Thijs' Honda Ape
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Planning is deze vakantie een poging te doen hem op kenteken te krijgen, voorlopig gaat ie nog even niet weg
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Still going strong.
Heeft 2 nieuwe bandjes van me gekregen.
Kan iemand mij toevallig aan wat documentatie helpen? Ook van bouwjaren ed?
Ook moet de snelheid omlaag. Iemand een gouden tip toevallig, met een ring in de uitlaat loopt ie nog steeds heel eigenwijs 50
Heeft 2 nieuwe bandjes van me gekregen.
Kan iemand mij toevallig aan wat documentatie helpen? Ook van bouwjaren ed?
Ook moet de snelheid omlaag. Iemand een gouden tip toevallig, met een ring in de uitlaat loopt ie nog steeds heel eigenwijs 50
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Thijs' Honda Ape
Wilde gok, maar past hier geen CB50J verlatend vliegwiel op?~Thijs~ schreef:Still going strong.
Heeft 2 nieuwe bandjes van me gekregen.
Kan iemand mij toevallig aan wat documentatie helpen? Ook van bouwjaren ed?
Ook moet de snelheid omlaag. Iemand een gouden tip toevallig, met een ring in de uitlaat loopt ie nog steeds heel eigenwijs 50
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Dat vind ik wat te ingrijpend eerlijk gezegd.
Is er niks simpelers, het is puur voor de keuring namelijk.
Als het moet dan moet het hoor, maar ik zie meer in het ring in de uitlaat verhaal zegmaar
Is er niks simpelers, het is puur voor de keuring namelijk.
Als het moet dan moet het hoor, maar ik zie meer in het ring in de uitlaat verhaal zegmaar
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
~Thijs~ schreef:Ik voorzie geen problemen. We gaan het zien.
Ik neig ernaar hem op snorkenteken te gooien
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Hahaha, daar heb je nog in tijd in zitten ook
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Thijs' Honda Ape
Dat wordt dan een verdacht lang busje. (blokje is 3,7pk. mijn monkey's lopen al 60 met 3,1pk.)
Nieuwe banden, de banden die erop zaten zagen er heel niet oud uit. (Ja, ik heb hem gezien toen die te koop stond)
Zover ik weet zijn Ape's er pas sinds begin 2001. (AC16)
Nieuwe banden, de banden die erop zaten zagen er heel niet oud uit. (Ja, ik heb hem gezien toen die te koop stond)
Zover ik weet zijn Ape's er pas sinds begin 2001. (AC16)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Thijs' Honda Ape
CB50 vervliegend laatwiel kan je wel lenen: ik heb er denk ik nog een of twee los liggen. Maar als je brom CDI heeft, heb je er denk ik weinig aan.
Enne... ik snap de lol van snor niet zo: het is een probaat middel om veel sneller dan met brom je rijbewijs te mogen inleveren. Enige voordeel is, dat de pannekoeken die het doen en vervolgens 80 zonder helm rijden, de eerste de beste val meestal niet overleven. Darwin award...
Enne... ik snap de lol van snor niet zo: het is een probaat middel om veel sneller dan met brom je rijbewijs te mogen inleveren. Enige voordeel is, dat de pannekoeken die het doen en vervolgens 80 zonder helm rijden, de eerste de beste val meestal niet overleven. Darwin award...
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Busje in de carb is me afgeraden, de slag in de gashendel wordt dan 'verdacht' kort inderdaad.nielspbr schreef:Dat wordt dan een verdacht lang busje. (blokje is 3,7pk. mijn monkey's lopen al 60 met 3,1pk.)
Nieuwe banden, de banden die erop zaten zagen er heel niet oud uit. (Ja, ik heb hem gezien toen die te koop stond)
Zover ik weet zijn Ape's er pas sinds begin 2001. (AC16)
Inderdaad, de fabrieksbanden die erop zaten waren zgan, alleen wel verdroogd helaas
@ apae01, dank voor het aanbod, ik ga er vandaag mee bezig, mocht het niet lukken ga ik daar graag op in.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Thijs' Honda Ape
Iedereen snapt toch wel dat een brommer uit 2001 geen puntenontsteking heeft? Kom op mannen, dat verlatende vliegwiel gaat dus niet werken.
Ik denk dat het lastig gaat worden om je Ape te begrenzen op 30. Of je moet misschien de 5 blokkeren, bij een liggende cilinder moet dat van buitenaf nog wel lukken met wat creativiteit denk ik. Denk aan de versnellingsindicator die op de quads en trikes zit, zo'n plastic uitsteeksel die op de klok zit aan de linkerkant, die uit je ontstekingsdeksel steekt. Daar iets mee doen. Bij een Ape weet ik het niet, ik sleutel nooit aan staande cilinders, maar als ik de partslist bekijk zou het misschien kunnen, hetzij wat lastiger.
Ik zou hem gewoon als brommer doen, dan kan je er zorgeloos mee rijden en raak je hem ook goed kwijt mocht je dat ooit willen. Ben wel benieuwd idd hoe je hem denkt te gaan keuren, want na 1997 is lastig > individuele keuring is minimaal € 650,00 zegt de RDW.
Ik denk dat het lastig gaat worden om je Ape te begrenzen op 30. Of je moet misschien de 5 blokkeren, bij een liggende cilinder moet dat van buitenaf nog wel lukken met wat creativiteit denk ik. Denk aan de versnellingsindicator die op de quads en trikes zit, zo'n plastic uitsteeksel die op de klok zit aan de linkerkant, die uit je ontstekingsdeksel steekt. Daar iets mee doen. Bij een Ape weet ik het niet, ik sleutel nooit aan staande cilinders, maar als ik de partslist bekijk zou het misschien kunnen, hetzij wat lastiger.
Ik zou hem gewoon als brommer doen, dan kan je er zorgeloos mee rijden en raak je hem ook goed kwijt mocht je dat ooit willen. Ben wel benieuwd idd hoe je hem denkt te gaan keuren, want na 1997 is lastig > individuele keuring is minimaal € 650,00 zegt de RDW.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Loopt inmiddels 32km/h, helemaal mooi, ring in de uitlaat en in het luchtfilter.
Ik vrees ook voor een individuele keuring, als dat zo is dan is het zo, ik wil hem wel op kenteken.
Ik vrees ook voor een individuele keuring, als dat zo is dan is het zo, ik wil hem wel op kenteken.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 28 aug 2015 10:24
- Bezit: Honda DAX ST50G 1974
Honda Monkey Z50J Finland
Voorheen:
Honda TLR200
Honda CB350T
Honda CB1
Honda SS50
Honda TS50DX
Honda C320S
Honda DAX NT - Locatie: Son
Re: Thijs' Honda Ape
Hoi ik ben nieuw hier. Zoals waarschijnlijk velen ben ik ook op zoek naar een (echte) Ape. Ik heb nu een (echte) Dax, geen bami. Ik vroeg me af waar je deze Ape hebt gekocht. Komen ze vaker voorbij? Ik zou er bijna mijn daxje voor weg willen doen...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 aug 2011 21:11
- Bezit: XL70 - 1974
Ape 50 - 2005 - Locatie: Amersfoort
Re: Thijs' Honda Ape
Ik heb er hier nog nooit een te koop zien staan denk ik.
Deze komt ook uit Japan, ik denk dat je daar het beste kunt zoeken, Engeland miss ook een optie?
Deze komt ook uit Japan, ik denk dat je daar het beste kunt zoeken, Engeland miss ook een optie?