Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
smullie
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2023 14:14
Bezit: Ik heb een Honda CB1100 van 2013, maar dat is nit de reden waarom ik hier ben. Ik rijd rond de kerktoren veel vaker met mijn Skyteam Skymax 50 van 2018

Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door smullie »

Ff kort voorstellen: Ik ben meer dan 20 jaar motorrijder, 43 jaar oud en ik heb me even geleden een Skyteam Dax 50cc gekocht van 2018 (maw: injectie euro 4) Ik wil het beestje wat meer adem gunnen, dus ik wil het inlaatspruitstuk vervangen met een onbegrensde versie. (gewoon dat astmatisch rijden oplossen. Hogere snelheid moet niet en zou zelfs ongewenst zijn als het te veel is)

Ik heb dus online gezocht en ik heb me een spruitstuk gekocht dat op elke skyteam 50cc met injectie zou passen.
Echter, bij het monteren heb ik gemerkt dat het huidige spruitstuk op mijn brommer een aansluiting extra heeft tov het nieuwe onbegrensde spruitstuk dan ik gekocht heb.

Het gaat om de rood omcirkelde aansluiting op onderstaande foto.

Enkele vragen:
- Waarvoor dient die aansluiting eigenlijk?
- Wie kan me zeggen waar het fout gegaan is? Heb ik alsnog een verkeerd spruitstuk gekocht?
- Als ik een ander stuk moet kopen, welke is dan wel een goede optie? Ik heb al veel online gezocht, maar als er foto's van zijn, dan lijkt geen enkele dat "tsjoupke" te hebben.

Dank bij voorbaat!

De foto: Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door nielspbr »

Is een euro 3 spruitstuk, Aan het slangetje hoort nog een extra "doosje" dan bij onderdruk(afremmen met gas dicht) lucht toevoert. Gewoon dat nippeltje afsluiten.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door lil »

dat slangetje zuigt iets vacuum, waarschijnlijk gaat ie naar de carterontluchting, kan om milieuredenen zijn, je hebt het niet echt nodig.

of wat nielspbr zegt
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

smullie
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2023 14:14
Bezit: Ik heb een Honda CB1100 van 2013, maar dat is nit de reden waarom ik hier ben. Ik rijd rond de kerktoren veel vaker met mijn Skyteam Skymax 50 van 2018

Re: Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door smullie »

lil schreef: 13 jul 2023 19:00 dat slangetje zuigt iets vacuum, waarschijnlijk gaat ie naar de carterontluchting, kan om milieuredenen zijn, je hebt het niet echt nodig.

of wat nielspbr zegt
Dank jullie wel!! Dan moet ik toch niets extra meer bijkopen. Fijn!

Ik neem aan dat ik dan beide aansluitingen gelinkt aan dat buisje op een manier afsluit. Wat kan ik gebruiken om die aansluitingkjes af te sluiten?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door nielspbr »

Als het twee nippels zijn gewoon een stukje brandstofslang ertussen, sluiten ze elkaar af.

smullie
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2023 14:14
Bezit: Ik heb een Honda CB1100 van 2013, maar dat is nit de reden waarom ik hier ben. Ik rijd rond de kerktoren veel vaker met mijn Skyteam Skymax 50 van 2018

Re: Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door smullie »

nielspbr schreef: 14 jul 2023 09:19 Als het twee nippels zijn gewoon een stukje brandstofslang ertussen, sluiten ze elkaar af.
Het gaat maar 1 nippeltje zijn, bedenk ik me nu. Aan het nieuwe spruitstuk zit dat nippeltje niet meer, he... ;-)

Ik denk dat ik het wel in orde krijg.

Alvast veel dank voor de hulp! Ik laat nog weten of het gelukt is!

smullie
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2023 14:14
Bezit: Ik heb een Honda CB1100 van 2013, maar dat is nit de reden waarom ik hier ben. Ik rijd rond de kerktoren veel vaker met mijn Skyteam Skymax 50 van 2018

Re: Juiste spruitstuk voor Skyteam Dax 50

Bericht door smullie »

Zoals beloofd een beetje feedback.
Ik heb het nieuwe spruitstuk gemonteerd en een ronde inbussleutel in het darmke gepropt. (ik twijfel of ik daar mogelijk nog eens een andere oplossing voor moet verzinnen... 😋)

Resultaat: volledig naar verwachting na een eerste proefritje. Hij trekt vlotter door, maar blijft gelimiteerd op ong 50km/u. En hij haalt dat nu ook bij vals plat...

Dank voor de hulp!

Plaats reactie