Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
@MotoCD @MrSinga: hartelijk dank voor de links.
We gaan ermee aan de slag.
Groet, Jason
We gaan ermee aan de slag.
Groet, Jason
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Hallo allemaal,
We hebben een 56 mm zuiger gevonden die potentieel biedt.
Hier wat foto's van de zuiger voor en na de bewerking van het zuigerdek, alsmede eentje van ingebouwde toestand.
Zo dit qua clearances en dergelijke werkt is de volgende uitdaging de squish goed krijgen.
Die zal voornamelijk via de voetpakking gaan worden geoptimaliseerd.
Daaruit komt dan de uiteindelijke compressie verhouding.
Die zal wel ergens tussen de 1:9,5 en de 1:12,5 uit gaan komen.
Groet, Jason
We hebben een 56 mm zuiger gevonden die potentieel biedt.
Hier wat foto's van de zuiger voor en na de bewerking van het zuigerdek, alsmede eentje van ingebouwde toestand.
Zo dit qua clearances en dergelijke werkt is de volgende uitdaging de squish goed krijgen.
Die zal voornamelijk via de voetpakking gaan worden geoptimaliseerd.
Daaruit komt dan de uiteindelijke compressie verhouding.
Die zal wel ergens tussen de 1:9,5 en de 1:12,5 uit gaan komen.
Groet, Jason
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Na de zuiger bewerking zijn de squish en de nokkenas timing na samenbouwen wat ze horen te zijn.
Overzichtsfoto: zo zien de samengebouwde delen eruit momenteel
Voetpakking: we kwamen uit op twee dunne voetpakkingen.
Koppakking: de standaard 57 mm metalen koppakking van Takegawa momenteel.
Het doel is een 54 mm metalen Takegawa koppakking uit te draaien naar 56 mm.
Belangrijk om zoveel mogelijk koppaking materiaal hebben op het smalste punt ten opzichte van de tapeind boring.
Daarvoor gaan we een tool maken waar de koppakking wordt ingeklemd voordat die wordt uit gedraaid.
Het resultaat dient dan een perfect 56 mm ronde uitsparing op de juiste plek van de boring te worden.
Groet, Jason
Overzichtsfoto: zo zien de samengebouwde delen eruit momenteel
Voetpakking: we kwamen uit op twee dunne voetpakkingen.
Koppakking: de standaard 57 mm metalen koppakking van Takegawa momenteel.
Het doel is een 54 mm metalen Takegawa koppakking uit te draaien naar 56 mm.
Belangrijk om zoveel mogelijk koppaking materiaal hebben op het smalste punt ten opzichte van de tapeind boring.
Daarvoor gaan we een tool maken waar de koppakking wordt ingeklemd voordat die wordt uit gedraaid.
Het resultaat dient dan een perfect 56 mm ronde uitsparing op de juiste plek van de boring te worden.
Groet, Jason
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Er is weer een ontwikkeling: de originele carter ontluchting is voor de 56 x 56 setup wat aan de kleine kant.
In plaats van het originele buisje is nu een ontluctingsbuisje met 9,5 mm binnendiameter aangebracht.
Op de foto ligt het oorspronkelijke ontluctingsbuisje naast de gemonteerde nieuwe uitvoering.
Groet, Jason
In plaats van het originele buisje is nu een ontluctingsbuisje met 9,5 mm binnendiameter aangebracht.
Op de foto ligt het oorspronkelijke ontluctingsbuisje naast de gemonteerde nieuwe uitvoering.
Groet, Jason
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Update: we zijn bezig kop pakking en voetpakking voor de top end te maken.
Groet, Jason
Groet, Jason
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1928
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
leuk spul
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Er is weer wat vooruitgang: voor de Keihin PE28 is een gietmal voor het spruitstuk 3D gedrukt.
Dat is vervolgens in aluminium gegoten.
Deze setup staat toe dat de Keihin in dezelfde positie "als origineel" het frame in gaat, zodat het luchtfilter binnen het frame kan.
Groet, Jason
Dat is vervolgens in aluminium gegoten.
Deze setup staat toe dat de Keihin in dezelfde positie "als origineel" het frame in gaat, zodat het luchtfilter binnen het frame kan.
Groet, Jason
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16211
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Leve de 3d printer, jammer dat de printbanen(laagjes) wel heel duidelijk zichtbaar zijn op het gebogen deel.
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
@nielspbr: met een beetje schuurpapier en wat geduld ziet dat spruitstukje er "als standaard" uit hoor.
Eerst even zorgen dat alles technisch in orde is en dan gaan we optisch fine tunen.
Groet, Jason
Eerst even zorgen dat alles technisch in orde is en dan gaan we optisch fine tunen.
Groet, Jason
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1928
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
ik vind het juist wel mooi, lekker zo laten.
welk materiaal is die gietmal van gemaakt? moet iets hittebestendigs zijn. en hoe is die binnenkant?
welk materiaal is die gietmal van gemaakt? moet iets hittebestendigs zijn. en hoe is die binnenkant?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Lijkt zo net of de mal van hout was, en je de nerf nog ziet. Zie je soms ook bij beton. Zou het zo laten.
Mooi werk hoor!!
Mooi werk hoor!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Erg fraai! Printpatroon idd juist mooi, het laat zien hoe het onstaan is
grote klappen, snel thuis