Hallo jongens, meisjes, mannen en vrouwen.
Ik heb een ss50 met trommelrem voor en achter.
De rem achter werkt bijzonder goed, geen problemen mee.
De voorrem echter ben ik niet heel erg te spreken over.
Wat zijn dingen die je kunt doen om het remvermogen van de voorrem behoorlijk op te krikken?
Ik heb de as al losgedraaid, rem bediend en tijdens het bedienen de as weer vast draaien, dit om de remsegmenten te positioneren tov de trommel (truukje wat bij puch altijd goed werkt).
Dit heeft wel een beetje geholpen, maar hij mag van mij nog wel harder remmen.
Dus wie heeft er tips&tricks om de voorrem goed te laten remmen?
Mvg gijs.
voorrem optimaliseren.
voorrem optimaliseren.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: voorrem optimaliseren.
Nieuwe remschoenen. Trommel goed ontvetten, opruwen met schuurpapiertje en dan weer ontvetten. (Thinner, remmenreiniger).
Kabel strakker.
Kabel bekrachtiger http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 000-1.html
Gr. Wim.
Kabel strakker.
Kabel bekrachtiger http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 000-1.html
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
Re: voorrem optimaliseren.
Heb ook wel eens gehoord en gezien dat er remschoenen met groeven werden gebruikt. zie onderstaande van Kitaco.
Zelf geen ervaring mee, tot nu toe werkt bovenstaande wat Wim V8 beschrijft goed bij mij.
Zelf geen ervaring mee, tot nu toe werkt bovenstaande wat Wim V8 beschrijft goed bij mij.
Re: voorrem optimaliseren.
Ok, dan gaat het voorwiel er dus 1 dezer dagen uit.
Alvast bedankt voor de input, ik houd jullie op de hoogte van gedane zaken, verbeteringen en ervaringen.
Alvast bedankt voor de input, ik houd jullie op de hoogte van gedane zaken, verbeteringen en ervaringen.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: voorrem optimaliseren.
door even cb-viguur een pb te doen en daar een keer heen te rijden met de brommer.
die kunnen het originele remmetje zo hard laten remmen dat je voorvork breekt.
die kunnen het originele remmetje zo hard laten remmen dat je voorvork breekt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: voorrem optimaliseren.
Remblokken met groeven zitten er al in. De groeven heb ik er dan.wel zelf in.gemaakt, maar dat maakt niet uit. Ze waren natuurlijk ook gewoon nieuw. De achterrem doet het natuurlijk beter omdat de hefboom groter is, je meer kracht heb met je been en.misschien lijkt hij het beter te doen doordat het meeste gewicht naar voren gaat bij het remmen
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: voorrem optimaliseren.
Remblokken centreren kan.ook bijna niet. Je kan alleen de hoek optimaliseren van de remsleutel.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: voorrem optimaliseren.
Anders hydraulisch maken met zo'n slave cilindertje, meestal voor de koppeling bedoeld maar gemakkelijk als voorrem cilinder te gebruiken/verbouwen natuurlijk.
http://www.aliexpress.com/popular/hydra ... iency.html
Gr. Wim.
http://www.aliexpress.com/popular/hydra ... iency.html
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: voorrem optimaliseren.
Je kunt ook zoeken naar een lange sleutel of proberen om een dikkere remkabel te maken / vinden. Ik vind dat die nieuwe kabels nogal rekken en daardoor heb je ook verlies
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: voorrem optimaliseren.
Precies. En kijk even waar de remschoenen tegen de trommel gedrukt worden, daar kun je al wat extra afschuren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: voorrem optimaliseren.
was wel met een yamaha trommeltje i.c.m. een SS ankerplaatbutt head schreef:door even cb-viguur een pb te doen en daar een keer heen te rijden met de brommer.
die kunnen het originele remmetje zo hard laten remmen dat je voorvork breekt.
Yamaha gebruikte beter gietijzer dan Honda