Skiller's creatie's

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Skiller's creatie's

Bericht door Skiller »

Omdat ik zelf altijd graag mooie dingen mag bedenken en ook nog wat weet van metaalbewerken moest ik wat leuks bedenken om met mijn reserve onderdelen te doen. Omdat het schade frame en de rest wat ik had niet mooi meer was viel een blinkende brommer af maar om er gelijk een rat van te maken vond ik ook zowat.

Een leuk idee vond ik om er een soort chopper van te maken met een soloseat en een bijpassende dikke tank en een bussenvork. Omdat ik een min of meer originele brommer toch mooier vond (ik ben raar ik weet het) heb ik besloten de ss tank te laten zitten. Na veel denk en paswerk vond ik het nog niet bijzonder genoeg, dus er moest meer gebeuren.

De zijspan was uitgevonden en op school gemaakt onder lestijd voor studiepunten. Ik ben nog steeds bezig om alles netjes af te werken en kleine dingen te maken maar omdat ik nu 4 dagen in de week afstudeer op een bedrijf en 1 dag de metaaldocent uithang is er niet veel tijd om te klussen. Het plan is om er een soort duitse bmw legermotor van te maken die enigzins lijkt op een R75. Uiteraard ook legergroen, met inbouwradio (vandaar ook al de legerantenne) en allerlei andere leuke gadgets zoals vooroverklappende stoel met opbergruimte eronder (tevens te gebruiken als zelfstandig staand campingstoeltje).

Ik heb helaas geen stap voor stap opbouw fotosessie gemaakt, maar ik begin bij deze alvast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De oplettende lezer weet dat deze onderdelen over waren dus ook maar een foto van het andere project. (wel netjes bling bling en ook zoveel mogelijk honda onderdelen)

Afbeelding
Het is een K1 met ori ss schijf en op de achtergrond de 2e ori ss schijf aan de muur.
(de roestige tank op de achtergrond is er om straks een uit het midden geplaatste monza cap op te proberen voor ik een echte ga verneuken)

Inbreed.clan667
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 feb 2007 17:19
Locatie: Appeldorp
Contacteer:

Bericht door Inbreed.clan667 »

very nice

van daar die wielen....

volgende keer maar wel een ijsje eten

greetz

succes
www.clan667.com

The next Dutch Freezetag Server

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Zo leer je nog eens iemand kennen.
Alle roestige spullen zijn inderdaad voor dit projectje, nog maar een paar onderdelen en alles is klaar om uit elkaar te halen en af te werken.

Van de zomer wil ik hiermee op vakantie, nog 1 a 2 maandjes werk en dan moet het klaar zijn. Als het goed is kan hij in het echt worden bekeken tijdens de "duik in de whytemerplasrit" , nu Viper nog even lief aankijken om deze rit te organiseren... :roll:

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Erik.. »

tof projectje :D
Afbeelding

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Ik zat die plaatjes te bekijken en moest vooral bij dat handvat en dat rek aan de zijspan aan een duitse oorlogszijspan denken. Toen las ik het verhaal, naja lijkt wel dus :D prachtig project zeg 8)
Lijkt me alleen wel wat breed op Neerlands fietspaden.
Die koffers die er in de oorlog op zaten zitten ook nog op jaren '70 en '80 legerfietsen (zoals mijn Hercules) van het duitse leger, dus die moeten wel te vinden zijn. want die Amerikaanse munitiekist kan eigenlijk niet he :wink:

Gekra in dieren is wat ver weg voor je maar hij stuurt ook op, deze man handelt in legermotoren van bijvoorbeeld BMW, Hercules, MZ en Maico, en ook onderdelen dus misschien kan die nog eens van pas komen.

GeKra, Dieren
Officieel dealer van: MZ, Maico
Bijzonderheden: Crossaccessoires, oude militaire motoren
Adres: Ambachtstraat 40, 6951 CC Dieren
Telefoon: 0313-416045

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Haha, die munitiekistjes sporen inderdaad niet echt zijn wel meer dingen die net niet helemaal kloppen. Ik zal eens kijken of ik wat leuke kistjes kan vinden. Voorin onder de antenne heb ik dat rekje demontabel gemaakt, dus ik kan voor elk type kist/jerrycan een nieuw rek maken en vastschroeven. Het probleem is alleen dat de meeste kregen zo groot zijn en dat dat weer alles uit proportie trekt. Maar als ik een keer een dag vrij heb cross ik wel een keer naar dieren toe, moet toch nog nieuwe kisten hebben.

Ik heb 1 dag op de fiets besteed om door zwolle en omgeving te rijden met een rolmaat op zak. En bij alle paaltjes die ik tegen ben gekomen heb ik de maat opgemeten (er zit totaal geen logica of regelmaat in) ik moet zonder problemen overal tussendoor kunnen rijden. Het enige echte "probleem" is dat je als brommer bestuurder voor je rechtervoet wat weinig ruimte hebt.
Dus de kickstarter moet later nog wijken voor een electronische starter wil je lekker kunnen rijden.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

Moet je ertussendoor kunnen dan? want
irmin in een ander topic schreef: RVV.
Artikel 6.

l. Bromfietser gebruiken het het fiets/bromfietspad.

2. Zij gebruiken de rijbaan indien een fiets/bromfietspad ontbreekt.

3. Bestuurders van bromfietsen op meer dan twee wielen en bromfietsen met aanhangwagen, die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter, mogen de rijbaan gebruiken.
Honda SS50 125cc 49cc

Hera62

Bericht door Hera62 »

Echt een heel leuk projectje, dit! Ik kan niet anders zeggen :D.

Ehhh... Zag ik daar een Novio-zadel erop zitten?

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Yep, voor het extra zitcomfort en om de mix van ss/c/cd wat te doorbreken. CD achterbrug en achterwiel, C zijspanwiel, reservewiel, 3bak, en nog meer. De rest is SS en c310 en voeg dan een beetje novio plaatstaal en ronde buis toe en voila ruim 1 jaar klusplezier.

De supersoaker variant van de mg34 komt volgend jaar :wink:

Ik had zelf ook al nagedacht over fietspaden, maar als je buiten de bebouwde kom rijd kom je er naast 80 wegen geregeld een tegen.
Ik kan me op de oude route naar Zwolle toe zeker al 3 herinneren.
Of ik ook tussen paaltjes op een voetgangersdijk kan is een 2e, maar gelukkig is alles demontabel anders kan hij ook niet van de achtertuin zonder achterom op straat komen.

Franky
mobyletslet
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:41
Locatie: Wageningen

Bericht door Franky »

Zow, die zijspan ziet er aardig stevig uit. Zal heel wat wegen denk ik. Of heb je hem van alu gemaakt?

Voor de rest leuk project. Eigenbouw is de mooiste bouw.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Het valt op zich wel mee, ik weet niet precies wat hij weegt maar zal rond de 40 kilo zijn. Hij is gemaakt van dunwandige buis en plaat (beide 0.8mm) en er zit een soort "rolkooi" in om de alle belangrijke gewrichten te beschermen. De rolkooi heb ik gemaakt van kokerprofiel en dikwandige buis.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Vet gedaan hoor. Echt gaaf ook dat het zijwiel ook geveerd is :D

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Dank je, behalve geveerd word hij ook afgeremd en er zit ondertussen al een ori voorspatbord van ik meen een duits model ss op. Ik zit nog te twijfelen over de handrem want om hem nou elke keer in versnelling te laten staan lijkt me ook niets.

Vanavond fix ik mijn ontsteking en morgen wordt de eerste testrit gedaan.
Beetje afhankelijk van hoe het bevalt en of er wat verbeterd moet worden gaat de boel dan uit elkaar om te spuiten. (volgt uiteraard een update dan)

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Erg mooi projectje :wink:
Afbeelding

Rene ss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 apr 2007 05:58
Locatie: Tolbert

Bericht door Rene ss50 »

:D mooi man, altijd leuk mensen die creatief zijn. Ik zat er gister even naar te kijken met de kleine van ons (2,5), die zag het wel zitten in "dat bakje"

Plaats reactie