Mijn brommerverleden
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
Mijn brommerverleden
Mijn brommerverleden begon vlak voordat ik 16 werd toen ik samen met mijn vader een oude zundapp ging opknappen. Hij had zijn eigen zundapp vroeger verkocht en had daar zo spijt van, dat hij 20 jaar geleden een andere terug gekocht had. Het was een metallic groene CS50 geforceerde luchtkoeling, Die al snel zwart en met 4bak voetversnelling werd. Paar keer mee op vakantie geweest naar Zwitserland, Luxemburg en Monaco. Hieronder wat fototjes van de dapp
allereerste brommervakantie. Kwam niet meer beneden na wheely
Tomos:
De tweede broem werd een Tomos 4L. Omdat ik oorspronkelijk uit Krimpen aan de IJssel kom (woon pas 4 jaar in Velp) en dat de thuisbasis is van Loods41 en Gurck (puch/tomos winkel en club), zag ik regelmatig van "die brommers met hoge sturen" rondrijden. Dat wilde ik ook en bij Loods41 een leuke 4TL gekocht. helaas heb ik daar geen foto's van online staan. 3 jaar lang heel veel plezier van gehad (kouwe klauwe 2001, gurckmeeting 2001), totdat onderweg naar de recordpoging langste rij oldtimerbrommers in zeeland de versnellingsbak kuren gaf. sindsdien stond hij 3 jaar lang in de schuur niks te doen en heb hem uiteindelijk maar verkocht. Misschien komt er ooit (never say never) wel weer een tomos bij.
SS:
Na 2 jaar lang 2taktritten rijden met alleen maar ouwe lui (sorry ) kwam ik met mijn zundapp terrecht op een 4taktrit in haarlem. Nou, ik had het meteen voor elkaar: wat kom je hier doen, waar zijn je kleppen, stinkding. Maar vanaf toen wist ik: ik moet ook aan de 4takt. Na een tijdje zoeken een Honda SS50 gekocht. Een wereld ging voor me open, ritjes met allemaal jongelui, geweldig. Ook paar keer mee op vakantie geweest naar Engeland, Luxemburg en Normandie. Hieronder wat foto'tjes
Foto's van heel vroeger: VlammenwerperSS 8)
Ragtank erop gezet voor de vakantie naar Normandie, vond het zonde om de mooie blauwe tank te beschadigen. Onderweg tank versierd met plaatsnamen die we aangedaan hebben:
Chaly:
In de zomer van 2002 zag ik een leuk minihondaatje staan, een Honda CF50 Chaly. Dat zou mijn vierde brommer worden. Illegaal in nederland, maar wist ik toen veel. Zoveel van die dingen reden er toendertijd niet rond. Ook hoop plezier mee gehad, met zn tweeen op de brommer omdat tomos er mee uitscheed, verschillende sturen, SS voorvork erin, hoop lol. Helaas met het huidige kenteken gebeuren heb ik hem op moeten doeken en in onderdelen verkocht. Ooit haal ik wel een Chaly uit duitsland MET papieren en zonder speling op voorvord en achterwiel.
Cee:
Was laatst aan het tellen en bedacht me dat ik de cee toch al weer een jaar of 3 heb. In de tussentijd heeft ze al verschillende metamorfoses ondergaan. Hieronder een kleine flashback
Foto's die ik toegemaild kreeg voor de verkoop. Het ding had al 2 jaar buiten gestaan en ik was op het ergste voorbereid:
(2-2004)
Voor 200 euro kon ik hem meenemen en ze zag er nog aardig compleet uit. Bandjes opgepompt, verse benzine er in en naar huis gereden waar ik flink ben gaan poeten. Resultaat:
Tijd voor een niet rotte buddy en nieuw overtrekje. De missende koplampunit werd ook aangeschaft
(25-04-2004)
In de winter van 2004 wilde ik iets anders doen met de cee. Beenkappen eraf en pinnen in voorvork slaan voor toekomstig stuur. En strijkplankovertrekje. Stationhoppen 12-2004
Tomostank erop (20-2-2005)
Vossenstaart eraan voor nozemgevoel (30-4-2005)
Bobby 2005: steeds meer gekke dingen eraan zoals gasmasker en hoge uitlaat
En dan zit je klem
Begin van bouw choppercee voor hondadag. Sisibar van koperbuis en MT buddy. Proma PVC versie en autobandzadel. (Slakkenritje 19-6-2005)
Eerste testrit: eng!
Onderweg naar prepartypuzzelsubrit
Brakste brommer hondagpreparty 2005:
Stuur in sportstand. Nu weer met normale buddy (18-8-2005)
En met suicide switch (13-11-2005)
En gespot op kauwe klauwe 2006:
(reactie van puchrider: dat is de lelijkste wanabeepuch die ik ooit gezien heb...)
Je kan er zelfs met zn tweeen op (eisbarrit 5-2-2006)
Na de 2,5 maanden durende opknapbeurt: nieuw kleurtje, nieuw blokje (kmajkrit 5 7-5-2006)
Toen was ik het stuur en sisibar zat en heb er een badkuipstuur op gezet.
En van de zomer probleemloos 2600km naar zweden op en neer gereden
En dit zijn de meest recente foto's. Pookje was ik ook al zat aan het worden
Ongelukje
En nu met zwart plingplongblok. Dat is een handkoppelingsblokje, maar door gebrek aan lange koppelingskabels was ik genoodzaakt er een M-stuur op te zetten. Moest er eerst niks van hebben, maar staat toch best leuk . Foto's komen vast nog wel een keer...
Dus mijn cee heeft al heel wat ondergaan. Ooit zal ze weer orgineel nlgroen worden met beenkappen, stuurplaat en al het andere wat er nu niet op zit. Maar dat duurt nog wel even
willen jullie meer plaatjes zien? klik dan op 1 van de onderstaande links
http://www.ouweaap.nl/
http://groups.msn.com/hondadivisionarnhem
allereerste brommervakantie. Kwam niet meer beneden na wheely
Tomos:
De tweede broem werd een Tomos 4L. Omdat ik oorspronkelijk uit Krimpen aan de IJssel kom (woon pas 4 jaar in Velp) en dat de thuisbasis is van Loods41 en Gurck (puch/tomos winkel en club), zag ik regelmatig van "die brommers met hoge sturen" rondrijden. Dat wilde ik ook en bij Loods41 een leuke 4TL gekocht. helaas heb ik daar geen foto's van online staan. 3 jaar lang heel veel plezier van gehad (kouwe klauwe 2001, gurckmeeting 2001), totdat onderweg naar de recordpoging langste rij oldtimerbrommers in zeeland de versnellingsbak kuren gaf. sindsdien stond hij 3 jaar lang in de schuur niks te doen en heb hem uiteindelijk maar verkocht. Misschien komt er ooit (never say never) wel weer een tomos bij.
SS:
Na 2 jaar lang 2taktritten rijden met alleen maar ouwe lui (sorry ) kwam ik met mijn zundapp terrecht op een 4taktrit in haarlem. Nou, ik had het meteen voor elkaar: wat kom je hier doen, waar zijn je kleppen, stinkding. Maar vanaf toen wist ik: ik moet ook aan de 4takt. Na een tijdje zoeken een Honda SS50 gekocht. Een wereld ging voor me open, ritjes met allemaal jongelui, geweldig. Ook paar keer mee op vakantie geweest naar Engeland, Luxemburg en Normandie. Hieronder wat foto'tjes
Foto's van heel vroeger: VlammenwerperSS 8)
Ragtank erop gezet voor de vakantie naar Normandie, vond het zonde om de mooie blauwe tank te beschadigen. Onderweg tank versierd met plaatsnamen die we aangedaan hebben:
Chaly:
In de zomer van 2002 zag ik een leuk minihondaatje staan, een Honda CF50 Chaly. Dat zou mijn vierde brommer worden. Illegaal in nederland, maar wist ik toen veel. Zoveel van die dingen reden er toendertijd niet rond. Ook hoop plezier mee gehad, met zn tweeen op de brommer omdat tomos er mee uitscheed, verschillende sturen, SS voorvork erin, hoop lol. Helaas met het huidige kenteken gebeuren heb ik hem op moeten doeken en in onderdelen verkocht. Ooit haal ik wel een Chaly uit duitsland MET papieren en zonder speling op voorvord en achterwiel.
Cee:
Was laatst aan het tellen en bedacht me dat ik de cee toch al weer een jaar of 3 heb. In de tussentijd heeft ze al verschillende metamorfoses ondergaan. Hieronder een kleine flashback
Foto's die ik toegemaild kreeg voor de verkoop. Het ding had al 2 jaar buiten gestaan en ik was op het ergste voorbereid:
(2-2004)
Voor 200 euro kon ik hem meenemen en ze zag er nog aardig compleet uit. Bandjes opgepompt, verse benzine er in en naar huis gereden waar ik flink ben gaan poeten. Resultaat:
Tijd voor een niet rotte buddy en nieuw overtrekje. De missende koplampunit werd ook aangeschaft
(25-04-2004)
In de winter van 2004 wilde ik iets anders doen met de cee. Beenkappen eraf en pinnen in voorvork slaan voor toekomstig stuur. En strijkplankovertrekje. Stationhoppen 12-2004
Tomostank erop (20-2-2005)
Vossenstaart eraan voor nozemgevoel (30-4-2005)
Bobby 2005: steeds meer gekke dingen eraan zoals gasmasker en hoge uitlaat
En dan zit je klem
Begin van bouw choppercee voor hondadag. Sisibar van koperbuis en MT buddy. Proma PVC versie en autobandzadel. (Slakkenritje 19-6-2005)
Eerste testrit: eng!
Onderweg naar prepartypuzzelsubrit
Brakste brommer hondagpreparty 2005:
Stuur in sportstand. Nu weer met normale buddy (18-8-2005)
En met suicide switch (13-11-2005)
En gespot op kauwe klauwe 2006:
(reactie van puchrider: dat is de lelijkste wanabeepuch die ik ooit gezien heb...)
Je kan er zelfs met zn tweeen op (eisbarrit 5-2-2006)
Na de 2,5 maanden durende opknapbeurt: nieuw kleurtje, nieuw blokje (kmajkrit 5 7-5-2006)
Toen was ik het stuur en sisibar zat en heb er een badkuipstuur op gezet.
En van de zomer probleemloos 2600km naar zweden op en neer gereden
En dit zijn de meest recente foto's. Pookje was ik ook al zat aan het worden
Ongelukje
En nu met zwart plingplongblok. Dat is een handkoppelingsblokje, maar door gebrek aan lange koppelingskabels was ik genoodzaakt er een M-stuur op te zetten. Moest er eerst niks van hebben, maar staat toch best leuk . Foto's komen vast nog wel een keer...
Dus mijn cee heeft al heel wat ondergaan. Ooit zal ze weer orgineel nlgroen worden met beenkappen, stuurplaat en al het andere wat er nu niet op zit. Maar dat duurt nog wel even
willen jullie meer plaatjes zien? klik dan op 1 van de onderstaande links
http://www.ouweaap.nl/
http://groups.msn.com/hondadivisionarnhem
Laatst gewijzigd door Spherius op 16 jul 2009 15:05, 6 keer totaal gewijzigd.
**Hona is Tjoei**
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
Even een fotoreportage over de voortgang van het 10" SS50 project.
De bedoeling is om deze 2 brommers samen te smelten tot 1:
Eerst maar begonnen met het strippen van de pitbike:
En probeer je het op de SS te bouwen:
Spelen met onderdelen die ik nog had liggen:
SS buddy erop, is niks
Zonder tank, staat wel hip, maar waar laat je de benzine...
Dax spatbordjes, pitbikezitje en fietspomp om verlaagde achterveren te simuleren
Lage achterveren gehaald voor 5 euro. Balhoofpen was te kort, dus T-stuk van een MT gehaald bij brommersloop en poten overgezet
Enduranepijp en clip-ons voor weinig op de kop getikt. Alleen een grondspeling van 3cm is iets te weinig van het goede
Op de vehicle begin december een polyester racekontje voor teveel geld gekocht. Weet nog niet of die er op komt, voorlopig even met fs1buddy in de weer.
Uitlatenprobeersel: Pitbike, endurance, SS-pijp. Wordt waarschijnlijk comboseatpipe van pitbikebocht en endurancedemper. SSuitlaat vind ik ook niet verkeers staan.
Zoals hij er nu bij staat. In het gat van acherbrug zit backstep. Alles aangesloten en rijdbaar. Testritje was eng, maar te doen.
Kiek es hoe hoard ie kan
Wat er nog aan gedaan moet worden? Teveel...
H4lamp met stekker in koplamp
Seatpipe bakken
FS1 buddy met Ledlamp er onder
voorspatbord+ophanging
Kentekenbevestiging
rempedaaltegenhoudiets
toerentellerbeugel
plaatje over stuurstropppen
gaskabel inkorten
accu aansluiten
T-stuk en kroonplaat lakken
Schakelpookje inkorten
Nette tank erop met een of andere striping
en nog veel meer dingen waar ik nu niet even op kan komen
De bedoeling is om deze 2 brommers samen te smelten tot 1:
Eerst maar begonnen met het strippen van de pitbike:
En probeer je het op de SS te bouwen:
Spelen met onderdelen die ik nog had liggen:
SS buddy erop, is niks
Zonder tank, staat wel hip, maar waar laat je de benzine...
Dax spatbordjes, pitbikezitje en fietspomp om verlaagde achterveren te simuleren
Lage achterveren gehaald voor 5 euro. Balhoofpen was te kort, dus T-stuk van een MT gehaald bij brommersloop en poten overgezet
Enduranepijp en clip-ons voor weinig op de kop getikt. Alleen een grondspeling van 3cm is iets te weinig van het goede
Op de vehicle begin december een polyester racekontje voor teveel geld gekocht. Weet nog niet of die er op komt, voorlopig even met fs1buddy in de weer.
Uitlatenprobeersel: Pitbike, endurance, SS-pijp. Wordt waarschijnlijk comboseatpipe van pitbikebocht en endurancedemper. SSuitlaat vind ik ook niet verkeers staan.
Zoals hij er nu bij staat. In het gat van acherbrug zit backstep. Alles aangesloten en rijdbaar. Testritje was eng, maar te doen.
Kiek es hoe hoard ie kan
Wat er nog aan gedaan moet worden? Teveel...
H4lamp met stekker in koplamp
Seatpipe bakken
FS1 buddy met Ledlamp er onder
voorspatbord+ophanging
Kentekenbevestiging
rempedaaltegenhoudiets
toerentellerbeugel
plaatje over stuurstropppen
gaskabel inkorten
accu aansluiten
T-stuk en kroonplaat lakken
Schakelpookje inkorten
Nette tank erop met een of andere striping
en nog veel meer dingen waar ik nu niet even op kan komen
**Hona is Tjoei**
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
niet meer
10" SS Project gecancelled
25-04-2007 aangehouden door politiebusje. "Dat lijkt wel een omgebouwde Honda ehhhhh SS toch?" Dan voldoet ie niet meer aan de typegoedkeuring... Ik beetje van de domme gehouden "typegoedkeuring? Er zit toch een kenteken op?" Ze zouden eigenlijk de kentekenpapieren in moeten nemen en mij naar de RDW sturen voor een herkeuring.
Na controle van alle papieren kwam ik er gelukkig met een waarschuwing vanaf. Ze zouden wel een bericht sturen naar Velp, dat als ze me nog een keer zien rijden, ik hem definitief kwijt zou zijn. De schrik zat er bij mij goed in, maar was blij dat het slechts een waarschuwing was. Voor hetzelfde geld hadden ze hem in de bus geladen en had ik hem niet snel meer terug gezien.
toen maar naar huize Blaauw gestept en gereden, durfde echt niet naar huis, kans om ze weer tegen te komen. Daar staat hij nu .
Het was een kwestie van tijd wanneer ik aangehouden zou worden door het hoge minibike/pitbike gehalte, maar dat dat binnen 100km zou zijn... Jammer, ik heb er 6 maanden steeds een beetje aan gewerkt, maar helaas.
Misschien hou ik de onderdelen wel op de plank en bouw hem stiekum toch voor de Hondadag weer over, maar dat weet ik nog niet. voorlopig even ori voorvork en wielen naar velp krijgen om hem weer naar 17" om te bouwen.
10" SS Project gecancelled
25-04-2007 aangehouden door politiebusje. "Dat lijkt wel een omgebouwde Honda ehhhhh SS toch?" Dan voldoet ie niet meer aan de typegoedkeuring... Ik beetje van de domme gehouden "typegoedkeuring? Er zit toch een kenteken op?" Ze zouden eigenlijk de kentekenpapieren in moeten nemen en mij naar de RDW sturen voor een herkeuring.
Na controle van alle papieren kwam ik er gelukkig met een waarschuwing vanaf. Ze zouden wel een bericht sturen naar Velp, dat als ze me nog een keer zien rijden, ik hem definitief kwijt zou zijn. De schrik zat er bij mij goed in, maar was blij dat het slechts een waarschuwing was. Voor hetzelfde geld hadden ze hem in de bus geladen en had ik hem niet snel meer terug gezien.
toen maar naar huize Blaauw gestept en gereden, durfde echt niet naar huis, kans om ze weer tegen te komen. Daar staat hij nu .
Het was een kwestie van tijd wanneer ik aangehouden zou worden door het hoge minibike/pitbike gehalte, maar dat dat binnen 100km zou zijn... Jammer, ik heb er 6 maanden steeds een beetje aan gewerkt, maar helaas.
Misschien hou ik de onderdelen wel op de plank en bouw hem stiekum toch voor de Hondadag weer over, maar dat weet ik nog niet. voorlopig even ori voorvork en wielen naar velp krijgen om hem weer naar 17" om te bouwen.
**Hona is Tjoei**
Of je bouwt alles over op je chalyframe, krijg je van mij dat GVA wel. Moet je hem alleen nog even keuren met de onderdelen van een andere chaly. Die van bart kan wel, is ook blauw en rijdt toch nooit.