Daytona ontsteking
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Daytona ontsteking
Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Daytona ontsteking
Welke ontsteking? De rotor? Werkt enkel met dat type cdi, das een kit.
Begrenzen? Lach met een ander
Begrenzen? Lach met een ander
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Daytona ontsteking
https://www.motorkit.com/nl/ontsteking/ ... -takt.html
het is deze hierboven, wil gwn weten of dat gaat met een andere cdi.
het is deze hierboven, wil gwn weten of dat gaat met een andere cdi.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Daytona ontsteking
Aansluitschema zit er gewoon bij.........en zelfs ik snap het.Emielfelies schreef: ↑11 mar 2023 18:53 Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Try and die techniek....... love it.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona ontsteking
Idd het aansluitschema staat erbij en je hebt die dikke 8-polige cdi nodig omdat die zowel naar de voorkant als de achterkant van de streep kijkt. Er is een cdi met begrenzing voor maar die begint ergens in de 5 cijfers (11k rpm ofzo).gonzo schreef: ↑12 mar 2023 08:30Aansluitschema zit er gewoon bij.........en zelfs ik snap het.Emielfelies schreef: ↑11 mar 2023 18:53 Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Tip van de week, als je wilt begrenzen, normale cdi ontsteking gebruiken.
ps. Dat vliegwiel is zodanig licht dat dit op 50cc ontzettend *piep* gaat rijden. Om te beginnen moet je stationair toerental omhoog om te voorkomen dat ie stationair afslaat.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Daytona ontsteking
Ik ben van plan om eventueel 88/72 te steken wat is dan een goeie lichte ontsteking? Een van takegawa?
nielspbr schreef: ↑12 mar 2023 13:12Idd het aansluitschema staat erbij en je hebt die dikke 8-polige cdi nodig omdat die zowel naar de voorkant als de achterkant van de streep kijkt. Er is een cdi met begrenzing voor maar die begint ergens in de 5 cijfers (11k rpm ofzo).gonzo schreef: ↑12 mar 2023 08:30Aansluitschema zit er gewoon bij.........en zelfs ik snap het.Emielfelies schreef: ↑11 mar 2023 18:53 Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Tip van de week, als je wilt begrenzen, normale cdi ontsteking gebruiken.
ps. Dat vliegwiel is zodanig licht dat dit op 50cc ontzettend *piep* gaat rijden. Om te beginnen moet je stationair toerental omhoog om te voorkomen dat ie stationair afslaat.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Daytona ontsteking
Nu begin je toch wat verwarrend over te komen hoor
-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen
-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Daytona ontsteking
Is niet om moeilijk te doen hoor sorry alvast het is gwnik moet iedere dag met de brommer naar school en dan de eerste 15km is er geen/weinig politie (kan ik onbegrensd rijden) en dan in de school omgeving is er meestal zeer veel politie (kan ik knopje aansluiten op mn cdi bv en begrensd rijden) maar wil toch een mooi/snel blokje bouwen voor naar meets te gaan etc
MrSinga schreef: ↑12 mar 2023 21:17 Nu begin je toch wat verwarrend over te komen hoor
-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen
-
- chaly addict
- Berichten: 18884
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Daytona ontsteking
Bouw een blok voor door de week en een voor meetings. Wat jij wil kan niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Daytona ontsteking
Dan moet er nog een blok gebouwd worden voor de doordeweeksemeeting!
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Daytona ontsteking
beter neem je gewoon meerdere brommers, dan hoef je niet steeds blokken te wisselen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Daytona ontsteking
Zo werkt het dus niet met die Daytona ontstekingen. Dat is enkel die cdi en ga je niet begrenzen.Emielfelies schreef: ↑12 mar 2023 21:44 Is niet om moeilijk te doen hoor sorry alvast het is gwnik moet iedere dag met de brommer naar school en dan de eerste 15km is er geen/weinig politie (kan ik onbegrensd rijden) en dan in de school omgeving is er meestal zeer veel politie (kan ik knopje aansluiten op mn cdi bv en begrensd rijden) maar wil toch een mooi/snel blokje bouwen voor naar meets te gaan etc
MrSinga schreef: ↑12 mar 2023 21:17 Nu begin je toch wat verwarrend over te komen hoor
-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen
Dan zou ik, in jou geval, zien om bv een lifan 90cc od te kopen. Dat is nog enigszins af te stellen op 50kmh. Onbegrensd gaat het dan vlot naar de 85kmh.
Nu de aangehaalde reden ‘snel blokje voor meetings’ is maar een drogreden. Meetings in België worden gereden tussen 45 en 50kmh