ss50 k3 project
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Re: ss50 k3 project
Weer een tijd verder en het probleem is onderhand gevonden (waarschijnlijk). Er zit een "put" in de gasschuif op de baan waar de stationairschroef normaal loopt. Wanneer je de stationairschroef dan aandraait blijft deze hangen in dit putje waardoor je de gasschuif als het ware vast zet. Daarnaast verbruikt het blok overmatig veel olie. Ik wist dat het cilinder flink was versleten, maar wilde er eigenlijk mee rijden tot het echt niet meer kon. Dit bleek sneller dan verwacht en dus ligt er een nieuw setje te wachten. naast al deze ontdekkingen kwam ik er ook achter dat het schroefdraad voor het tapeind van het rechter middencarter het einde nabij is. Ik heb nog c50 carters liggen waarvan het schroefdraad wel goed is, zijn deze tussen de OT ss en c50 blokken uitwisselbaar?
nasi is meer mijn ding
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5172
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: ss50 k3 project
Ja een beetje.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5172
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Re: ss50 k3 project
sorry maar alles gaat netjes in de opslag. ss spul lijkt tegenwoordig wel van goud. voor nu nog even twijfelen of er niet een helicoil in gaat. split liever geen blok als aan de binnenkant alles werkt.
nasi is meer mijn ding
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Re: ss50 k3 project
weer een tijd verder. ondertussen heeft de ss in de hoek staan wachten terwijl er een ander project passeerde. maar gister was het zo ver, er is een helicoil in het carter gekomen (v-coil setjes zijn een ongelofelijke aanrader) en het nieuwe cilinder zit erop. alles draait mooi rond, alleen geen tijd gehad om het af te maken en te starten.
daarnaast heb ik een mooie originele 50cc kop kunnen kopen van een ss. het plan is om er een snelle nok in te bouwen en deze op de c50 te bouwen. de nok die ik heb liggen heeft vergeleken met een originele nok grotere oliekanalen. is het dan verstandig om ook een grotere oliepomp te gebruiken? verder is alles aan het blok standaard 50cc.
na wat poetsen
daarnaast heb ik een mooie originele 50cc kop kunnen kopen van een ss. het plan is om er een snelle nok in te bouwen en deze op de c50 te bouwen. de nok die ik heb liggen heeft vergeleken met een originele nok grotere oliekanalen. is het dan verstandig om ook een grotere oliepomp te gebruiken? verder is alles aan het blok standaard 50cc.
na wat poetsen
nasi is meer mijn ding
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16211
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: ss50 k3 project
Nee, grotere oliepompen ga je pas gebruiken bij 80+cc. Dat helpt namelijk met de koeling.
Er zit een restrictie in het carter bij gaatje waar de cilinder op het carter aansluit.(Of iemand moet dat ding al een keer hebben opgeboord naar 1,8 a 2 mm vanwege het plaatsen van een dikkere pomp)
ps. Van snelle nokken bij ss50 4-bak ga je niet blij worden. 50cc gaat namelijk plat op z'n bek bij het schakelen van 3 naar die lange 4.
Er zit een restrictie in het carter bij gaatje waar de cilinder op het carter aansluit.(Of iemand moet dat ding al een keer hebben opgeboord naar 1,8 a 2 mm vanwege het plaatsen van een dikkere pomp)
ps. Van snelle nokken bij ss50 4-bak ga je niet blij worden. 50cc gaat namelijk plat op z'n bek bij het schakelen van 3 naar die lange 4.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Re: ss50 k3 project
die restrictie zit er volgens mij nog gewoon op. ik heb het iig nooit uitgeboord. er ligt nu een 4bak in mn c50 blok. maar deze moet sowieso gesplitst gezien de lagers moeten worden vervangen, een driebak terugplaatsen is dan zo gebeurd, deze ligt nog op de plank. is het echt zo erg? ik rijd liever met een 4bak namelijk.nielspbr schreef: ↑29 mar 2021 11:52 Nee, grotere oliepompen ga je pas gebruiken bij 80+cc. Dat helpt namelijk met de koeling.
Er zit een restrictie in het carter bij gaatje waar de cilinder op het carter aansluit.(Of iemand moet dat ding al een keer hebben opgeboord naar 1,8 a 2 mm vanwege het plaatsen van een dikkere pomp)
ps. Van snelle nokken bij ss50 4-bak ga je niet blij worden. 50cc gaat namelijk plat op z'n bek bij het schakelen van 3 naar die lange 4.
nasi is meer mijn ding
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16211
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: ss50 k3 project
Een snelle nok op 50cc werkt eigenlijk alleen met een 4 bak met korte 4 of bij een 5bak. Bij de ss is de stap te groot en valt ie uit zijn powerband.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Re: ss50 k3 project
ik weet verder weinig van vertanding etc af, als je zegt dat ik er beter de driebak kan terugbouwen dan doe ik dat, anders is het sonde van mn inspanning. als er weinig verschil is ga ik op zoek naar een korte vier. een 5bak vind ik niet te betalen. is dit setje dan iets wat je bedoelt? https://4taktwinkel.nl/Versnellingsbak- ... g-R-design .
nasi is meer mijn ding
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Re: ss50 k3 project
weer een zaterdag verder. twee weken geleden is het nieuwe cilinder erop gegaan, echter heb ik toen nog niet kunnen rijden ivm tijdgebrek. vandaag deed de mogelijkheid zich wel voor. dus de laatste dingen vastgemaakt en tussen de regendruppels door het blok warm gereden. jammer genoeg rookt hij nog steeds overmatig. flink rookpluimen uit de uitlaat. ondanks dat een nieuwe cilinderset geen kwaad kan was dat niet de oplossing. heb de kop uit elkaar gehaald om een nieuwe zuigerkeerring erin te zetten (ik kon me niet herinneren of dat nu gebeurt was). het was opzich zo gedaan, alleen viel naast de veren ook de inlaat klepgeleider zo uit de kop... die is dus jammer genoeg afgeschreven. als iemand een ot 70cc kop heeft liggen (leeg mag ook), hoor ik het graag. voor nu ligt het dus letterlijk stil tot er een nieuwe kop is om op te bouwen.
nasi is meer mijn ding