Pagina 1 van 1

Guggenheimer & C320

Geplaatst: 25 jul 2023 12:58
door Guggenheimer
Afbeelding

46 jaar.. Ben een getogen gooier en heb deze c320 gekregen die jaren stil heeft gestaan. Vroeger reed ik een gele Puch maar al mijn vrienden hadden SS50, CD50, C50 of Citta's.

Ik heb jaren lang in Amsterdam en Utrecht voor mijn werk Honda Visions gehad en altijd gedacht om nog een keer een 4 takt Honda te kopen. En toen kwam deze dus op mijn pad. Afgelopen weken brommer helemaal schoongemaakt en alles nagelopen. Hij is goed maar heeft een hoop kleine klusjes nodig die de komende maanden ga doen.

Wat ik er mee ga doen weet ik niet. Misschien verkoop ik hem later en kies ik voor een ander model. Ik vind de C50 mooi en zou misschien toch liever een trapper loze brommer willen hebben.

Ik hoop snel een keertje mee te rijden in een tour!

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 25 jul 2023 18:34
door lil
ik denk dat ik um wel ruilen wil voor een van m'n NT C50ers die ik nog heb legge, ook eentje zonder kenteken. bij mij mag die C320 lekker zo origineel blijven als die nu nog is

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 27 jul 2023 16:08
door Guggenheimer
lil schreef: 25 jul 2023 18:34 ik denk dat ik um wel ruilen wil voor een van m'n NT C50ers die ik nog heb legge, ook eentje zonder kenteken. bij mij mag die C320 lekker zo origineel blijven als die nu nog is
NT staat voor? Een vriend van mij had vroeger een Roze C50. Had ik bijna overgenomen maar ik moest toen nog op vakantie... daarna was het geld op...

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 27 jul 2023 17:36
door wim V8
OT is Oud Type, tankje los aan het frame.
NT is Nieuw Type, losse/uitneembare tank in het frame.

TT ook nog geweest, is TussenType.

Alle specs. en verschillen weet ik niet van alle drie types.


Gr. Wim.

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 27 jul 2023 19:20
door lil
krek, alleen over het tussentype kunnen de meningen verschillen, voor mij is een TT gewoon een NT met wel de dikke vliegwieltap en CDI maar nog steeds 6volt, waar een echte NT 12volt is. voor anderen is dat het passport type met wel al de in het frame ingebouwde tank maar in essentie nog steeds een OT type met gewoon een OT 6volt blok met dunne vliegwieltap. ik beschouw die als de voorloper van de latere NT's, en dus ook van de eigenlijke TT's met CDI die anderen al als volledige NT's beschouwen.
de passportjes werden gemaakt van ergens halverwege jaren 70 tot begin jaren 80, de CDI TT's zijn alleen in 82 en 83 gemaakt. tegelijk was er toen ook een nogal eigenaardige volautomaatuitvoering, de AT, wat nogal een flop was...
voor weer anderen is het tussentype de NT's met vierkante spatborden, maar deze zijn gewoon een versie geweest die tegelijk naast de ronde spatborden uitvoeringen gemaakt werden. kon je voor kiezen. dateren van ergens halverwege jaren 80 tot halverwege jaren 90, en ze zijn lelijk AF

wat fotos van mn brommers vind je hier; viewtopic.php?p=543268#p543268 die economy cub is een TT en die kan eventueel weg. of anders 1 van de carbu presscubs, maar dan wil ik wel nog de achterbrug vervangen want ik wil mn dikke naven wielen behouden.

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 27 jul 2023 21:10
door NIX
TT is met ronde OT looks en NT techniek. NT is vooral vIERkant...

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 29 jul 2023 05:54
door lil
dat bedoel ik

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 29 jul 2023 18:48
door Guggenheimer
Vandaag nieuwe wielen bij Dennis besteld. Plus een paar banden online... alles voor de 4 takt.. :oops:

Re: Guggenheimer & C320

Geplaatst: 22 aug 2023 18:28
door Guggenheimer
Afbeelding
Afbeelding

Dit is hem nu.

1 September rij ik mee met de Gooische Kakverenging rit... Wie weet tot daar.

Na de winter wil ik hem echt tip top hebben maar wel dat hij zijn leeftijd mag laten zien.

Misschien ook in Oktober in Utrecht op de rit.

Leuk....

En ik heb al weer een nieuw project... 2 brommers... 1 toekomstige brommer... maar dat komt later... marktplaats klote site...