Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Kleine vragen topic
owja.. nog iets, het frame nummer van een cee stond toch aan de linkerkant boven het motorblok? en staat daar ook wel type het is?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
- Locatie: Keijenborg
- Contacteer:
Re: Kleine vragen topic
in principe wel, kan ook op je balhoofd staan.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...
Re: Kleine vragen topic
Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?
hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?
hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
Re: Kleine vragen topic
Dan mep ik het houtje kapot, hij zit echt vast.Saik0 schreef:Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?
hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
ik heb de moer een stuk op het draad gedraaid en mep daar op, werkt veel beter en absorbeert ook minder als een houtje.
Als je een houtje gaat gebruiken kan je nog beter met een kunststof hamer slaan vind ik.
Ga vanavond wel ergens een lucht sleutel regelen en kijken of hij daar wat losser door komt.
Volgens mij draai ik nu de binnen bussen van de achterbrug bussen in de rubbers rond.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: Kleine vragen topic
sla met een centerpons een deuk in het midden van de as, dan pak je een oude, sterke & lange kruiskop schroevendraaier, die slijp je in een stompe punt, en die gebruik je in dat deukje die je in de as gemept hebt om de as eruit te meppen.ruben schreef:Dan mep ik het houtje kapot, hij zit echt vast.Saik0 schreef:Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?
hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
ik heb de moer een stuk op het draad gedraaid en mep daar op, werkt veel beter en absorbeert ook minder als een houtje.
Als je een houtje gaat gebruiken kan je nog beter met een kunststof hamer slaan vind ik.
Ga vanavond wel ergens een lucht sleutel regelen en kijken of hij daar wat losser door komt.
Volgens mij draai ik nu de binnen bussen van de achterbrug bussen in de rubbers rond.
-edit-
en veel kruipolie gebruiken! als ie echt vast zit tenminste...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Re: Kleine vragen topic
haha, nee op een schroevendraaier kan je niet zo hard meppen als op een moer.Monkeymadness schreef:sla met een centerpons een deuk in het midden van de as, dan pak je een oude, sterke & lange kruiskop schroevendraaier, die slijp je in een stompe punt, en die gebruik je in dat deukje die je in de as gemept hebt om de as eruit te meppen.ruben schreef:Dan mep ik het houtje kapot, hij zit echt vast.Saik0 schreef:Moet wel lukken hoor met de hamer, gewoon harder slaan. Doe er wel ff een houtje ofzo tussen anders mep je de boel kapot.ruben schreef:Nog iemand tips voor het loskrijgen van je achterbrug as?
hij draait wel en ik krijg hem er ook niet uit met een hamer...
ik heb de moer een stuk op het draad gedraaid en mep daar op, werkt veel beter en absorbeert ook minder als een houtje.
Als je een houtje gaat gebruiken kan je nog beter met een kunststof hamer slaan vind ik.
Ga vanavond wel ergens een lucht sleutel regelen en kijken of hij daar wat losser door komt.
Volgens mij draai ik nu de binnen bussen van de achterbrug bussen in de rubbers rond.
-edit-
en veel kruipolie gebruiken! als ie echt vast zit tenminste...
Ik heb er uiteindelijk met een vuistje van 8 kilo op staan rammen en nog kwam hij niet los.
Ondertussen natuurlijk alleen de moer naar de klote.
Is er uiteindelijk wel uit. heb de bout zo dicht mogelijk bij het frame afgeslepen en vervolgens aan allebei de kanten na binnen geboord.
Restant van de bout er uit geperst met de bankschroef en hij nam allebei de binnen bussen mee....
wel taai spul zo'n achterbrug bout(as), heeft me toch een aantal boortjes gekost.
- Ss50fan
- 4T-MSB regular
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 11 aug 2009 20:18
- Bezit: -Honda CD50s Benly 50cc
- Locatie: Bussum
Re: Kleine vragen topic
Als je brommer stottert in hoge toeren, en perfect rijd als je de choke 2/3 open zet en dus te arm is. Hoe kan je m dan beter rijker zetten? Met de luchtschroef of andere maatregelen?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Kleine vragen topic
de hoofdsproeier vervangen door een grotere maat. deze sproeier kan je onderin je carburateur vinden als je het onderste bakje eraf schroeft. neem de oude sproeier mee naar de brommerzaak en vraag naar een maatje die ongeveer 10 hoger zit als degene die je nu hebt. laat ons je bevinden even weten.
TWD for life!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:52
Re: Kleine vragen topic
Ik ben 16 jaar en betaal nu 260 euri voor een verzekering all risk. Weet een van jullie een verzekering maatschappij die goedkoper is. Dus een oltimerverzekering ?? Allemaal pas bij 24 jaar ofzo
Re: Kleine vragen topic
Gewoon bij ANWB. Eerste oldtimer bromfiets verzekering, kost mij zo'n 35 euro per jaar. Wel is dat alleen WA.
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Allrisk is sowieso duur. Waarschijnlijk heb je ook een diefstal verzekering enzo erbij zitten, volgens mij rijden de meesten die op een brommer rijden gewoon met een W.A. verzekering. Dan vergoed jouw verzekering de schade bij een ander als jij de boosdoener bent.SJOERDASSEN schreef:Ik ben 16 jaar en betaal nu 260 euri voor een verzekering all risk. Weet een van jullie een verzekering maatschappij die goedkoper is. Dus een oltimerverzekering ?? Allemaal pas bij 24 jaar ofzo
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Kleine vragen topic
Wat is het maximum aantal mm cilinder die je op gewone carters kunt monteren dus geen big bore. want bij rovazxa staat er bij het ene setje " Je moet big bore" bij de ander weer niks. Volgens mij kan 51mm nog wel toch ? maar 54 mm weer niet.
Ik zag ook een leuk HCR 95cc 70 kop setje das misschien leuk voor later maar past zoiets? Tuurlijk wel grotere oliepomp enzo. Maar puur of die hals tussen de carters past.
Ik zag ook een leuk HCR 95cc 70 kop setje das misschien leuk voor later maar past zoiets? Tuurlijk wel grotere oliepomp enzo. Maar puur of die hals tussen de carters past.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Kleine vragen topic
ik heb 51mm, past net niet eigenlijk.Lejon schreef:Wat is het maximum aantal mm cilinder die je op gewone carters kunt monteren dus geen big bore. want bij rovazxa staat er bij het ene setje " Je moet big bore" bij de ander weer niks. Volgens mij kan 51mm nog wel toch ? maar 54 mm weer niet.
Ik zag ook een leuk HCR 95cc 70 kop setje das misschien leuk voor later maar past zoiets? Tuurlijk wel grotere oliepomp enzo. Maar puur of die hals tussen de carters past.
ik heb nu namelijk een ovale cilinder omdat bij het aandraaien van me cilinder hij blijkbaar ergens op is aangelopen waardoor er een deukje in het cilinder hemd is gekomen en de cilinder dus een beetje vervormd is.
Dit heb ik nu opgelost door het stuk van het deukje er uitgefreesd te hebben zodat de spanning er uit is en het weer terug in vorm kan komen.
dit was de oplossing van loef. Het is zo'n zuiger die alleen onder en boven tegen de wand loopt dus deze heeft geen last van het uitgefreesde stuk.
maar wat wil je doen dan? toch ook gelijk een lange slag kruk dan?
als je toch je kruk vervangt is het een kleine moeite om wat meer ruimte in je carter te maken.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Kleine vragen topic
70cc rijdt toch het lekkerst met korte slag kruk is mijn ervaring. 85cc met korte slag(51mm cil) is erg hoogtoerig / slijt harder en geeft weinig extra vermogen. ook moet je denken aan een vervanging van je oliepomp waardoor je het gaatje in je carter groter moet maken. dus je blok moet er ook voor gesplitst worden. als je dan toch gaat splitsen en geld aan meer cc wilt uitgeven zou ik een c90 krukas in zetten.
maar volgens mij doet je brommer het net weer lekker toch? ik zou genieten van wat km's voordat je het spul weer uit elkaar trekt.
maar volgens mij doet je brommer het net weer lekker toch? ik zou genieten van wat km's voordat je het spul weer uit elkaar trekt.
TWD for life!