Foto's SS blokje van binnen

Hier kun je praten over je honda.
niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Foto's SS blokje van binnen

Bericht door niek is ik »

mirjam schreef:over het schoonmaken van een motor zijn de meningen verschillend. Schoonmaken heeft het gevaar dat los geraakt vuil kleine kanalen kunnen verstoppen.
Het is beter om een tijd lang elke keer, zeg 3 tot 4 keer, nieuw olie in te doen en elke keer na 200 km de olie ververzen. Dan lost alle vuil langzaam in de olie en is de motor daarna schoon.

Mvg

als losgemaakt vuil in de kanalen verstoppen, dan heb je het toch niet schoongemaakt :?


inderdaad, remmenreiniger of benzine met een kwast(weet niet welke van de 2 nou goedkoper is :lol: ) en als het even kan een compressor om alles schoon en door te blazen...

Wat kan er kwaad met het vuil dat er nu in ligt? niet heel veel, maar beter goed schoonmaken...

Dan de pakkingresten, inderdaad netjes verwijderen(zonder het carter stukjes te verwijderen), zodat je nieuwe pakking op een egaal oppervlakte komt, anders kan het lekken veroorzaken, en dat is jammer...

succes !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Foto's SS blokje van binnen

Bericht door butt head »

Eric schreef:
butt head schreef:als je hat laat zitten in je blok kan het op tenduur schade veroorzaken

Thijs, je loopt weer lekker uit je nek te kotsen... Als je dat spul laat zitten dan blijft het gewoon zitten. Hou er wel rekening mee, dat doordat het blok open is geweest, dat er veel vuil in komt. Zeker als je alles met doekjes schoon maakt om de rem reiniger kosten te drukken.
eric moet je zelf ook even goed lezen he

ik zeg het KAN schade veroorzaken
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: Foto's SS blokje van binnen

Bericht door Cromlech »

niek is ik schreef:maar met een doek haal je het vuil niet uit kleine hoekjes en kiertjes...

wat ik altijd doe is een bakje met benzine en een kwast. Daarmee borstel je het vuil ook weg/overal tussen uit...

met remmenreiniger spuit je het er niet zomaar uit(uit bijvoorbeeld een lagertje)

Wel na dat je alles goed schoon hebt gemaakt alles weer invetten, met bijvoorbeeld motorolie... dus lagers tandwielen en dergelijke... nooit alles droog monteren..


je gooit toch olie in je blok als die weer in elkaar zit
waar gaat dit over..

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Foto's SS blokje van binnen

Bericht door Jurrien »

Deze ben ik met Crommie, ik zie ook geen kwaad in droog monteren. Je laat je nieuwe blok 5 sec lopen en alles zit onder de olie. Die 5 seconden maken echt niet uit. Maar voor het gevoel stop ik wel altijd even wat olie op de nokkenaslagering en in de cilinder..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Foto's SS blokje van binnen

Bericht door niek is ik »

dat bedoel ik ook...

maar denk ook aan olie pomp (tandwieltjes) de pomp werkt niet als hij droog gemonteerd word(ja werkt wel maar duurd veel en veel langer, die pomp heeft olie in zich nodig om de nieuwe olie te kunnen aanvullen)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Foto's SS blokje van binnen

Bericht door Jurrien »

Joh, je slingert je blok gewoon aan en die pomp die pompt wel. Nat gemonteerd of niet. Wie weet pompt ie de eerste paar seconden niet, lekker belangrijk, merk je niks van.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie