Gerechtigheid?

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Jurrien »

Dat zou de mooiste oplossing zijn... Maar die ideeën doen het niet zo goed bij het grote publiek volgens mij.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Bart »

...Daar heb je het een beetje he? Als je dat grote publiek nu wegneemt... Scheelt dat ook weer kamervragen! :mrgreen:
Blauw of Groen?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Kippenverver »

En als je de kamer wegneemt, gebeurd er tenminste nog eens wat!
Ga heen en vereenvoudig u!

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Bart »

Kippenverver schreef:En als je de kamer wegneemt, gebeurd er tenminste nog eens wat!
Nee, dan heet het een monarchie....
Neem je die weg, heet het een staatsgreep
Heb je een staatsgreep kan dat resulteren in massa rellen, en anarchie.

En nu staat dit forum waarschijnlijk op een soort lijstje bij de aivd... :P
Blauw of Groen?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Gerechtigheid?

Bericht door nitelife »

dan wil ik bij deze even vragen of ze willen stoppen met het lezen van mijn gedachtens!
TWD for life!

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Bart »

Heb jij nog geen aluminium hoed?
Blauw of Groen?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Gerechtigheid?

Bericht door nitelife »

volgens mij kijkt de aivd zo door je aluminium hoed heen.
TWD for life!

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Bart »

Ja klopt, momenteel hebben ze ongeveer een half A4-tje aan gedachtes van mij... 10 jaar levenswerk van een aivd-er...
Blauw of Groen?

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Gerechtigheid?

Bericht door john »

he maar even serieus, zullen we een staatsgreep plegen... lijkt mij wel een leuke grap.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Bart »

John filmt alles! (Leuk voor het nageslacht)
Hmm, ik denk dat we dan wel heel wat pullbrommers nodig hebben :mrgreen:
Blauw of Groen?

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Gerechtigheid?

Bericht door Kippenverver »

Wat dat betreft is een dictatuur zo gek nog niet, weet iedereen tenminste meteen hoe het gaat gebeuren.
Ga heen en vereenvoudig u!

hondaap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2009 13:53
Locatie: Nijmegen

Re: Gerechtigheid?

Bericht door hondaap »

Jurrien schreef:
hondaap schreef:Even tussendoor: brandstofcellen zijn wel regelbaar en reageren net als accu's op vermogensvraag, het is niet zo dat ze altijd aan staan. Hoewel het wel weer slecht is om ze heel laag te belasten, en slecht voor het rendement om ze zwaar te belasten.
Hoe weet je dat? De laatste keer dat ik met brandstofcelontwikkelingen heb meegekeken is anderhalf jaar geleden, dus er kan natuurlijk veel veranderd zijn.. Maar toen was het allemaal nog behoorlijk stationair.

Sterker nog, in Apeldoorn rijdt een of meer stadsbussen rond op waterstof, met grote platen weerstanden op het dak. Als de bus stilstaat (ook 's nachts in de stalling) staat die brandstofcel vrolijk door te pruttelen en wordt de energie weggegooid als warmte door de weerstanden op het dak...
Ik hou me er op mijn opleiding redelijk mee bezig. Een brandstofcel kan gewoon uitgeschakeld worden, maar niet voor langere tijd, maar dat hangt ook weer sterk van het type cel af. Geen vermogensvraag = geen geleverd vermogen, heel simpel.

DAX6
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 dec 2009 16:52

Re: Gerechtigheid?

Bericht door DAX6 »

Roelof schreef:De laatste zin in het artikel is volgens mij de hele gedachte waar het om draait: ,,Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.'' De rest tja, televaag :wink:
Dit is een mooie opmerking. We hebben 2 vrouwelijke ministers van verkeer en waterstaat gehad die voor de invoering van het kenteken al bezig waren die gevaarlijke 2 wieler van de weg te krijgen.( "ik ben ze liever kwijt dan rijk",was de uitspraak van een van de bewindslieden)
Ook toen had Bovag, die eigenlijk in het hele proces nog nooit iets positiefs had gezegd, een grote mond en zeer zeker geen tegenstander. Toen kwam, ook via hen, het gevleugelde woord "APK" al naar voren. Op het gebied van analoge 4 takt waren nog maar weinig dealers over en al gauw werd dat idee in de ijskast gezet. Regelmatig komt men er toch weer op terug. De bedoeling van APK was ,afkeuring van opgevoerde machines en uitbannen van lawaaipapagaaien.
Ook de oldtimers moesten er aan geloven en was er bv geen originele uitlaat meer te vinden dan moest hem maar slopen.......zo was de redenering.
Met Motoren heeft men hetzelfde proberen uit te halen, gelukkig heeft de Fehac en de MAG + de ANWB hier een stokje voor gestoken.
Dat nieuwe machines aan de E4/E5 milieu norm moeten voldoen lijkt mij op zijn plaats, dat je strafbaar bent door het aanbrengen van verandering is een logisch gevolg.
Het aanpakken van oude machines , op een totaal van ca 900.000 machines misschien 250.000 , mag zonder meer belachelijk genoemd worden. Neem bijvoorbeeld een Honda TS50.
Daaraan zou je de eisen moeten leggen die er voor stonden in die periode. Decibel 97 en uitlaat fijnstof....... ja daar had men nog nooit van gehoord.
Laten er nu van die 250.000 hooguit 1000 dagelijks op de weg rijden (lijkt mij nogal veel) dan is de uitstoot van fijnstof in verhouding tot het fijnstof van alle voer-vaar- en vliegtuigen + fabrieken te reduceren tot 0.00
Dat is realiteit, helaas wordt die principe meting er niet op losgelaten.
De Nederlandse overheid kan heel makkelijk de grenzen sluiten voor nieuwe 2 takt machines in plaats van bezitters van legendarische machines te pesten.
De macht van de industrie reikt echter over de grenzen heen........het is dus makkelijker je ingezeten te belasten en op kosten te jagen met je eigen falende beleid.................
:idea:

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Gerechtigheid?

Bericht door se7ven »

fijnstof ... Iets van 80% van de fijnstof komt van en uit zee.

Er zijn heveel mensen die brommers haten. Zelfs mijn eigen moeder haat brommers.
Bovenstaand artikel bewijst dat maar weer eens.



alu hoedje op: oneindige energie
http://www.youtube.com/watch?v=uKYSs18oVts
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Plaats reactie