Pagina 9 van 12

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 10 okt 2017 18:12
door Viertakt
Eigenlijk zijn alle niet 'permanente' begrenzers ruk. Beste begrenzing is een kleine carburateur.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 15 okt 2017 21:40
door K-pipe driver
De standaard carb is 12mm..kan dat nog kleiner en ook fijn lopen?Als je de orginele tandwiel verhouding houd loopt ie toch niet harder dacht ik.
Ik heb zelf een schakelaar aan de cdi gemaakt, max toeren zijn dan begrensd 7500 en loopt op mijn teller 54 -correctie van 10 km afwijking is rond de 45...
Max toeren onbegrensd is dan 11.000 en loopt dan 75 (met pijn) en dat is - correctie 60....met een 16mm carb trouwens.
Misschien een optie voor jou?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 19 okt 2017 21:58
door RideorDie
Hallo,

Ik heb net een maandje terug een kpipe gekocht uit 2016. Puur omdat ik hem er goed vond uitzien. Maar heb verder echt 0 verstand van brommers. Maar ik begrijp dat met 70cc hij vlotter optrekt en hogere top krijgt? Mijne rijd 63 op top maar met optrekken stottert hij (behoorlijk irritant). Wat zouden de kosten zijn als ik er 70cc laat opzetten?? Want kan dat zelf namelijk niet.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 22 okt 2017 09:46
door jordy1
RideorDie schreef:Hallo,

Ik heb net een maandje terug een kpipe gekocht uit 2016. Puur omdat ik hem er goed vond uitzien. Maar heb verder echt 0 verstand van brommers. Maar ik begrijp dat met 70cc hij vlotter optrekt en hogere top krijgt? Mijne rijd 63 op top maar met optrekken stottert hij (behoorlijk irritant). Wat zouden de kosten zijn als ik er 70cc laat opzetten?? Want kan dat zelf namelijk niet.

ik zou hem eerst even laten afstellen...

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 22 okt 2017 10:57
door K-pipe driver
Ik weet niet hoelang een monteur daar mee bezig is, ik weet ook niet of het zelf te doen is zonder ervaring.
Een cilinder voor een 50 kop met zuiger kost rond 100 euro, + de montage kosten is misschien rond 200 euro??
Kijk in de FAQ naar carburateur afstellen.
En bestudeer dit forum om meer te leren over 4 takt motoren.
Stotteren is meestal de carburateur goed afstellen en dat kun je zelf doen.
Succes

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 22 okt 2017 18:09
door Viertakt
K-pipe driver schreef:Ik weet niet hoelang een monteur daar mee bezig is, ik weet ook niet of het zelf te doen is zonder ervaring.
Een cilinder voor een 50 kop met zuiger kost rond 100 euro, + de montage kosten is misschien rond 200 euro??
Kijk in de FAQ naar carburateur afstellen.
En bestudeer dit forum om meer te leren over 4 takt motoren.
Stotteren is meestal de carburateur goed afstellen en dat kun je zelf doen.
Succes
Voor 29,50 + 35 euro heb je een 70cc + 70 NT kop bij Nemeco.

Pakkingsetje erbij en je bent voor 80 euro klaar. Monteren kan iemand met 2 linker handen en een beetje geduld ook wel. Staat vaak genoeg beschreven hier op t forum. en speciaal gereedschap heb je er ook niet voor nodig.

Tevens ben je met zo'n nemeco kopje ook direct van die luchtpomp af.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 25 okt 2017 15:12
door jordy1
dus dan moet je er ook even bij zeggen dat er een andere demper bij moet aangezien de katalysator anders binnen no-time vol zit...

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 27 okt 2017 01:10
door K-pipe driver
@viertakt
Ja heb dit ook gezien bij nemeco..
Lijkt mij zeker niet duur,
Maar moet er dan ook een zuiger bij voor een GK4 krukas??
En kwaliteit van nemeco is dat goed?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 05 nov 2017 11:23
door fs1tom
nielspbr schreef:
kymcokpipe2017 schreef:
nielspbr schreef:Zeker weten dat jij geen GY6 blokje in je kpipe hebt...
hoe kom ik erachter welk blok ik wel heb? of weet u dit toevallig? de winkel zeg dat het past. En las ergens dat de GY6/kymco blokken dit cilindersetje ondersteunen.
Kymco gebruikt wel degelijk gy6 blokken, in hun scooters.
Jouw blok(cylinder/kop) ziet eruit als een gewone honda kopie.
Enigszins laat, maar is de blokophanging bij zo'n Kymco gewoon hetzelfde als alle andere Honda en bami blokjes? Ik zit te kijken naar een Kymco Nexxon (voor de Zwarte Cross :P), alleen met 50cc is het natuurlijk niet zo leuk ;)

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 05 nov 2017 12:30
door stoterstangen90
ja

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 05 nov 2017 17:20
door hypercub
Gaat dat ding nou nog niet hard?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 05 nov 2017 23:18
door Viertakt
K-pipe driver schreef: En kwaliteit van nemeco is dat goed?
Verschilt, ik heb een c90 blok met nemeco topend en een c50 blok met c70 nemeco topend. De klepsteelhoedjes vervang ik van al het bami eigenlijk direct voor japans spul. Het C50 blok heb ik nu ongeveer 6000km op zitten en nog geen noemenswaardig olieverbruik. Kopje tikt eigenlijk wel sinds montage, maar niets spannends. Tevens doe ik niet aan inrijden/warmrijden met bami, want als het versleten is doe ik er nieuw spul op. Kost allemaal toch niks.

Heb ook wel eens een kopje gehad van een toko waar de klepsteel na 200km vast in de geleider genaait was, soms moet je een beetje geluk hebben.

Maar ik zweer er bij, ik koop geen dure topends meer waar ik zuinig op moet zijn.

Tevens vind ik de nokkenassen die in die 70/90 koppen zitten fijn, niet van die hoogtoerige jankerts, maar lekker breed en smeuig.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 nov 2017 10:27
door K-pipe driver
Ik heb een 2e hands 70cc cilinder met zuiger van zongzhen gekocht, volgens de verkoper geschikt voor 12v blokken en heeft ie 1500km gereden.
Ik laat de ori 50 kop er op denk ik...bij nemeco kost een 70 kop 35 euro, ik twijfel een beetje.
Heb ik met 70 kop meer koppel of niet. ..wat is het duidelijke verschil

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 nov 2017 10:37
door stoterstangen90
Het ligt aan de zuiger die je bij je set hebt gekocht.
Is die voor de 70 kop of voor de 50 kop geschikt.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 nov 2017 11:58
door nielspbr
De vorm van het dak en de uitsparingen voor de kleppen zijn namelijk anders voor 50 of 70 kop.