Little Cub vanaf pag 16
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Ahaa, ja dat zal het wel zijn. Maar kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat dat nou zo'n verschil maakt in uitstoot
Carburateur heeft inderdaad handmatige choke met kabel. Dus geen idee verder waar dat voor is...
Carburateur heeft inderdaad handmatige choke met kabel. Dus geen idee verder waar dat voor is...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Little Cub vanaf pag 16
Dat beperkt allesinds de snelheid deels. Als je die zooi bij een chinees eraf smijt moogde paar maten sproeiers kleiner gaan. (Bij een dx90 was dat 7 maten groter en dus ook het verbruik). Maar met dat systeem erop rijdt dat top. Dat bakje zit al op de xr50’s, dus toch al ff dat ze het gebruiken bij Honda. Hier in België gebruiken ze het als ontluchtingsvatje soms, overal weg te steken
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Is dit om de temperatuur van de lucht die aangezogen wordt te verhogen? Neem aan dat je niet per se oliedampen in je lucht aanvoer wil hebben. Olie verbranden zal wel niet heel goed zijn voor het milieu. Bij het verwarmen van de lucht kan ik me dan wel wat voorstellen. Soort omgekeerde intercooler ofzo?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Little Cub vanaf pag 16
Zet die misschien je sproeier dicht bij afremmen op de motor?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Little Cub vanaf pag 16
Het verbranden van de carterdampen is milieuvriendelijker dan het rechtstreeks in de buitenlucht storten.René schreef: ↑21 okt 2018 08:16 Is dit om de temperatuur van de lucht die aangezogen wordt te verhogen? Neem aan dat je niet per se oliedampen in je lucht aanvoer wil hebben. Olie verbranden zal wel niet heel goed zijn voor het milieu. Bij het verwarmen van de lucht kan ik me dan wel wat voorstellen. Soort omgekeerde intercooler ofzo?
(En dat bakje zit er inderdaad tussen om vocht te laten neerslaan. De dampen staan daarin relatief bijna stil.)
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Hmm... Alle kleine beetjes helpen natuurlijk.
Iemand die nog weet wat die twee stroomdraadjes aan de carburateur doen?
Iemand die nog weet wat die twee stroomdraadjes aan de carburateur doen?
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Vandaag naar de RDW geweest. Nu wachten op het kenteken
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Momenteel ook bezig met deze. Zal nog wel even duren. Nog geen kenteken en RDW keurt op het moment niet.
Daarnaast ook nog deze staan. Rijdt alleen op het moment niet. Onlangs stil gevallen voor het stoplicht. Geen electra meer, niets werkt. Weet iemand toevallig hoe zo'n ontsteking werkt? Werkt die ook zonder accu? Misschien is gewoon de zekering doorgebrand
(is te koop overigens )
Daarnaast ook nog deze staan. Rijdt alleen op het moment niet. Onlangs stil gevallen voor het stoplicht. Geen electra meer, niets werkt. Weet iemand toevallig hoe zo'n ontsteking werkt? Werkt die ook zonder accu? Misschien is gewoon de zekering doorgebrand
(is te koop overigens )
Re: Little Cub vanaf pag 16
Ha leuk, toch weer een Chaly. Die dingen blijven je achtervolgen hè?
Een cb-four heeft inderdaad stroom uit de accu nodig om te vonken. Volgens mij heeft de dynamo ook spanning nodig om te werken, dus je moet altijd een geladen accu hebben om hem überhaupt te kunnen starten. Daar zou ik mee beginnen; accu opladen, motor weer laten lopen en kijken wat de laadspanning is. Die moet ergens rond de 14,4 volt zitten, ideaal gezien. Een ouwe cb heeft volgens mij een mechanische spanningsregelaar en de geregelde spanning varieert veel meer dan bij een moderne motor, maar dat is niet zo erg.
Een cb-four heeft inderdaad stroom uit de accu nodig om te vonken. Volgens mij heeft de dynamo ook spanning nodig om te werken, dus je moet altijd een geladen accu hebben om hem überhaupt te kunnen starten. Daar zou ik mee beginnen; accu opladen, motor weer laten lopen en kijken wat de laadspanning is. Die moet ergens rond de 14,4 volt zitten, ideaal gezien. Een ouwe cb heeft volgens mij een mechanische spanningsregelaar en de geregelde spanning varieert veel meer dan bij een moderne motor, maar dat is niet zo erg.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Ja, voor je er erg in hebt staat er weer zo'n ding in de weg.
Bedankt voor de info. Zal t eens checken. Accu is nog wel goed denk ik, want het was het eerste ritje dat ik reed na een paar maanden stil gestaan te hebben. Hij gooide hem nog goed rond bij het starten, maar bij het stoplicht was het ineens afgelopen. Dus ik denk iets doorgebrand of kortsluiting oid.
Bedankt voor de info. Zal t eens checken. Accu is nog wel goed denk ik, want het was het eerste ritje dat ik reed na een paar maanden stil gestaan te hebben. Hij gooide hem nog goed rond bij het starten, maar bij het stoplicht was het ineens afgelopen. Dus ik denk iets doorgebrand of kortsluiting oid.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Little Cub vanaf pag 16
Fancy voorvork en remmerij voor zo'n oudje.
(net zoiets als mijn nsr combo op de monkey )
(net zoiets als mijn nsr combo op de monkey )
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Little Cub vanaf pag 16
Ja, wielen en vork van een Ducati. Staat hem wel goed vind ik.
Nu bezig het blok van de cub te verbouwen. Viel me op dat de klep ook een beetje bruinig is. Zegt dat nog wat over afstelling?
Nu bezig het blok van de cub te verbouwen. Viel me op dat de klep ook een beetje bruinig is. Zegt dat nog wat over afstelling?
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Little Cub vanaf pag 16
die klep heeft precies de ideale koffiebruine kleur die ook je bougie hoort te hebben. de inlaatklep is meestal zwarter omdat die kouder blijft. ziet er netjes uit
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.