Bandenmaten en merken

Hier kun je praten over je honda.
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door Saik0 »

irmin schreef:
luuk006 schreef:
niek is ik schreef:kenda is ellende bij nat en koud wegdek...
als het buiten warm is maakt het allemaal weinig uit in mijn ogen...

heidenau, mijn ervaring is echte plakkers... maar slijten over het algemeen erg hard.
heb nu een setje heidenau's onder de cee, 2000km maar slijtage is al erg vind ik...

ervaring met michelin is, goede grip, weinig slijtage.
Ik heb anders goede ervaringen met kenda. 's winters met nachtvorst nog steeds geen geglij. Maar dit was op een puchje, dus misschien is het anders met een honda door ander gewicht/zwaartepunt.

Ik heb op m'n C Kenda banden (achter 3.00, creatief pas gemaakt) en nooit problemen bij nat weer. Ding gaat al 10.000 km mee op en neer van utrecht naar amsterdam en begint nu op te raken.
Jaren geleden was Kenda net zoiets als Swallow roadster. Maar die tijd is voorbij. Ze maken tegenwoordig goeie banden (en ze hebben vast ook nog steeds de goedkope troep voor op een tomos snorfiets).
Bepaald type band waar je mee rijdt? Of als ik een kenda band bestel zal het wel goed zijn?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door irmin »

Ik heb op mijn band nooit een typenaam kunnen vinden alleen het merk.
Ik heb banden graag zelf vast voor ik ze koop. De band moet stug en stevig aanvoelen, niet flapperig zoals een fietsband. Het profiel moet me aanstaan.
Dat soort dingen.
Trouwens: op een band staat meestal aangegeven voor welke snelheid de band geschikt is. Motorbandjes gaan vanaf 140 km/u of harder. Dan zit je meestal wel goed :)
cracque frontal

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door niek is ik »

irmin schreef:
luuk006 schreef:
niek is ik schreef:kenda is ellende bij nat en koud wegdek...
als het buiten warm is maakt het allemaal weinig uit in mijn ogen...

heidenau, mijn ervaring is echte plakkers... maar slijten over het algemeen erg hard.
heb nu een setje heidenau's onder de cee, 2000km maar slijtage is al erg vind ik...

ervaring met michelin is, goede grip, weinig slijtage.
Ik heb anders goede ervaringen met kenda. 's winters met nachtvorst nog steeds geen geglij. Maar dit was op een puchje, dus misschien is het anders met een honda door ander gewicht/zwaartepunt.

Ik heb op m'n C Kenda banden (achter 3.00, creatief pas gemaakt) en nooit problemen bij nat weer. Ding gaat al 10.000 km mee op en neer van utrecht naar amsterdam en begint nu op te raken.
Jaren geleden was Kenda net zoiets als Swallow roadster. Maar die tijd is voorbij. Ze maken tegenwoordig goeie banden (en ze hebben vast ook nog steeds de goedkope troep voor op een tomos snorfiets).

ik had dan ook wel de goedkoopste, die het meest leken op een fietsband :D

@ Eric, ik bedoel natuurlijk in verhouding weinig slijtage.

@lowrider, juist ! die bandjes, kon niet meer op de naam komen. Ook gehad, band met de meeste grip tot nu toe. HEERLIJK ! maar sleet bij mij als een malle. En waren erg duur.

overigens rijd ik ook 2.25 voor en achter op de cee, rijd het fijnst, niks geen wielen in spatborden en dergelijke, en staat ook wel stoer(al staat een dikke lijn band op een cee voor ook altijd goed, maar is altijd klote met je voorspatbord en drempels)
wil nog een keer kijken of ik eens 2.00 kan scoren.... maar eerst m'n setje heidenau's weer op rijden.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door Edo »

Mijn M45's voor én achter zitten er al 17.500 kilometer op. Voorband heeft nog priiiima profiel, achterband had 5.000 kilometer geleden vervangen moeten worden :P

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door luuk006 »

Eric schreef:
luuk006 schreef:maar als je bredere banden hebt, heb je toch minder grip inde bochten? Als een 17-2.25 ook veel grip heeft in bochtjes, dan gooi ik mijn nog goede puchbandjes eronder.

Standaard werd toch ook 17-2-25 voor en achter geleverd? Ik dacht dat ik dat zag in het werkplaatshandboek.

Standaard zit er bij de ss 2.50 op de beide wielen en ik meen dat dat ook zo is bij de cd. Alleen de c50 heeft van die dunne banden.

Veel grip weinig slijtage spreekt elkaar flink tegen trouwens.
cd50 heeft voor en achter ori 17-2.25. kijk maar in de werkplaatshandboek in de faq

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door Saik0 »

Dankjewel, vond dat handboek pas een tijdje nadat ik het topic startte :)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door RobHonda »

niek is ik schreef:
irmin schreef:
luuk006 schreef:
niek is ik schreef:kenda is ellende bij nat en koud wegdek...
als het buiten warm is maakt het allemaal weinig uit in mijn ogen...

heidenau, mijn ervaring is echte plakkers... maar slijten over het algemeen erg hard.
heb nu een setje heidenau's onder de cee, 2000km maar slijtage is al erg vind ik...

ervaring met michelin is, goede grip, weinig slijtage.
Ik heb anders goede ervaringen met kenda. 's winters met nachtvorst nog steeds geen geglij. Maar dit was op een puchje, dus misschien is het anders met een honda door ander gewicht/zwaartepunt.

Ik heb op m'n C Kenda banden (achter 3.00, creatief pas gemaakt) en nooit problemen bij nat weer. Ding gaat al 10.000 km mee op en neer van utrecht naar amsterdam en begint nu op te raken.
Jaren geleden was Kenda net zoiets als Swallow roadster. Maar die tijd is voorbij. Ze maken tegenwoordig goeie banden (en ze hebben vast ook nog steeds de goedkope troep voor op een tomos snorfiets).

ik had dan ook wel de goedkoopste, die het meest leken op een fietsband :D

@ Eric, ik bedoel natuurlijk in verhouding weinig slijtage.

@lowrider, juist ! die bandjes, kon niet meer op de naam komen. Ook gehad, band met de meeste grip tot nu toe. HEERLIJK ! maar sleet bij mij als een malle. En waren erg duur.

overigens rijd ik ook 2.25 voor en achter op de cee, rijd het fijnst, niks geen wielen in spatborden en dergelijke, en staat ook wel stoer(al staat een dikke lijn band op een cee voor ook altijd goed, maar is altijd klote met je voorspatbord en drempels)
wil nog een keer kijken of ik eens 2.00 kan scoren.... maar eerst m'n setje heidenau's weer op rijden.
je wil die jongen toch niet met een lijnbandje laten rijden hè..?
die van mij verslijt je je hele leven niet naar mijn idee maar de grip met nat weer is dan ook om te huilen

mirjam
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:33

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door mirjam »

origineel zitten er 2.25 op een CD. Brede banden staan stoer maar geeft meer wrijving = langzamer. Racefietsen hebben ook smalle bandjes.

Mvg

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door Edo »

mirjam schreef:origineel zitten er 2.25 op een CD. Brede banden staan stoer maar geeft meer wrijving = langzamer. Racefietsen hebben ook smalle bandjes.

Mvg
Denk niet dat je met je brommer een sprintje gaat verliezen omdat je bredere banden heb.

mirjam
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:33

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door mirjam »

de 50cc Honda racers van de jaren 60, RC110 t/m RC116 hebben zelfs 2.00 bandjes. Zoekt maar na.

mirjam
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:33

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door mirjam »

valt wel mee dat geen gezicht......soms zie ik eentje van 100kg of meer langs komen op een SS, DAX of nog erger op een Monkey......

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door nielspbr »

Met de nodige cc's is dat goed te compenseren hoor. :twisted:

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Bandenmaten en merken

Bericht door niek is ik »

ziet er inderdaad niet uit... heb je een halve meter tussen voorspat en band...

Op een ori ss/cd met ori spatjes vind ik het wel wat hebben smalle bandjes...

op een cee lekker smal, of een mooie dikke lijnband...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Plaats reactie