Pagina 4 van 7

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 19 aug 2011 12:05
door skodas
Bah! wat mooi! Kan niet wachten om hem af te zien. Graag updates...

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 21 aug 2011 23:43
door broodkorst
Gaaf project! Vakwerk!
Lekker kleurtje ook. Zal de verf niet knappen op het plastic als het buigt?

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 22 aug 2011 18:31
door Coos
Super Bernhard! :D

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 27 aug 2011 11:02
door bernhard
Eerste keer dat ik dit type blok onder handen ga nemen. Glasparelstralen is een goed begin.

Afbeelding

Afbeelding

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 27 aug 2011 11:17
door Kippenverver
Ik wens je heel veel plezier met het (goed) schoonmaken van alle onderdelen, dat straalgrit vind je echt overal weer terug.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 28 aug 2011 22:33
door Saik0
Ziet er netjes uit, en kippenverver vrolijk buitje?

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 29 aug 2011 08:07
door Kippenverver
Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 29 aug 2011 13:41
door butt head
Kippenverver schreef:Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.
daar heb ik ook slechte ervaringen mee.

met een bak terpentinne. een doos met bussen remreiniger kom je al een heel eind.

kan je gelijk alle lagers vervangen die er in zitten. die overleven zo iets ook niet.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 30 aug 2011 14:05
door bernhard
butt head schreef:kan je gelijk alle lagers vervangen die er in zitten. die overleven zo iets ook niet.
Carters zijn leeg en er gaan sowieso nieuwe lagers in > volledige revisie.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 02 sep 2011 21:12
door Harry
Kippenverver schreef:Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.

Hier ook slechte ervaringen mee. Wat je had kunnen doen je carter op een stuk hout leggen en dan dat stuk hout daar aan vast maken dan komt er iniedergeval geen grit aan de binnenkant. Is geen garantie maar er komt zoiezo veel minder in!

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 03 sep 2011 03:05
door olvert
Leuk!!!! Ziet er echt super uit Bernhard. Blijft je achter volgen die hobby he? Loop al tien jaar om mijn zbtje heen op weg naar de douche :P

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 20 nov 2011 21:39
door fabian
zozo. dat heb je netjes gedaan;). ziet er goed uit.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 21 nov 2011 22:15
door Thom
Hmm, opzich best te doen hoor. Mijn blok heb ik ook geglaspareld toen schoongemaakt in de ontvetterbak en als finishing touch nog even afgeblazen. Niks aan de zeis!

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 30 dec 2011 10:48
door bulk003
Kippenverver schreef:Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.
Of een poosje in de ultrasoon reiniger, en effe afblazen gaat heel goed.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Geplaatst: 08 feb 2012 14:45
door bernhard
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>

Het project begint steeds meer vorm te krijgen. Foto's zijn van matige kwaliteit helaas maar ik zal binnenkort betere foto's maken. Rollingframe zit praktisch in elkaar. Spulletjes laten galvaniseren, proberen alle boutjes/ moertjes origineel te houden (lukt helaas niet) maar wel overal netjes kopervet tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Draadboom is netjes aangesloten kleur op kleur maar ik heb een klein probleempje. Sommige modellen hebben vanaf de accu alleen een rode draad, andere modellen hebben een rode en een roodwitte draad (die direct op de rectifier dient aangesloten te worden). Nu kan dat bij de rectifier op onderstaande foto niet. Misschien kan iemand hier duidelijkheid over bieden?

Afbeelding

Heb een nette originele set wielen in topstaat. Voor 1.4 achter 1.6 met Michelin banden zowel voor als achter 2.5. Jammer dat de naven gepolijst zijn (denk dat ik de naven nog een keer ga borstelen)

Afbeelding

Ondertussen is een vriend bezig met het fiksen van een betere voorrem. Remtrommel van een cl350, met 1.6 araya velg, aanpassen voor de schommelvork van de C.

Afbeelding

Afbeelding

Aankomend weekend ga ik het OT blok opnieuw in elkaar steken met veel nieuwe onderdelen. De cilinderkop krijgt nieuwe klepgeleiders en kleppen en de klepzitting wordt gefreesd. Daarnaast ligt hier een driebak van een C90 en een vierbak van een CD90. Ik heb nog niet gekeken wat voor schakelklok bij de vierbak zit maar misschien vind ik het leuk om die vierbak te proberen. Ik heb nog geen ervaring met dit type blok dus mocht je valkuilen weten, bepaalde zwakke punten kunnen noemen waarop ik moet letten of andere tips hebben dan zijn die meer dan welkom.