Pagina 1 van 1

motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 07:57
door Sus
HALLO
Wat raden jullie aan Daytona 190cc of zongshen 190cc of zeggen jullie afblijven van zongsheng
greets sus

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 09:04
door wim V8
Het zijn volgens mij best verschillende blokken toch?
De Daytona is met vierkleps kop, de ander is gewoon tweekleps kop.
Er is ook wel een behoorlijk prijsverschil.

Ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt.
Er zullen recensies zijn die de blokjes flink afkraken, maar ook ophemelen.

Ik denk dat de meeste narigheid die ontstaat bij aftermarket blokjes meestal de oorzaak van de gebruiker is.
Bijv. Inrijden? Oh, nee hij rijdt al goed hoor. Gewoon volgasgeven :(
Inloopolie? Verversen? Huh! Welnee, de olie is gewoon op peil toch, hup rijden met dat ding.
Etc etc. Oja, en kleppen stellen. ;)

Volgens mij is er niets mis met beide blokjes.
Bouw je zoiets onder een brommer dan zou je daar jaren heerlijk mee kunnen touren.
Goed onderhoud en zeer goed technisch inzicht is daarbij erg belangrijk.
Net als een gedegen kennis van elektronica/bedrading is wel een must.
Anders wordt het een drama.
Zie de honderden topics die daar al over gaan, met simpelste vragen,
ik denk daarbij, begin er dan ook niet aan.

Koop zo'n blok ook alleen nieuw, en compleet, met alles erbij.
Ontsteking, cdi, bobine, carb, spruitje enz enz.
Zoals 4Twinkel hem bijv. aanbood. Alles er bij.


Gr. Wim.

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 09:22
door Dennoz
wim V8 schreef: 12 apr 2024 09:04 Het zijn volgens mij best verschillende blokken toch?
De Daytona is met vierkleps kop, de ander is gewoon tweekleps kop.
Er is ook wel een behoorlijk prijsverschil.

Ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt.
Er zullen recensies zijn die de blokjes flink afkraken, maar ook ophemelen.

Ik denk dat de meeste narigheid die ontstaat bij aftermarket blokjes meestal de oorzaak van de gebruiker is.
Bijv. Inrijden? Oh, nee hij rijdt al goed hoor. Gewoon volgasgeven :(
Inloopolie? Verversen? Huh! Welnee, de olie is gewoon op peil toch, hup rijden met dat ding.
Etc etc.

Volgens mij is er niets mis met beide blokjes.
Bouw je zoiets onder een brommer dan zou je daar jaren heerlijk mee kunnen touren.
Goed onderhoud en zeer goed technisch inzicht is daarbij erg belangrijk.
Net als een gedegen kennis van elektronica/bedrading is wel een must.
Anders wordt het een drama.
Zie de honderden topics die daar al over gaan, met simpelste vragen,
ik denk daarbij, begin er dan ook niet aan.

Koop zo'n blok ook alleen nieuw, en compleet, met alles erbij.
Ontsteking, cdi, bobine, carb, spruitje enz enz.
Zoals 4Twinkel hem bijv. aanbood. Alles er bij.


Gr. Wim.
vergeet je nou het kleppen stellen?

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 09:40
door wim V8
Dennoz schreef: 12 apr 2024 09:22
vergeet je nou het kleppen stellen?


Haha, ja eigenlijk wel.
Maar nu toegevoegd.


Gr. Wim.

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 10:51
door Jurrien
wim V8 schreef: 12 apr 2024 09:04Er zullen recensies zijn die de blokjes flink afkraken, maar ook ophemelen.
Haha shiit. Gouden info dit.

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 10:54
door wim V8
Jurrien schreef: 12 apr 2024 10:51
wim V8 schreef: 12 apr 2024 09:04Er zullen recensies zijn die de blokjes flink afkraken, maar ook ophemelen.
Haha shiit. Gouden info dit.

Ha ja.
1 + 1 is weer terug bij nul. ;)


Gr. Wim.

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 11:37
door lil
volgens mij wil wim je stiekum inhalen met aantal geposte berichten. :p

Re: motorblok

Geplaatst: 12 apr 2024 14:46
door nielspbr
Ligt eraan of je wilt toeren of doorrossen. Er zit ook nog een prijsverschil in.
zs standaard e-start en 5bak. De daytona is er in zoveel uitvoeringen dat het duizelt. (4bak, 5bak, met licht, zonder licht, zonder of met e-start en zelfs een korteslag uitvoering)

edit: Heb ff geteld, 13 smaken daytona 190 :P
O ja, er is zelfs een daytona 190 zonder versnellingsbak. Voor als je wil paramotoren.

Re: motorblok

Geplaatst: 17 apr 2024 05:30
door MrSinga
nielspbr schreef: 12 apr 2024 14:46 Ligt eraan of je wilt toeren of doorrossen. Er zit ook nog een prijsverschil in.
zs standaard e-start en 5bak. De daytona is er in zoveel uitvoeringen dat het duizelt. (4bak, 5bak, met licht, zonder licht, zonder of met e-start en zelfs een korteslag uitvoering)

edit: Heb ff geteld, 13 smaken daytona 190 :P
O ja, er is zelfs een daytona 190 zonder versnellingsbak. Voor als je wil paramotoren.
En bij beide is het een gekend probleem dat de as van de uitgaande as afbreekt. Iets waar ze vanaf 140cc (model met ander kickassysteem dan de kleine motoren) allemaal wel in hetzelfde bedje ziek zijn. Als je hem aan gaat kicken loopt het vroeg of laat mis. Start je via e-start meestal langere tijd ok.