Honda SS50ZB2 5-speed tuning
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1350
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
gewoon een ss50 5 bak, ik heb het eerder gezien bij iemand die van een nt c90 een 5bak wou maken. kennelijk is dat carter daar toch net anders dan een gewoon ss carter.
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Zelfs op gb4/gb6 carters is dat niet nodig
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Ha, dat is nieuw. Ik heb wel eens een AB22 linkercarter moeten aanpassen aan C90 krukwangen. Die liepen aan op de cirkel die rond de wangen loopt. Natuurlijk zitten er verschillen in carters, had deze alleen nog niet eerder gezien. Beetje vergelijkbaar met de puist in een linker SS carter waardoor de 70cc cilinder vaak net past.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Ik kan er ook niet aan uitNIX schreef: ↑05 mar 2021 09:17 Ha, dat is nieuw. Ik heb wel eens een AB22 linkercarter moeten aanpassen aan C90 krukwangen. Die liepen aan op de cirkel die rond de wangen loopt. Natuurlijk zitten er verschillen in carters, had deze alleen nog niet eerder gezien. Beetje vergelijkbaar met de puist in een linker SS carter waardoor de 70cc cilinder vaak net past.
@jason, ofte topicstarter, die 5bak zit toch correct ineen? Normaal mits enkel dat lipje af te breken en wat weg te dremelen (ik heb geen draai/freesbank), moet dat passen. Ik weet dat ze niet 1-2-3-4-5 zitten zoals 3/4 bakken maar indien er verkeerd qua plaats zitten kan je dus hebben dat het ‘2e’ tandwiel niet past
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
@ MrSinga: voor zover ik weet zit de 5-bak correct in elkaar.
Mocht je informatie hebben dat we iets fout doen, dan graag helder omschreven wat we dienen te corrigeren.
Het kan natuurlijk want mensen maken nou eenmaal soms foutjes.
Een van de 5-bak assen hoeft alleen een klein stukje weggefreesd te hebben in de rechter carter helft.
De andere een groter deel van de linker carter helft zoals op de fotos te zien is.
Groet, Jason
Mocht je informatie hebben dat we iets fout doen, dan graag helder omschreven wat we dienen te corrigeren.
Het kan natuurlijk want mensen maken nou eenmaal soms foutjes.
Een van de 5-bak assen hoeft alleen een klein stukje weggefreesd te hebben in de rechter carter helft.
De andere een groter deel van de linker carter helft zoals op de fotos te zien is.
Groet, Jason
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Normaal is het enkel linkse helft een stukje weg. Heb hier normaal nog de omschrijving van Takegawa street (das eigenlijk ss50 op 1e versnelling ss na). En ik heb nog p&p (op dat lipje na in linkse helft) in een nt monkey blok gezet. Er klopt iets niet.
Ik vraag m’n neefkes eens hun ss50-bak mee te brengen straks om te vergelijken.
Bak ligt hier. Morgen bekijk ik alles
Ik vraag m’n neefkes eens hun ss50-bak mee te brengen straks om te vergelijken.
Bak ligt hier. Morgen bekijk ik alles
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Dus mits dat lipke af te breken past dat p&p. Ik moet verder niets weg frezen in het linkse GB4 carter.
Dus @topicstarter: check uw bak, daar klopt iets niet
Dus @topicstarter: check uw bak, daar klopt iets niet
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
@MrSinga: wat is P&P?
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Duidelijk: wel, dit hele blok is geen "p&p" dus daar lig ik niet zo wakker van.
Zal kijken wat het is met de 5-bak en waar mogelijk gecorrigeerd dient te worden.
Groet, Jason
Zal kijken wat het is met de 5-bak en waar mogelijk gecorrigeerd dient te worden.
Groet, Jason
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
@jason. Maar uw 5bak is een ori SS50-bak zeg je. Idem carterhelften zijn gb4 of gb6. Dus als het hier past zonder problemen, moet het bij u ook passen zonder problemen. Dus dan is het wel p&p op die plaats.
Dat uw bovenblok ed niet p&p is, dat kan. Maar dat is van bijna geeneen tuningblok
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Het tandwiel wat op de as vast zit bij de ingaande as hoort tegen het carter aan te zitten en is ook de kleinste van het stel.
https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 0_d712.gif
Als je dit goed hebt gedaan (wat er wel op lijkt anders had de kickstarter ook niet aangegrepen) zijn de gietstukken inderdaad net wat anders of dikker. Maar op de foto met de ingestoken tandwielen die zichtbaar zijn lijkt het tijdelijk andersom te hebben gezeten. Voor de functie en olie zal het niet heel veel uitmaken. Al ben ik bang dat je retour en aanvoer wellicht wat minder goed zullen werken door spatwerking.
https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 0_d712.gif
Als je dit goed hebt gedaan (wat er wel op lijkt anders had de kickstarter ook niet aangegrepen) zijn de gietstukken inderdaad net wat anders of dikker. Maar op de foto met de ingestoken tandwielen die zichtbaar zijn lijkt het tijdelijk andersom te hebben gezeten. Voor de functie en olie zal het niet heel veel uitmaken. Al ben ik bang dat je retour en aanvoer wellicht wat minder goed zullen werken door spatwerking.