verzekering SS50K0

Hier kun je praten over je honda.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: verzekering SS50K0

Bericht door SuzuhaTR1 »

Top!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: verzekering SS50K0

Bericht door butt head »

persoonlijk zou ik een zoon of dochter geen brommer geven. 95 van de 100 gekregen brommers zijn binnen een jaar af geschreven of krom gereden.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: verzekering SS50K0

Bericht door ciebie »

butt head schreef:persoonlijk zou ik een zoon of dochter geen brommer geven. 95 van de 100 gekregen brommers zijn binnen een jaar af geschreven of krom gereden.
Gelukkig is het persoonlijk..

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: verzekering SS50K0

Bericht door SuzuhaTR1 »

@Butthead, hoe kom je aan die cijfers? Ergens te vinden?

Hebben ik of mijn broers en/of vrienden vroeger geen van allen last van gehad, tuurlijk wel eens een klappertje, maar nooit een af te schrijven brommer.

En idd.......het is persoonlijk :)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: verzekering SS50K0

Bericht door butt head »

daar zijn ook geen cijfers van. dat valt gewoon op.

dan spreek je weer is zo'n gasje en die heeft een brommer gekregen voor zijn verjaardag. dan zie je die brommer een paar maanden later terug en bijna elke is gewoon lelijk.



laat ze maar werken en zelf een brommertje kopen dan hechten ze tenminste waarde aan het ding.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: verzekering SS50K0

Bericht door apae01 »

Maar is dat ook met oude Honda's, of alleen met nieuwe brommers zonder schijn van kwaliteit?
Mijn nichtje heeft voor haar 16e verjaardag een splinternieuwe snorscooter gekregen, en wist heel prima dat het ding al na een maand of twee roestte... daar had ze toch weinig aan kunnen veranderen denk ik. 't Is niet dat hij altijd buiten woont ofzo.
In the beginning there was nothing, which exploded.

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: verzekering SS50K0

Bericht door storzvogel »

Jij hebt zeker geen kids! :D

Ik heb 4 jaar brommer gereden, ze gekoesterd, onderhouden aan gesleuteld, mijn hele sleutelkennis van tegenwoordig vind daar zijn basis, niet alleen ik, maar ook mijn maatjes. Niets mooier dan met 4 vrienden met de 4takt op vakantie. Die vakanties, die ritten op 16 jarige leeftijd staan me nog altijd bij. Mijn huidige harleytrips halen het er gewoon niet bij!!

Ik heb drie kids, Jun is toen hij twaalf was begonnen met een Puchje, sleutelen, crossen etc. doorgespaard en twee jaar geleden zijn eigen ss50 gekocht! zelf uit elkaar getrokken, laten poederen/ spuiten, blokje nagelopen etc. Het enige wat ik gedaan heb zijn de voorvork keringen en de electra! Nu is hij bezig een XR50 op te bouwen uit wat onderdelen om te crossen...Het zelfde geldt voor Rosa (stond met haar C50 in het HVN blad vorig jaar) Voor €250,- 5 kratten onderdelen gekocht en 1 C uit opgebouwd, op zondag samen wielen spaken en samen naar het RDW. Al haar poen (oppassen en Hema) gaat in die brommer....

De jongste (12) is een meid die een C50 'te truttig' vindt en haar zinnen op een CD heeft gezet.... nog 2 jaar sparen!

Voor de eerste aankopen heb ik de helft betaald met een max van €500,--, puur en alleen omdat wij het als ouders belangrijk vinden dat ze achter die tablets weg moeten, ze kennis laten maken met techniek, er op uit gaan! Verwende gastjes had je vroeger ook, maar dat waren geen blijvers, vielen al snel buiten de groep. Hadden ze problemen met hun 4takt dan kwamen ze al snel kloppen bij de echte rijders, dat soort jongens rijden nu bij ons in de buurt op vespa's ed.

Bij ons in het dorp zijn nu ongeveer 8 vaders uit de oude 4takt groep met kids rond de 14/ 15/ 16 jaar, en je raadt het al, ze rijden zo allemaal weer 4takt. Uit Jun zijn vriendenclub zijn er nu 4 jongens die op het punt staan om hun spaargeld uit te geven aan een SS50..... Ze willen geen 'kleine wielen' omdat de associatie met Bamie te snel gelegd is: op karakter op een Honda!!

Alleen dat rijbewijs is een hick up, werkelijk BELACHELIJK!!

Rosa was 2 x gezakt voor haar theorie, de derde keer met theorieles geslaagd ergo € 150,-- vervolgens 4 rijlessen en Praktijkexamen € 375,-- en gezakt omdat ze op een rotonde van rijbaan verwisselde om af te slaan....

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: verzekering SS50K0

Bericht door butt head »

storzvogel schreef:Jij hebt zeker geen kids! :D

Ik heb 4 jaar brommer gereden, ze gekoesterd, onderhouden aan gesleuteld, mijn hele sleutelkennis van tegenwoordig vind daar zijn basis, niet alleen ik, maar ook mijn maatjes. Niets mooier dan met 4 vrienden met de 4takt op vakantie. Die vakanties, die ritten op 16 jarige leeftijd staan me nog altijd bij. Mijn huidige harleytrips halen het er gewoon niet bij!!

Ik heb drie kids, Jun is toen hij twaalf was begonnen met een Puchje, sleutelen, crossen etc. doorgespaard en twee jaar geleden zijn eigen ss50 gekocht! zelf uit elkaar getrokken, laten poederen/ spuiten, blokje nagelopen etc. Het enige wat ik gedaan heb zijn de voorvork keringen en de electra! Nu is hij bezig een XR50 op te bouwen uit wat onderdelen om te crossen...Het zelfde geldt voor Rosa (stond met haar C50 in het HVN blad vorig jaar) Voor €250,- 5 kratten onderdelen gekocht en 1 C uit opgebouwd, op zondag samen wielen spaken en samen naar het RDW. Al haar poen (oppassen en Hema) gaat in die brommer....

De jongste (12) is een meid die een C50 'te truttig' vindt en haar zinnen op een CD heeft gezet.... nog 2 jaar sparen!

Voor de eerste aankopen heb ik de helft betaald met een max van €500,--, puur en alleen omdat wij het als ouders belangrijk vinden dat ze achter die tablets weg moeten, ze kennis laten maken met techniek, er op uit gaan! Verwende gastjes had je vroeger ook, maar dat waren geen blijvers, vielen al snel buiten de groep. Hadden ze problemen met hun 4takt dan kwamen ze al snel kloppen bij de echte rijders, dat soort jongens rijden nu bij ons in de buurt op vespa's ed.

Bij ons in het dorp zijn nu ongeveer 8 vaders uit de oude 4takt groep met kids rond de 14/ 15/ 16 jaar, en je raadt het al, ze rijden zo allemaal weer 4takt. Uit Jun zijn vriendenclub zijn er nu 4 jongens die op het punt staan om hun spaargeld uit te geven aan een SS50..... Ze willen geen 'kleine wielen' omdat de associatie met Bamie te snel gelegd is: op karakter op een Honda!!

Alleen dat rijbewijs is een hick up, werkelijk BELACHELIJK!!

Rosa was 2 x gezakt voor haar theorie, de derde keer met theorieles geslaagd ergo € 150,-- vervolgens 4 rijlessen en Praktijkexamen € 375,-- en gezakt omdat ze op een rotonde van rijbaan verwisselde om af te slaan....


nee heb nog geen kinderen. dat gaat ook moeilijk zonder vriendin hebben ze me weten te vertellen.



maar jij pakt het anders aan dan hoe ik het bedoel. jij laat ze eerst zelf sparen en wil dan nog wel wat sponzeren.

maar ik heb het meer over niets doen en toch een brommer van een paar duizend onder hun hol geschoven te krijgen.


als ze iets willen laat ze er maar lekker voor werken dan krijgen ze tenminste wat inzicht in wat alles kost.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: verzekering SS50K0

Bericht door SuzuhaTR1 »

butt head schreef:daar zijn ook geen cijfers van. dat valt gewoon op.

dan spreek je weer is zo'n gasje en die heeft een brommer gekregen voor zijn verjaardag. dan zie je die brommer een paar maanden later terug en bijna elke is gewoon lelijk.



laat ze maar werken en zelf een brommertje kopen dan hechten ze tenminste waarde aan het ding.
Dat heeft veel meer met karakter te maken van het `kind`en het cijfer dat je noemt is `uit de lucht` gegrepen.
Natuurlijk is (over het algemeen)iets waar je zelf voor hebt gewerkt in diegene zijn ogen meer waard, maar hij staat iedere dag vol bewondering/verwondering naar de brommer te staren, kan niet wachten tot hij mag rijden!

Ook is het volgens mij waar dat bijvoorbeeld lease-rijders minder zuinig met hun auto omgaan, maar ook dat is geen 95%

Procenten roepen is te makkelijk....
(Wilders roept ook steeds dat 73% van de moslims de IS-gangers als helden vereert, toen ik dat van de week checkte bleek dat hij de boel verdraait en een in Mei-2013 onderzoek gebruikt, waar moslims op dat moment de Syrië-gangers als helden noemden, dat waren echter moslims die tegen Assad zijn regime gingen strijden, lijkt mij geen klein verschil....Niet dat het hier een ruk mee te maken heeft, maar :| )

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: verzekering SS50K0

Bericht door SuzuhaTR1 »

@storzvogel........man en kinderen naar mij hart, allemaal erg vergelijkbaar met mijn situatie met het verschil dat ik 6.5 jaar geleden helaas thuis ben komen te zitten en nu mijn betere minuten per dag pak om wat leuks aan de SS te doen, samen sleutelen is er daardoor helaas niet bij, lukt gewoon niet, en daardoor heb ik het sleutelen NOG niet kunnen doorgeven, heb het idee dat het leuk voor hem wordt om onderhoud te plegen en er zo in te rollen.....(HOOP ik!)

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: verzekering SS50K0

Bericht door ml03zl »

SuzuhaTR1 schreef:Procenten roepen is te makkelijk....
(Wilders roept ook steeds dat 73% van de moslims de IS-gangers als helden vereert, toen ik dat van de week checkte bleek dat hij de boel verdraait en een in Mei-2013 onderzoek gebruikt, waar moslims op dat moment de Syrië-gangers als helden noemden, dat waren echter moslims die tegen Assad zijn regime gingen strijden, lijkt mij geen klein verschil....Niet dat het hier een ruk mee te maken heeft, maar :| )
Het heeft er inderdaad geen ruk mee te maken, en laten we hier geen politieke discussie van maken. Maar als je dan toch aan het checken bent, waarom check je dan ook niet wat er daadwerkelijk gezegd is? Wilders had het namelijk over Syriëgangers, anderen hebben dat naar IS-gangers vertaald.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: verzekering SS50K0

Bericht door NIX »

Mensen, negeer de pers aub. Die weet elke boodschap te verzieken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: verzekering SS50K0

Bericht door apae01 »

Tja, maar om nou hoogstpersoonlijk naar elke persconferentie te gaan zodat ik de politiek kan volgen, dat gaat me ook wat te ver...
In the beginning there was nothing, which exploded.

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: verzekering SS50K0

Bericht door NIX »

Er is zoiets als publicaties. Door deskundigen. Die je laten nadenken ipv meeschreeuwen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: verzekering SS50K0

Bericht door storzvogel »

on topic heren

Plaats reactie