Er kunnen dus best wat onzichtbare onzekerheden zijn.
Hopen dat alles toen perfect is gedaan.
Carterontluchting?
Ga eerst maar eens kijken of je t blokje normaal aan de gang krijgt.
Ik zou zeggen begin met de basis dingetjes goed te maken,
-Kleppen stellen.
is gedaan zeg je, maar dit moet wel 100% goed zijn want 0,05mm
is 5/100e! dus geen kwart mm zoals bijv een auto.
-Ontsteking, controleer hoe de contactpunten zijn, zijn deze ingebrand of plat versleten, dan vervangen.
ontstaat er een vonk tussen de punten tijden gas geven, vervang dan ook de condensator.
Ik doe dat altijd bij brommers waarbij dat minstens 20 jaar niet is gedaan.
Stel daarna het ontstekingstijdstip juist af, monteer een NGK bougie C6 zonder "r" (= te veel weerstand).
-Zorg voor een schone brandstoftank vol met frisse benzine(98 E5), kijk of de benzinekraan goed loopt.
monteer een papier benzinefiltertje tussen de slang.
-Olie niveau op peil, en ververst.(peilen door de dop
niet in te draaien)
Omdat deze dingen nu goed zijn kun je nu pas gaan afstellen aan de carburateur.
Zorg voor een juist vlotterniveau en dan pas afstellen,
Dat doe je zo: (beter uitgelegd kan t niet)
viewtopic.php?f=54&t=51
Gr. Wim.