberg
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2016 08:33
Bezit: Honda cy50 1978

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door nick lissenberg »

oke dank. ja het is een duitse cy50, gaat niet harder dan 45..... dus ik heb het vliegwiel vastgezet en ga nu proberen om de uitlaat te ontgrenzen. kijken of ie daarna wat harder wil gaan..

nick lissenberg
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2016 08:33
Bezit: Honda cy50 1978

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door nick lissenberg »

of zijn er ook goede nieuwe uitlaten waardoor ie harder gaat?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door hypercub »

Ja die zijn er, maar geen van allen zien eruit alsof de uitlaat op de brommer hoort.
Een optie is een Japanse cy50 uitlaat hierheen halen, of ergens in D, F, of B een cy80 uitlaat scoren.
op http://www.japan.webike.net vind je van diverse merken tuining uitlaatjes.

Hier een CY met XL75 uitlaat:
https://youtu.be/ak66fDDXQsM

En dezelfde cy met een "goedkope" import uitlaat:
https://www.youtube.com/watch?v=scwPl6AiXTM
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: honda cy50 uitlaat

Bericht door NIX »

Ik zou de originele uitlaat ontgrenzen. Niet alleen de dunne pijp moet uit de bocht, daarvoor moet de bocht meestal op 2 plaatsen worden doorgezaagd, tenzij je handig bent, dan zaag je buitenbocht (buiten het zicht) in en de binnenbocht wel door. Vervolgens moet je de beperkende versmalling ook uit de demper zien te halen en als je pech hebt, zijn alle reflectie pijpjes te dun en moet je ze door dikkere vervangen. Je hebt iemand met een CO2 appraat nodig, een ijzerzaag en een tol met hele dunne schijfjes, dan kun je het bijna onzichtbaar voor elkaar krijgen. Zo heb ik wel vaker een stealth pijp gebraden die bijna net zo stil is als de ori. Mocht je ooit de brommer toch weer moeten begrenzen, dan doen een buisje in de carb en en vervliegend laatwiel meer dan voldoende.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie