yx 140cc stomp blok afstellen

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Hallo,

Ik zit nu op een 52 stationair sproeier en loopt nu redelijk goed, alleen 3 naar zijn 4 klapt hij echt helemaal dood.... vertanding al van 16- 31 naar 17-28 toe gegaan... wel iets beter maar 4 blijft drama 18-28 gaan? kleiner kan achter niet namelijk.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door butt head »

de 3 en 4 daar klapt hij dood en je wil nog zwaarder vertanden? of snap ik het nu niet

zo'n blok hoort als een dolle naar de 100 te klappen.
en 52 stationair?? ik zou is moeten kijken maar volgens mij rij ik met mijn vm26 op een 150 blok nog met een kleinere stationair sproeier.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

uuuh of zeg ik het nou fout voor groter en achter kleiner moest toch voor sneller optrekken is mij verteld? of ??

Begon op de 38 naar 42 toe liep hij al stuk beter toen 48 weer beter... 50 weer ietjes... 52 als laatste gedaan toen weer even klaar met sleutelen :) Moet ook nog iets grotere hoofdsproeier alleen nergens in gare Lelystad te krijgen.

vm26 is dat een originele mikuni dan volgens mij is dat de beste carbs voor zon blok toch?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door nielspbr »

Frankey schreef:uuuh of zeg ik het nou fout voor groter en achter kleiner moest toch voor sneller optrekken is mij verteld? of ??
Fout, voor snel optrekken moet je een lichtere(kortere) overbrenging hebben. Ofwel klein voor groot achter.

Ik had toendertijd op een 140cc yx een takegawa 26mm spruit voor vm26 voor monkey-r, carbu vm26-665 met 17,5 stationair en 145 hoofdsproeier en een K&N filter.
Pas op, mikuni maten zijn niet te vergelijken met keihin.

Eindoverbrenging iets van 16:30 met een 120/90-10 band. Die overbrenging was eigenlijk te lang. (kon ook in 3 de 100 halen)

Top was afhankelijk van de uitlaat, een dbkiller(takegawa bomber voor monkey-r) scheelde zo maar 5kmh.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door butt head »

voor groter en achter kleiner voor een hoge top.
voor kleiner en achter groter om sneller van de plek te zijn.

18/28 is zwaar voor een veel cc blok wel te doen een 150cc blok loopt er op top ongeveer 118km/h mee


de vm26 die ik heb is een echte met de goede mengbuis, naald en schuif voor de 4takt blokken.
als je de vingers op zo'n carburateur kan leggen zou ik het zeker aan raden. dat zijn carburateurs die je in je testament op neemt.

ik zou denk ik gewoon met stationair sproeier 38 of 42 beginnen. en van uit daar met je hoofd sproeier het volgas mengsel zien te vinden.


ik rij met mijn yx150 met een vm26 665, takegawa spruitstuk 26mm, stationair volgens mij 35, en hoofd 200 geen luchtfilter top 115km/h
tandwiel verhouding heb je wienig aan ik rij grote wielen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie