waarde chaly

Hier kun je praten over je honda.
baki
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Locatie: groningen

waarde chaly

Bericht door baki »

ik heb al een tijdje een chaly maar rij er al meer dan een jaar niet meer op. dus gaat die de deur uit maar wat kan ik er voor vragen?
hij is afkomstig uit duitsland en heeft een bromfietskenteken (gekeurd). hij is in perfecte staat (alles gepoedercoat, nieuw achterspatbord [dus geen scheuren] etc). er zit momenteel 70cc op met een ori ss 19mm carb maar alle originele onderdelen (zoals stuur, rekje, carb etc) zijn nog aanwezig. duitse achterlicht unit is vervangen door een originele engelse.
wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding

jo! bastiaan

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: waarde chaly

Bericht door Saik0 »

Moet je denk ik toch wel minimaal 1000€ voor kunnen krijgen. Als er iemand verliefd op wordt zal de prijs allicht nog stijgen. Ik zou voor de verkoop hem even origineel maken.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: waarde chaly

Bericht door Ronaldo »

Ik heb er wel oren naar als je hem voor een nette prijs de deur uit wil doen

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: waarde chaly

Bericht door Jurrien »

Saik0 schreef:Moet je denk ik toch wel minimaal 1000€ voor kunnen krijgen. Als er iemand verliefd op wordt zal de prijs allicht nog stijgen. Ik zou voor de verkoop hem even origineel maken.
Sorry Saik0, ga ik toch weer kritisch zijn over jouw bericht.. Ik hoop dat je het deze keer niet zo persoonlijk opvat. Maar, waarom zou hij hem voor de verkoop origineel moeten maken?! Nu zijn juist alle ellendigheden van de chaly (langzaam lopen en die vervelende vlinderklepcarburateur) opgelost. Alleen maar prima lijkt me.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: waarde chaly

Bericht door Saik0 »

Jurrien schreef:
Saik0 schreef:Moet je denk ik toch wel minimaal 1000€ voor kunnen krijgen. Als er iemand verliefd op wordt zal de prijs allicht nog stijgen. Ik zou voor de verkoop hem even origineel maken.
Sorry Saik0, ga ik toch weer kritisch zijn over jouw bericht.. Ik hoop dat je het deze keer niet zo persoonlijk opvat. Maar, waarom zou hij hem voor de verkoop origineel moeten maken?! Nu zijn juist alle ellendigheden van de chaly (langzaam lopen en die vervelende vlinderklepcarburateur) opgelost. Alleen maar prima lijkt me.
Dan zal ik het even toelichten. Ik snap he-le-maal waarom die vlindercarb er niet op zit. Maar ik denk dat als je hem verkoopt met een originele uitlaat het toch een stuk aantrekkelijker is voor de koper. Wellicht ook niet, maar dat zal dan per persoon verschillen. Ik ben van mening dat een origineel ogende bromfiets sneller verkocht wordt dan eentje met een brulpijp eronder. Ik bedoelde dan dus ook niet dat je beter de vlindercarb erop kan zetten, maar dus puur qua uiterlijk -> uitlaat, kickstart bijv.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: waarde chaly

Bericht door ciebie »

wat saik0 waarschijnlijk bedoelt is, dat als er weinig originele onderdelen op zitten dat mensen het idee kunnen krijgen dat er aan de bromfiets geknutselt (gebeunt) is.. en dat er verborgen gebreken zouden kunnen zijn.

als men een originele bromfiets aanbied, dan verwacht je dat alles nog is zoals het uit de fabriek kwam rollen!

maargoed, dat is natuurlijk per persoon verschillend! en ja, fabrieksfouten verbeteren kan natuurlijk geen kwaad (vlindercarbs)

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: waarde chaly

Bericht door chaly-dude »

Ik heb een beetje het idee dat Chaly's zwaar ondergewaardeerde brommertjes zijn.
Als je er 1000 tot 1200 voor vangt is dat veel geld, maar eigenlijk te weinig.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: waarde chaly

Bericht door niek is ik »

ik zeg 1500 euro, met een beetje geduld en de originele onderdelen er los bij.

het is een prachtbromfiets.

in nieuwstaat, met verbeteringen, staan de verbetringen je niet aan, kun je latijd terug naar origineel.

het is een HONDA.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: waarde chaly

Bericht door four »

sluit ik me bij aan, ik zou er rond de 1500 voor vragen. In iedergeval altijd een 100 a 150 euro meer als je onderste prijs. Mensen willen altijd afdingen. Als jij er 1350 voor wil hebben en je vraagt 1500 kan je 150 zakken. Zij denken dat ze afgedongen hebben en jij hebt je vraagprijs.

Je moet m in iedergeval niet weg geven voor 1000 euro, das gewoon zonde.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

Dirk dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
Bezit: Bami Dax lowrider
Locatie: Zuilen

Re: waarde chaly

Bericht door Dirk dax »

Ik zou de brommer zeker niet te laag te koop zetten,. beetje hoog inzetten, en dan kom je er wel uit met de prijs vaak.

Ik zou ( als ik niet niet net een skyteam dax had gekocht) en op zoek zou zijn naar een originele Chaly, er zeker wel 1500 euro voor over hebben.
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: waarde chaly

Bericht door four »

dat zei ik 8-)
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

bullet01
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:11
Bezit: honda chaly 50 cc, 124 cc
honda shadow 500cc
Locatie: kapellen bij antwerpen

Re: waarde chaly

Bericht door bullet01 »

chaly's zijn wel in trek, maar reken rond de 1000eurotjes veel meer zal je niet vangen

men zoon is een echte chaly freak zijn chaly is in antwerpen gekend als de fsc chaly volledig costummade door ons FSC 8-)
zie link
http://daxboard.be/viewtopic.php?f=8&t= ... =fsc+chaly

chaly staat onderaan
de j1 word nu onderhanden genomen :shock:

GRTZZ bullet01
Laatst gewijzigd door bullet01 op 18 jan 2010 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: waarde chaly

Bericht door Halodax »

jammer van de kleur, maakt m toch wat tuttig ofzo.... maar das mijn mening.
ik denk dat je er toch wel 1200 voor moet kunnen krijgen hoor.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

bullet01
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:11
Bezit: honda chaly 50 cc, 124 cc
honda shadow 500cc
Locatie: kapellen bij antwerpen

Re: waarde chaly

Bericht door bullet01 »

als je op een poederlak iets andere klaur wil zetten krijg je en hoop probs, dus reken ermee dat dit wel eens een minpunt zou zijn, niet iedereen wil een rode(ik bv zie het meer costummade een lak met flakes ed) wat het dan wel aantrekkelijk is is je 70 cc motor als je hem als moto zou kunnen inschrijven in belgie zal je hier zeker een koper voor vinden.

erijsdam
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 mei 2009 11:15
Locatie: Maarssen

Re: waarde chaly

Bericht door erijsdam »

Die kleur is vet... En tuttig is ook vet... Ik zou een origineel uitlaatje erop zetten en een mandje voorop... Wist niet dat een Chaly in deze staat zulke (in mijn ogen) lage schattingen opleveren...
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 15&t=14781" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie