Pagina 2 van 3

Re: CB50J

Geplaatst: 29 okt 2022 20:30
door roger_50cc
Dank. Ik vond het ook al vreemd, maar las het een keer vol dan. 👍🏻

Re: CB50J

Geplaatst: 30 okt 2022 09:52
door NIX
Eerst even checken of de boel recht is voor je gaat lassen.

Re: CB50J

Geplaatst: 30 okt 2022 09:54
door roger_50cc
👍🏻

Re: CB50J

Geplaatst: 26 nov 2022 19:42
door roger_50cc
Zou deze passen?
https://www.caferacerwebshop.com/nl/mid ... prima.html
Heeft iemand ooit wel eens een middenbok voor een andere brommer gevonden die ook op de CB50J past gevonden?

Re: CB50J

Geplaatst: 27 nov 2022 09:37
door CheapUrbanBitches
AGM Devil is een 95% kopie van een CB50. Dealer met AGM relatie kan die middenbok wel bestellen voor je.

Re: CB50J

Geplaatst: 27 nov 2022 12:55
door roger_50cc
O dat zou mooi zijn. Is die bok zonder aanpassingen te plaatsen?

EDIT: ik kan nergens een afbeelding van die middenbok van de AGM Devil vinden.
In het woud aan middenstandaards kom ik wel die van de Yamaha FS1 tegen.
https://www.k-parts.nl/middenstandaard- ... a-fs1.html
Ziet er op het oog weg redelijk compatible uit.

Ik ga eens navragen wat hier de maten van zijn.

Re: CB50J

Geplaatst: 27 nov 2022 14:12
door CheapUrbanBitches
Ik heb er nooit 1 overgezet op een Honda, maar ik verwacht van wel. Ik heb die van mij ook verkocht aan een CB50 eigenaar.

Re: CB50J

Geplaatst: 27 nov 2022 21:41
door roger_50cc
Die van de fs1?

Re: CB50J

Geplaatst: 27 nov 2022 21:51
door CheapUrbanBitches
Nee AGM.

Re: CB50J

Geplaatst: 27 nov 2022 21:52
door roger_50cc
Ok dank. Dan ga ik daarvoor.

Re: CB50J

Geplaatst: 22 jun 2023 12:37
door roger_50cc
De middenbok van de China brommer past!
Klein beetje moeten afslijpen, maar niet zo'n ramp voor China-part.
Met een origineel onderdeel zou ik dat toch niet zo snel doen.

Gelijk weer een vraagje.
Ik heb de ontsteking met 4 draden die naar de kabelboom gaat (ontsteking en lichtspoel).
Ik overweeg naar 12V te gaan door de lichtspoel te vervangen door een 12V variant.
Ik ga dan van 6V AC naar 12V AC.

Uiteraard ook de accu, alle lampen en knipperlichtrelais vevangen door 12V versie en evt een wisselspanningsregelaar ertussen om te voorkomen dat de verlichting niet kapot gaat door een eventuele piek in het circuit, maar ben ik er dan?
De 6V accu krijgt 'gelijkstroom' door de standaard aanwezige diode in de kabelboom en in ga ervan uit dat dit gewoon hetzelfde zal werken igv een 12V spoel en accu.

De ontstekingsspoel, contactpunt, condensator, vliegwiel wil ik gewoon laten wat het is.
Heeft het vervangen van die spoel nog invloed op het ontstekingsscircuit waardoor ik ook daarvan onderdelen zou moeten vervangen, of staat het er compleet los van.

Re: CB50J

Geplaatst: 22 jun 2023 13:00
door hypercub
ik heb een 12v lichtspoel/6v punten ontsteking. Heb een kit gekocht van een duitser met spoel, alle aanwijzingen en draden/stekkers. Kostte me 45 euro. Je moet idd alles ombouwen naar 12v en een spanningsregelaar monteren. Werkt als een tierelier! Je kan echter niet zomaar een lichtspoel van een 12v ontsteking gebruiken, zo simpel is het niet. Die duitser wikkelt de spoelen zelf.

Re: CB50J

Geplaatst: 22 jun 2023 13:05
door roger_50cc
Dank voor de toelichting. Ik doelde inderdaad een after-market nieuw gewikkelde spoel voor gebruik in een 6V ontsteking en geen originele 12V spoel uit een 12V ontsteking.

Re: CB50J

Geplaatst: 22 jun 2023 20:00
door hypercub
ombouw is heel eenvoudig en kan zelfs zonder solderen, ik heb het echter met solderen gedaan.

Re: CB50J

Geplaatst: 15 jul 2023 12:52
door roger_50cc
Ik ga mijn Honda voorzien van een kelkje op de carburateur. Past er goed op en past ook mooi onder het zijkapje.
De uitlaat is een onbegrensde. Carburateur moet uiteraard aangepast. De brommer loopt, en na wat sproeiertjes wisselen en wat spelen met de naaldhoogte is er al op te rijden, maar stuttert/storrert in het middengebied (zo 6-7 krpm). De top die ie haalt is 70 op de teller, dus dat is al niet heel verkeerd en harde hoeft voor mij niet perse. Wat mij opvalt is dat er twee types gasnaaled zijn. De dunne en de dikke. Ik heb de indruk dat de dunne in de originele PC13 (ovale doorgang) carburateur horen en de dikke is de PC14 (ronde doorgang) en in de PZ16 horen. Klopt dit?
Kan ik ergens uit opmaken wat waarin hoort en wat is de folisofie achter het verschil?
Gevoelsmatig voor de dunne bij dezelfde stand van de gashendle meer doorgang. Waarom dan de dikke in de grotere carbs?
Ik heb meerdere stationairsproeiers en meerdere hoofdsproeiers dus ga deze na even goed reinigen met een ruimertje plaatsen en met de gasnaald op de derde ring kijken hoe het werkt en kom er altijd uit (al kan het wel een hoop afstelwerk zijn).
Weet iemand toevallig wat ik erin moet doen? Ik begin met de 14 mm carb.. Meer lucht, dus een grotere sproeier, maar enig idee welke ongeveer? 76? 78?
En de stationairsproeier? Ook beginne met de ruimste die ik heb?

Afbeelding

Afbeelding