echt superleuk project!!
maar moet je dan niet het frame verstevigen en alles, want er komen toch harstikke veel zware krachten op het geheel door de bochten enzo.. Ja ik weet er niet zoveel vanaf, maar dit kun je toch niet zomaar maken of wel?
Skiller's creatie's
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 jan 2007 20:55
- Locatie: Arnhem
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Het frame heb ik inderdaad verstevigd en er is heel veel aangepast om alles veilig te maken. De rem is ook al niet meer standaard want dat paste niet meer natuurlijk.
Vandaag voor het eerst testgereden echt supertof.
Bochten naar links gaan prima omdat je dan de zijspanbak het wegdek indrukt. Maar een bocht naar rechts is wat lastig omdat je niet zoals met een normale brommer naar rechts kunt leunen want er zit wat in de weg.....
De laatste onderdelen zijn nu binnen ik weet wat er moet worden aangepast en midden volgende week las ik de laatste dingen. Daarna alles uit elkaar halen, plamuren en spuiten. Foto's volgen uiteraard.
Vandaag voor het eerst testgereden echt supertof.
Bochten naar links gaan prima omdat je dan de zijspanbak het wegdek indrukt. Maar een bocht naar rechts is wat lastig omdat je niet zoals met een normale brommer naar rechts kunt leunen want er zit wat in de weg.....
De laatste onderdelen zijn nu binnen ik weet wat er moet worden aangepast en midden volgende week las ik de laatste dingen. Daarna alles uit elkaar halen, plamuren en spuiten. Foto's volgen uiteraard.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 jan 2007 20:55
- Locatie: Arnhem
de tering, 40 kilo voor een brommerzijspan.. de mijne weegt rond de 20 kg.. en dat is dan ruim geschat
Hij ziet er wel 10 keer mooier uit, en ook heel fraai met dat geveerde zijspanwiel. Heb je al eens testgereden met iemand in het zijspan?
Hij ziet er wel 10 keer mooier uit, en ook heel fraai met dat geveerde zijspanwiel. Heb je al eens testgereden met iemand in het zijspan?
Tomos A35 + Honda 4-takt = Homos
Net zoiets als 1+1=2, maar dan leuker
Net zoiets als 1+1=2, maar dan leuker
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Maandag heb ik een kilometer of 15 gereden met iemand in de bak, en dat rijd wel eh.... anders . Het is echt wennen om bochten te nemen en op schuine stukken weg te rijden. Maar het rijd wel geweldig met iemand erin. Ik ben met een kilometer of 35/40 van een stoepje af gereden en dat gaat voor de passagier ook zonder een centje pijn. Wel zit ik zo heel af en toe aan het eind van de vering, maar ik heb ook 5cm speciaal schuim in de zelfgemaakte stoel zitten dus je voelt dat ook nauwelijks.
Ik heb wel een bak rekenwerk gedaan aan de zijspan, maar dan voornamelijk op het gebied van wegligging. Het schijnt nogal nauw te komen met de voorloop van je zijspanwiel tov het achterwiel. Van bovenaf gezien lopen de wielen in een punt en van achter gezien helt de brommer tov de zijspan scheef naar links. Het mooie is dat ik een bocht naar rechts kan draaien terwijl het zijspanwiel gewoon stil blijft staan.
De zwakke plekken heb ik een beetje naar eigen inschatting verstevigt, ik heb in Autodesk inventor een aantal onderdelen getekend en mbv de ingebouwde eindige elementen methode wat laten rekenen. Maar de pest is dat ik geen flauw benul heb van de krachten die er door het rijden op komen. Er zijn gewoonweg zoveel factoren die van invloed zijn dat ik het een beetje op inzicht heb gedaan. (opleiding wtb helpt wel)
Ik heb wel een bak rekenwerk gedaan aan de zijspan, maar dan voornamelijk op het gebied van wegligging. Het schijnt nogal nauw te komen met de voorloop van je zijspanwiel tov het achterwiel. Van bovenaf gezien lopen de wielen in een punt en van achter gezien helt de brommer tov de zijspan scheef naar links. Het mooie is dat ik een bocht naar rechts kan draaien terwijl het zijspanwiel gewoon stil blijft staan.
De zwakke plekken heb ik een beetje naar eigen inschatting verstevigt, ik heb in Autodesk inventor een aantal onderdelen getekend en mbv de ingebouwde eindige elementen methode wat laten rekenen. Maar de pest is dat ik geen flauw benul heb van de krachten die er door het rijden op komen. Er zijn gewoonweg zoveel factoren die van invloed zijn dat ik het een beetje op inzicht heb gedaan. (opleiding wtb helpt wel)