Ik kocht begin '23 een CB50 '73 bij zo'n handelaar.
Ik moest en zou ooit zo'n K1 ding hebben.
Maar dan wel alleen een echte std. originele Japanse 5bak - 80km/u - 6pk - 10.000tpm.
Dat was m precies.
De brommer stond voor zo'n bedrag indd van uh, poeh..hé.
Echt alweer bijna het dubbele als 5-7 jaar terug!
Maar de brommer zag er mooi uit op de foto
![Wink ;)](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
dus ik daar heen.
Aangekomen aldaar werd ik naar de brommer verwezen en dat was wel even 10x slikken, ahum.
Hij was compleet, zeer belangrijk. Dat dan weer wel. Maar in best wel lelijke vieze staat voor het bedrag.
Vliegroest all over het chroom, maar alles was nog heel, echt alles.
Banden(gladiaal) van 1973
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
10.000km op de teller, ik geloof dat dan meteen.
Het alu van het blok redelijk verweerd. Maar alles goed, geen deuken, en alles poetsbaar.
Wel roest in de tank, dat dan weer wel.
Loopt ie wel? vroeg ik. Geen idee zegt de eigenaar.
Huh?...Nee, we doen er niets aan, ze komen uit japan binnen en ze gaan zo de winkel in.
Nou dat klopt in dit geval zeker zei ik. Heeft ie toen soms ook nog eerst een week
in zee gelegen bij Fukushima ofzo zei ik nog. lol. haha. Nou zo moet ik m echt niet hoor,
op de foto's staat al die narigheid niet in detail, wat wel netjes zou zijn zei ik. 2 uur moeten rijden.
Ik maakte aanstalten om te vertrekken, wat echt mijn bedoeling was. Toch echt teleurgesteld.
Hij zegt plots, ik durf je bijna te verzekeren dat de Honda gewoon start en goed rijdt,
blok en alles is wel gewoon goed, dat is mijn ervaring.
Ik zei, ja maar dan moet er flink wat van de prijs af hoor, dan betaal ik m nu en neem 'm ook nu mee.
Hij ging in zijn kantoor, bleef 10 minuten weg en kwam met een aanbod dat honderden euro's lager was, en ik zei ja.
Thuis alles gedaan. Tank een week met ontroester er in gehad, nieuwe benzinekraan, bougie, kleppen stellen,
nieuwe punten, condensator, nieuwe accu, nieuwe banden, binnenbanden en velglinten, olie, ketting tandwielen,
luchtfilter, lampjes meteen maar allemaal, alle achterstallig onderhoud, en schoonmakelarij, poetsen gedaan.
Twee trapjes en hij liep gewoon, en bleef ook lopen, alles werkte direct en kon gewoon meteen rijden
tot vandaag aan toe. Wel al 4x olie ververst, dat bleef maar zwart worden, rustig aan gereden,
nu blijft t al 2000km amber. Nu durf ik echt ook 10.000tpm te gaan, wow, en hij loopt echt 80.
Maar teveel tegenwind is 65, het blijft maar een 50cctje natuurlijk. Maar tevreden dus.
En de prijs? Die werd dus toch wat naar beneden aangepast.
Gr. Wim.