mijn stinkende 2-takt
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
mijn stinkende 2-takt
zo, nou heoven jullie 'm niet meer uit te schelden
Het gaat om een Yamaha FS-1 uit '77, type 1J5-2, geheel opgebouwd naar eigen smaak (mijn "eeuwig durende special" noem ik 'm maar). Tot nu toe heb ik elk jaar wel weer iets verandert, kleine dingen vaak. Verschillende uitlaten, stuurtjes, achterlichten, zadels en bagagerekje.
Foto's staan in een beetje van chronologische volgorde (nieuwste eerst, oudste laatst). Ik heb 'm nu zo'n 2,5 jaar. Er is veel aan verandert zoals je ziet, ook in de tussentijd! Hoge uitlaat erop, hoge uitlaat eraf originele buddy erop, gele koplampoortjes erop. Homoet erop Ik vind 'm nu redelijk "af". Enigste wat ik nog wel zou willen is een (digitale) toerenteller
Van origine is het een 1J5-2****, maar omdat ik 'm gewoon opbouw naar m'n eigen smaak, zoals ik 'm zelf mooi vind, is hij zo geworden Er hangt nu nog een 2RU blok onder (met snelle schijf), maar die wordt binnenkort vervangen voor het originele 1J5 membraan blok (met gelijke nummer!).
Voor het membraanblok heb ik een aluminium Biturbo/eurocilindro gekocht, deze kon ik voor een mooi prijsje krijgen. Ik ben benieuwd hoe die cilinder loopt. Ik ga het membraanblok eerst testen met de cilinder die ik nu heb, dan weet ik ook wat het verschilt, zo'n membraan- en roterend blok. Als dat blok dan goed loopt leg ik die aluminium cilinder erop. Ik verwacht dat hij met de aluminium cilinder harder loopt. Spoelpoorten zijn hoger, net zoals de uitlaatpoort
Setup:
-60cc immitatie FS-1
-Hogedruk kop (af- en uitgedraait)
-16mm Mikuni (sproeier 130, wss een Yamaha DT sproeier)
-Snelle schijf
-Homoet uitlaat
-Tandwielverhouding: 13/39
Topsnelheid: 90 km/h
M'n FS-1 met Homoet (zoals die nu is, nu is alleen het bagagerekje eraf)
Zoals 'ie dit jaar uit de kelder kwam
M'n FS-1 zoals ik vorig jaar heb rondgereden:
M'n FS-1 zoals hij vorig jaar uit de kelder kwam:
M'n FS-1 toen ik 'm kocht zo'n 2,5 jaar geleden
M'n "speciale" heel erg hoge druk kop (met dank aan Niels)
Hij staat nu weer warm binnen in onze kelder, ik heb weer het e.e.a. verandert, onder andere het hoge stuur erweer op, en een nieuw achterlichtje (van een ouder type fs1). Verder moet het blok weer een beetje uit elkaar want de koppeling slipt, er moeten nieuwe drukveren in (platen zijn 500 km oud..)
Ohjah, als ik later groot ben wil ik ook nog wel een 4-takt kopen mijn voorkeur gaat dan uit naar een (imitatie) Dax of een Honda C, want een SS is gewoon een verkapte mislukte fs1
Het gaat om een Yamaha FS-1 uit '77, type 1J5-2, geheel opgebouwd naar eigen smaak (mijn "eeuwig durende special" noem ik 'm maar). Tot nu toe heb ik elk jaar wel weer iets verandert, kleine dingen vaak. Verschillende uitlaten, stuurtjes, achterlichten, zadels en bagagerekje.
Foto's staan in een beetje van chronologische volgorde (nieuwste eerst, oudste laatst). Ik heb 'm nu zo'n 2,5 jaar. Er is veel aan verandert zoals je ziet, ook in de tussentijd! Hoge uitlaat erop, hoge uitlaat eraf originele buddy erop, gele koplampoortjes erop. Homoet erop Ik vind 'm nu redelijk "af". Enigste wat ik nog wel zou willen is een (digitale) toerenteller
Van origine is het een 1J5-2****, maar omdat ik 'm gewoon opbouw naar m'n eigen smaak, zoals ik 'm zelf mooi vind, is hij zo geworden Er hangt nu nog een 2RU blok onder (met snelle schijf), maar die wordt binnenkort vervangen voor het originele 1J5 membraan blok (met gelijke nummer!).
Voor het membraanblok heb ik een aluminium Biturbo/eurocilindro gekocht, deze kon ik voor een mooi prijsje krijgen. Ik ben benieuwd hoe die cilinder loopt. Ik ga het membraanblok eerst testen met de cilinder die ik nu heb, dan weet ik ook wat het verschilt, zo'n membraan- en roterend blok. Als dat blok dan goed loopt leg ik die aluminium cilinder erop. Ik verwacht dat hij met de aluminium cilinder harder loopt. Spoelpoorten zijn hoger, net zoals de uitlaatpoort
Setup:
-60cc immitatie FS-1
-Hogedruk kop (af- en uitgedraait)
-16mm Mikuni (sproeier 130, wss een Yamaha DT sproeier)
-Snelle schijf
-Homoet uitlaat
-Tandwielverhouding: 13/39
Topsnelheid: 90 km/h
M'n FS-1 met Homoet (zoals die nu is, nu is alleen het bagagerekje eraf)
Zoals 'ie dit jaar uit de kelder kwam
M'n FS-1 zoals ik vorig jaar heb rondgereden:
M'n FS-1 zoals hij vorig jaar uit de kelder kwam:
M'n FS-1 toen ik 'm kocht zo'n 2,5 jaar geleden
M'n "speciale" heel erg hoge druk kop (met dank aan Niels)
Hij staat nu weer warm binnen in onze kelder, ik heb weer het e.e.a. verandert, onder andere het hoge stuur erweer op, en een nieuw achterlichtje (van een ouder type fs1). Verder moet het blok weer een beetje uit elkaar want de koppeling slipt, er moeten nieuwe drukveren in (platen zijn 500 km oud..)
Ohjah, als ik later groot ben wil ik ook nog wel een 4-takt kopen mijn voorkeur gaat dan uit naar een (imitatie) Dax of een Honda C, want een SS is gewoon een verkapte mislukte fs1
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Locatie: Nâluk
- Contacteer: