Replica C50

Hier kun je praten over je honda.
Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1201
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Replica C50

Bericht door Dennis »

Zullen we het maar niet over de manier gaan hebben waarop al die replica's uiteindelijk in Nederland terecht komen en daarom zo goedkoop zijn?

Uiteraard zijn er ook bedrijven die het op de nette manier doen, maar ik kan je verzekeren dat het merendeel dat op de niet nette manier doet. Daar valt dan ook niet mee te concurreren als gewoon net bedrijf die alles volgens de regels invoert enzo.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

DAX6
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 dec 2009 16:52

Re: Replica C50

Bericht door DAX6 »

se7ven schreef:
DAX6 schreef:
se7ven schreef:Als de bami zooi illegaal gemaakt zou worden komt het de EU niet in....

Handelaren mogen geen replica's met HONDA stickers verkopen. Doen ze dit wel dan zijn ze strafbaar. Particulieren mogen dit wel natuurlijk ben je wel verplicht te melden dat het bami is ipv Honda.
Dit vind ik nou altijd van die leuke opmerkingen.
Op grote (Honda) evenementen vind je maar weinig echt originele Honda's terug.
bv.motoronderdelen : wie heeft er ca 50 euro over voor originele zuiger en zuigerveren?
Wat te denken van een originele cylinder en kop en kleppen,die zijn toch bijna onbetaalbaar in vergelijking met IMI., over uitlaten maar niet te spreken.Een nieuwe originele Kei-Hin carb kost al gauw 200 a 250 euro, een imi nog geen 30 euro,een leek ziet het verschil niet (ook Mikuni org en imi)
Als je een imi 4 takt blok kunt kopen tussen de 250 en 375 euro (50-70CC) waarom dan een origineel blok voor 1600-3200 euro. Gaat je imi blok kapot dan wordt een nieuwe gekocht
"Verplichte "melding gaat mij veel te ver.
Vraag: is jouw machine(s) 100% origineel? :lol:
Alleen als het echt onmogelijk is dan gebruik ik imi(geen motordelen), maar ik blijf dan wel verder zoeken tot ik het originele onderdeel te pakken heb.
8-)

Een Chinese C zou ik glasparelen,verzinken en een Honda blok eronder plaatsen.Dan heb je in ieder geval een betrouwbare machine. Het blijft een Chinees maar zo dachten we er ook over toen Honda motoren ging bouwen met frames van BMW en Zuendapp,voorvering van NSU en motortechniek van MOTOM, allemaal replica , toch?
De eerste type Honda's waren waardeloos en constant kapot.......Honda heeft met een meesterlijke zet West-Europa voor aap gezet en Harley Davidson in de USA aan de rand van bankrupt gebracht waardoor de US government protectie moest aanbrengen door hoge invoerrechten op Honda.Honda verlaagde haar prijzen.
China is groot en zal alles op alles zetten om de wereldmarkt te veroveren net als Japan met al haar replica's heeft gedaan. G-craft en Tacagawa worden ook geimiteerd door China, zijn ze veel slechter? Ik heb prachtige velgen in China gevonden niet te onderscheiden van bekende merken en je kunt opdrachten verstrekken voor speciale uitvoeringen, voor relatief weinig geld.
Hoeveel Skyteam machines rijden er inmiddels in Nederland sinds 2003? Ik schat ca 2500+ stuks (ik heb er zelf ca 350 verkocht in 2008/2009)
Ik ben geen handelaar ,maar ik heb een jaar ondersteuning verleend bij een 4-takt bedrijf,maar wel op een eerlijke manier aan klanten verteld wat de min-punten van Skyteam waren en dat de kwaliteit van Honda niet te evenaren was.
Honda Nederland speelt een dom spel door bromfietsen als de Super Cub te laten vallen.
:mrgreen:
Honda is en blijft "Inventor "en "The Power of Dreams", maar zal hard moeten vechten dit marktaandeel te behouden.
De replica's zijn volkomen legaal. Het lenen van modellen van elkaar (met licentie) gebeurt regelmatig. Kijk maar naar de Yamaha fs1 en de imi Honda ss50/cd50. Het orgineel Honda cub en de imi van Suzuki/yamaha. Honda ZB en de Suzuki gag.
De chinezen maken natuurlijk heel veen illegaal na maar dat is alleen bedoeld voor de interne markt. In europa mogen dergelijke producten nooit geimporteerd worden.
Waarom Honda de licenties heeft verleend is slechts raden. Als men ze in licentie maakt krijgt Honda per replica een bepaald bedrag.
Ik kan me zo voorstellen dat Honda auto's en motoren wat belangrijker vind dan de Cub/Monkey/Dax/enz. Auto's en motoren brengen toch meer geld binnen...

Ik vind dat de importeur van Honda slecht bezig is wat betreft de brommers. De Benly, Zoomer en de C50 kun je heel goed in de markt zetten. Dat het duurder is is prima uit te leggen. Een imi blok gaat tenslotte een stuk minder lang mee en verbruiken meer benzine dan de Honda blokjes. Als Honda de nieuwe blokjes (met elektronisch gestuurde brandstofinspuiting) onder de Benly en de C50 gaat monteren is het eigenlijk niet meer te vergelijken.

1600-3200 voor alleen een 50cc blokje??? Een komplete Honda 50cc Ape 2009 helemaal nieuw heb je voor ongeveer 2550 euro (EX import vanuit uk) Een nieuwe monkey (LTD) met brandstofinspuiting en uitgerust met een katalysator kost in Japan 2381,21 EUR daar... (bron HondA JAPAN)

* 1 EUR = 130.081 JPY

Monkey type Honda JBH-AB27 - 289.800 yen (JPY 276.000 yen exclusief belastingen) met brandstofinspuiting
Monkey Ltd type Honda JBH-AB27 - 309.750 yen (JPY 295.000 yen exclusief belastingen) met brandstofinspuiting

Omrekenen:
http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp
Dat zijn dan Japanse prijzen, transport naar Nederland en invoerrechten/BTW komen er nog boven op.
Ik praat over Honda Nice en Wave blokken met injectie (kijk maar bij Fred.BE en andere Belgische vrinden) cpl. met carb e.d.
Natuurlijk wordt alles nagemaakt.
Eerst was er de Honda fabriek en er tegenover kwam de Yamaha fabriek, kopieen te over.
Stelen doet iedere producent, kijk maar naar de auto styling, het zijn bijna allemaal eenheidsworsten qua vorm.
:idea:

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Replica C50

Bericht door se7ven »

Ik heb het over komplete 50cc monkey's jij over nice/wave blokken. Tja daar heb ik niet naar gekeken en weet ik de prijzen ook niet van.(appels-peren)

De consumenten prijs van een 50cc Ape ongeveer 2550 euro is in 'the UK'.
De imi kost bij Nedstore 1350 euro... De helft minder en 1/3 van de kwaliteit van een honda....

Net opgezocht:
Een Komplete Honda wave (110cc) kost nieuw 34.000 baht (straatprijs) In Thailand (698 EURO)... Bron bericht van 10 januari 2009 op http://world.honda.com/ Dit is dus geen inkoopprijs want die is lager. Natuurlijk moet het nog naar europa. btw, heffingen en vervoer komt er dus nog bij.
BTW Er worden per jaar 400000 van gebouwd.

Prijzen Honda's in thailand
http://www.motorcycle.in.th/staticpages ... Price_List

1 THB (Baht) = 0.0205220 EUR

Honda Wave 110i Front-Rear Drum brake, kickstart, 110cc, PGM-FI Price 34,000 Baht (698,59 euro)
Honda Wave 110i Front disk brake, kickstarter, 110cc, PGM-FI (fuel injection) Price 36,000 Baht (739,70 euro)
Honda Wave 110i Front disk brake, electric starter, 110cc, PGM-FI (fuel injection) Price 38,000 Baht (780.78 euro)
Honda Wave 125i Front disk brake, kickstarter, 125cc, PGM-FI (fuel injection) Price 45,500 Baht (934.63 euro)


Honda Nova
Honda Nova Sonic RS Front and rear disk brake, spoked wheels, kickstarter, 125cc Price 46,000 Baht (945,17 euro)
Honda Nova Sonic RS Front and rear disk brake, spoked wheels, electric starter, 125cc Price 49,000 Baht (1006,71 euro)
Honda Nova Sonic RS Super Front and rear disk brake, alloy wheels, kickstarter, 125cc Price 47,500 Baht (975,50 euro)

Honda Dream
Honda Dream 125 Kickstarter, 125cc Price 37,000 Baht
Honda Dream 125 Electric starter, 125cc Price 42,000 Baht


Ter vergelijking:

ZOOMER 236.250 yen (JPY 225.000 yen exclusief belastingen)
236250yen = 1820,74 EUR
Zoomer in nederland EURO 2.390,00 incl. 19% BTW
Laatst gewijzigd door se7ven op 10 dec 2009 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Replica C50

Bericht door se7ven »

Tja voor de prijs van een komplete nice koop je bij de belgen alleen een gereviseerd blok (met kickstarter, schakelpedaal, CDI,voorste tandwielcover, carbu en spruitstuk).
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

lieke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 mei 2007 19:51
Locatie: Noortûk

Re: Replica C50

Bericht door lieke »

ik zat net ff de playboy te lezen...
en toen zag ik dus een foto staan met deze link:

http://supermotorcompany.com/

toen dacht ik: ff het forum checken...
en wat blijkt: er als al een topic over!

in het artikel stond ook iets over "het door de P.C. Hooft rijden".....
Voor alles is een naam, een gat in de muur heet raam en rechtop liggen dat is staan.
Lantaarnpaal met takken is een boom, kijken met je ogen dicht is een droom.
De zon die 's nachts schijnt heet maan en een gele komkommer is banaan.

SJOERDASSEN
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:52

Re: Replica C50

Bericht door SJOERDASSEN »

Ook in de nieuwste veronica gids :?

thomasinga
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mei 2007 19:55
Locatie: damsko

Re: Replica C50

Bericht door thomasinga »

topgear magazine ook
audi80audi80audi80audi80audi80audi80audi80a

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: Replica C50

Bericht door Henk Veen »

En in het laatste nummer van bromfiets een test. Uitslag: redelijk ding voor die prijs, met een beetje werk is er wat leuks van te maken.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: Replica C50

Bericht door Monkeymadness »

Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

blok
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:18
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door blok »

ik heb afgelopen week 2 uur met de eigenaar van supermotorcompany gesproken. Jongens het is een echt spannend jongensboek. Hij heeft al googleend contact gezocht met een chinese fabriek die een foto van een c50 supercub op de website had staan. Bleek dat ze alleen de mallen hadden maar er nog nooit een gemaakt te hebben. opdracht gegevem om een sample te maken,hier in nederland getest, met commentaar om aanpassingen weer terug gemaild naar china. inmiddels is het product (snor,scooter en motor) gereed voor de Nederlandse markt, incl rdw goedkeuring voor de 3 types. Ook Belgie en duitsland volgt later.

http://twitpic.com/1ruvhw/full

Afbeelding
Ik geloof dat onze conversatie hiermee mooi afgerond is,nietwaar?

drs P.
2006

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Replica C50

Bericht door roow »

Die dingen boeken toch allang rond?

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Replica C50

Bericht door niek is ik »

helaas wel ja... :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Joepss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jul 2007 14:57
Locatie: Diever

Re: Replica C50

Bericht door Joepss50 »

Een maat van me broertje heeft ereen, stond hier vorige week op de dam. Ik moet toegeven dat ik toch wel een smile kreeg.
Ik heb liever dat ze dit kopen dan van die mio brol e.d.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: Replica C50

Bericht door Monkeymadness »

johannes heeft er ook 2, 1 bromfiets en 1 motorfiets :D
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

blok
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:18
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door blok »

Afbeelding

Afbeelding

interesse in deze folder als pdf. mail info@zeekraai.nl of pb

let op wegens groot succes zit er een levertijd op deze bromfietsen.
Laatst gewijzigd door blok op 01 jun 2010 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof dat onze conversatie hiermee mooi afgerond is,nietwaar?

drs P.
2006

Plaats reactie