Gelukt! Bedankt.ciebie schreef:Even leeg laten lopen, wat zeep tussen velg en band doen en even opblazen tot 4 bar. Dan floept ie er goed op, daarna wel weer op 2 bar zetten!Glenn-N schreef:Net nieuwe banden opgelegd.
Op 1 plaats (zo'n kleine 30cm) steekt die echter te diep in de velgrand.
Lost dit zichzelf op tijdens de eerste km's?
Kleine vragen topic
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Kleine vragen topic
Dat ziet er strak uit zeg! Niet in de winter mee gaan rijden
Re: Kleine vragen topic
Nee, en niet als het mistig is, er stof over de weg waait etc. etc....... ahhh f#ck it, gewoon gebruiken die wielen daar zijn ze voor, kan iedereen zien hoe mooi ze zijn gewordenciebie schreef:Dat ziet er strak uit zeg! Niet in de winter mee gaan rijden
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Noodzakelijk om spatborden in de tectyl te zetten?
Wordt niet gereden in de regen of op een natte/vochtige baan...
Wordt niet gereden in de regen of op een natte/vochtige baan...
Re: Kleine vragen topic
Niet noodzakelijk, wel verstandig. Op een droge baan heb je soms wat opspattende stenen of ander grut die de binnenkant kan beschadigen. Tectyl blijft flexibel en vangt de klappen op/springt niet kapot.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Hoeveel lagen zijn gebruikelijk?
Re: Kleine vragen topic
Ik doe meestal 2. Het is best wel dikke drap namelijk
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Bedankt.
Nog wat kleine vragen:
Voorspatbord monteren: wanneer het voorwiel er reeds op zit of niet?
Vind dat altijd zo'n geknoei om dat tussen die rubbers te krijgen.
Achteraan heb ik nieuwe lagers en ketting. Wanneer ik mijn as goed vastzet draait het wiel stroever...
Zijn dit de nieuwe stukken die nog wat "ingesleten" moeten worden? Of zet ik hem gewoon te vast?
Nog wat kleine vragen:
Voorspatbord monteren: wanneer het voorwiel er reeds op zit of niet?
Vind dat altijd zo'n geknoei om dat tussen die rubbers te krijgen.
Achteraan heb ik nieuwe lagers en ketting. Wanneer ik mijn as goed vastzet draait het wiel stroever...
Zijn dit de nieuwe stukken die nog wat "ingesleten" moeten worden? Of zet ik hem gewoon te vast?
Re: Kleine vragen topic
Ik ga er vanuit dat om de ss gaat:
Spatbord monteren met het wiel eruit.
Zitten alle bussen van het achterwiel wel op hun plek en zit de bus tussen de lagers van de achternaaf er nog in? Ook moet de bus in de achternaaf redelijk strak tussen de lagers zitten.
Spatbord monteren met het wiel eruit.
Zitten alle bussen van het achterwiel wel op hun plek en zit de bus tussen de lagers van de achternaaf er nog in? Ook moet de bus in de achternaaf redelijk strak tussen de lagers zitten.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Alles zit inderdaad op de juiste plaats.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Busjes in de naven zitten wel niet erg vast tussen de lagers... Hebben een hééél klein beetje speling.
Heb een tijd geleden de busjes eens vastgezet door de lagers wat vaster te kloppen maar toen draaide beide wielen ook niet meer erg vlot.
Alles is correct gemonteerd met de juiste lagers, busjes etc.
edit: opgelost, lager iets vaster geklopt zodat de bus vastzit.
Heb een tijd geleden de busjes eens vastgezet door de lagers wat vaster te kloppen maar toen draaide beide wielen ook niet meer erg vlot.
Alles is correct gemonteerd met de juiste lagers, busjes etc.
edit: opgelost, lager iets vaster geklopt zodat de bus vastzit.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Hoppa.
nieuwe repo kettingkast gemonteerd van bij coos, maar het gelaste moertje raakt mijn origineel tandwiel
Zitten 4 van die verhogingen op het tandwiel, die raken dus...
Tandwiel verder naar achter zou oplossing zijn, maar ik heb een nieuwe ketting en kan die onmogelijk verder aanspannen.
Slechte kettingrand? Verkoopt cmsnl bv andere reproducties?
nieuwe repo kettingkast gemonteerd van bij coos, maar het gelaste moertje raakt mijn origineel tandwiel
Zitten 4 van die verhogingen op het tandwiel, die raken dus...
Tandwiel verder naar achter zou oplossing zijn, maar ik heb een nieuwe ketting en kan die onmogelijk verder aanspannen.
Slechte kettingrand? Verkoopt cmsnl bv andere reproducties?
Re: Kleine vragen topic
Ik heb ook een repro kettingrand op een van mijn ssjes, en dat gaat net goed. Deze komt dan niet bij Coos vandaan, maar bij Loef. Maar ik denk dat de winkels dezelfde randen verkoopt. Ik heb ook even een originele gepakt en het gedeelte met schroefdraad opgemeten. De dikte is dan 5.5mm en je kan overwegen om hem iets platter de maken met een Dremel, slijptol, vijl, lamellenschijf op de slijptol of gewoon door het tandwiel ( ).
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Voorste buitenpoot.
Schroefdraad was niet meer ok. Ik heb een helicoil geplaatst, maar niet goed.
Beetje schuin geboord tot mijn grote spijt met als gevolg dat het aluminium heel licht gebarsten is.
Ik kan het spatbord vastschroeven maar zou dit toch graag netjes oplossen.
Laten lassen? Moet ik dan eerst een groefje uitslijpen ofzo?
Schroefdraad was niet meer ok. Ik heb een helicoil geplaatst, maar niet goed.
Beetje schuin geboord tot mijn grote spijt met als gevolg dat het aluminium heel licht gebarsten is.
Ik kan het spatbord vastschroeven maar zou dit toch graag netjes oplossen.
Laten lassen? Moet ik dan eerst een groefje uitslijpen ofzo?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Die voorpoten zijn toch aluminium hé? Voordat ik navraag waar ik het kan laten herstellen.