voorstelrondje

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
PB HONDA PC50
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2024 14:41
Bezit: Honda PC50 K1

voorstelrondje

Bericht door PB HONDA PC50 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Pjotr, in 1993 kocht ik mijn eerste brommertje, een PS50. Enorm gare bak (ik had geen idee) waar ik toch heel wat jaren op gereden heb. Tussentijds alles (C320, SS, CD, C) gehad, opgeknapt en doorverkocht, maar die PS is op een of andere manier altijd gebleven. Nou ja, heel lang dan. Rond 2000 reed ik er al lang niet meer op, maar ik had 'm nog wel. Toen gedemonteerd, heeeeel veel onderdelen gekocht, ik kocht alle NOS wat ik te pakken kon krijgen (nu niet meer haalbaar, qua beschikbaarheid danwel prijsstelling van NOS onderdelen €€€€€), frame laten coaten in RAL2002. Uiteindelijk heeft de PS50 tot ongeveer 2009 als pronkstuk-project in m'n schuur gestaan, waarna ik alsnog alles verkocht heb.... Soms doe je dingen waarvan je later niet meer kunt begrijpen waarom :D Afbeelding

Fast forward naar oktober 2023, ik wilde wat te doen hebben in de donkere maanden, dus een leuke PC50 gevonden. Sinds 1984 stond deze stil - gelukkig in 2006 wel laten schouwen dus kenteken was erbij - en ondanks roest (brandschade?) en heel veel gore viezigheid, was mij snel duidelijk dat dit een brommertje was waarvan elk boutje en moertje nog origineel was. En daar hou ik van 8-)

Afbeelding

Inmiddels zijn wel een paar maanden verder, ik heb flink gepoetst met onverwacht fraai resultaat, een klein stukje van het frame gespoten en verder vooral gericht op techniek en veiligheid. Dus remmen gecontroleerd, wiellagers gesteld, nieuwe banden er op, carburateur ultrasoon gereinigd, nieuwe contactpunten, nieuwe bougie en -dop en (voorlopig) een Luhao uitlaatje er op. Deze lag ook al 30 jaar ongebruikt in de schuur...

Verder waardeer ik het mooie patina, en hoop ik snel de eerste zomerse rit te maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie