Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1350
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door ildert »

haha...je was me net voor :)
grote klappen, snel thuis

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door KiP »

En hoezo is dat nodig met een 5-bak? Wat is het voor type bak?
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1350
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door ildert »

gewoon een ss50 5 bak, ik heb het eerder gezien bij iemand die van een nt c90 een 5bak wou maken. kennelijk is dat carter daar toch net anders dan een gewoon ss carter.
grote klappen, snel thuis

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door KiP »

Oké, dan moet je het wel graag willen :idea:
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Zelfs op gb4/gb6 carters is dat niet nodig :shock:

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door NIX »

Ha, dat is nieuw. Ik heb wel eens een AB22 linkercarter moeten aanpassen aan C90 krukwangen. Die liepen aan op de cirkel die rond de wangen loopt. Natuurlijk zitten er verschillen in carters, had deze alleen nog niet eerder gezien. Beetje vergelijkbaar met de puist in een linker SS carter waardoor de 70cc cilinder vaak net past.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 05 mar 2021 09:17 Ha, dat is nieuw. Ik heb wel eens een AB22 linkercarter moeten aanpassen aan C90 krukwangen. Die liepen aan op de cirkel die rond de wangen loopt. Natuurlijk zitten er verschillen in carters, had deze alleen nog niet eerder gezien. Beetje vergelijkbaar met de puist in een linker SS carter waardoor de 70cc cilinder vaak net past.
Ik kan er ook niet aan uit
@jason, ofte topicstarter, die 5bak zit toch correct ineen? Normaal mits enkel dat lipje af te breken en wat weg te dremelen (ik heb geen draai/freesbank), moet dat passen. Ik weet dat ze niet 1-2-3-4-5 zitten zoals 3/4 bakken maar indien er verkeerd qua plaats zitten kan je dus hebben dat het ‘2e’ tandwiel niet past

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@ MrSinga: voor zover ik weet zit de 5-bak correct in elkaar.

Mocht je informatie hebben dat we iets fout doen, dan graag helder omschreven wat we dienen te corrigeren.

Het kan natuurlijk want mensen maken nou eenmaal soms foutjes.

Een van de 5-bak assen hoeft alleen een klein stukje weggefreesd te hebben in de rechter carter helft.

De andere een groter deel van de linker carter helft zoals op de fotos te zien is.

Groet, Jason

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Normaal is het enkel linkse helft een stukje weg. Heb hier normaal nog de omschrijving van Takegawa street (das eigenlijk ss50 op 1e versnelling ss na). En ik heb nog p&p (op dat lipje na in linkse helft) in een nt monkey blok gezet. Er klopt iets niet.
Ik vraag m’n neefkes eens hun ss50-bak mee te brengen straks om te vergelijken.

Bak ligt hier. Morgen bekijk ik alles

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Dus mits dat lipke af te breken past dat p&p. Ik moet verder niets weg frezen in het linkse GB4 carter.
Dus @topicstarter: check uw bak, daar klopt iets niet

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@MrSinga: wat is P&P?

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door KiP »

Plug and play
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Duidelijk: wel, dit hele blok is geen "p&p" dus daar lig ik niet zo wakker van.

Zal kijken wat het is met de 5-bak en waar mogelijk gecorrigeerd dient te worden.

Groet, Jason

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Jason schreef: 07 mar 2021 08:10 Duidelijk: wel, dit hele blok is geen "p&p" dus daar lig ik niet zo wakker van.

Zal kijken wat het is met de 5-bak en waar mogelijk gecorrigeerd dient te worden.

Groet, Jason
@jason. Maar uw 5bak is een ori SS50-bak zeg je. Idem carterhelften zijn gb4 of gb6. Dus als het hier past zonder problemen, moet het bij u ook passen zonder problemen. Dus dan is het wel p&p op die plaats.

Dat uw bovenblok ed niet p&p is, dat kan. Maar dat is van bijna geeneen tuningblok

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Skiller »

Het tandwiel wat op de as vast zit bij de ingaande as hoort tegen het carter aan te zitten en is ook de kleinste van het stel.
https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 0_d712.gif

Als je dit goed hebt gedaan (wat er wel op lijkt anders had de kickstarter ook niet aangegrepen) zijn de gietstukken inderdaad net wat anders of dikker. Maar op de foto met de ingestoken tandwielen die zichtbaar zijn lijkt het tijdelijk andersom te hebben gezeten. Voor de functie en olie zal het niet heel veel uitmaken. Al ben ik bang dat je retour en aanvoer wellicht wat minder goed zullen werken door spatwerking.

Plaats reactie