sproeier maat

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

sproeier maat

Bericht door Brommert »

Een maat van mij wil op zijn Kymco Rexxon een 70cc voor 50 kop kitje zetten, zo'n kitje heb ik nog liggen dus die krijgt ie gewoon van mij. Hij wil wel zijn originele carburateur houden omdat dan alles gewoon goed blijft passen met het luchtfilter enzo.

Nu moet die carburateur natuurlijk afgesteld worden, maar we hebben geen idee in welke "range" qua sproeiers we moeten zoeken. Het is een Mikuni 11mm. Wie weet welke maat we ongeveer moeten hebben?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: sproeier maat

Bericht door four »

niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: sproeier maat

Bericht door Brommert »

Bedankt voor deze zeer nutteloze bijdrage.

Een Rexxon is gewoon een Honda Wave imitatie met het voor ons allen zo bekende 4takt blok, en Mikuni maakt ook gewoon 4takt carb's.
Laatst gewijzigd door Brommert op 23 feb 2010 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: sproeier maat

Bericht door four »

Bij deze dan mijn excuses voor mijn onbekwaamheid op het gebied van gemotoriseerde toiletpotten.
Een beetje vriendelijkheid kost niets.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: sproeier maat

Bericht door Kippenverver »

Wat is de standaardmaat van dat ding?

Ik zou eerst eens kijken of hij niet stiekem al vrij goed loopt met sproeier, dan kun je wel ongeveer gokken wat je daarna nodig hebt.
Ga heen en vereenvoudig u!

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: sproeier maat

Bericht door Brommert »

Kippenverver schreef:Wat is de standaardmaat van dat ding?
Geen idee, het lastige bij dat ding is dat je eerst honderd miljoen miljard stukken plastic weg moet halen voordat je in de buurt van de carb kunt komen, dus even kijken welke maat er nu in zit is lastig. Maar goed, ik denk dat we eerst maar eens die 70 set er op gaan schroeven en kijken wat ie doet, ik denk dat er weinig tot geen mensen zijn die ervaring hebben met deze carb. Dan kijken we tijdens het afstellen wel hoe en wat.

Van mij mag er een slotje op dit topic, veel nuttige info zal er toch niet komen denk ik.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: sproeier maat

Bericht door arnold-d »

Kun je niet gewoon het setje monteren. en eerst even een rondje rijden zonder de kappen.
en dan even de bougie nakijken?

en op die basis gewoon de sproeier bepalen.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: sproeier maat

Bericht door Brommert »

Dat is inderdaad ook het idee, het is alleen makkelijker als je weet in welke "range" je ongeveer moet zitten met je sproeier zodat je er niet onnodig veel hoeft aan te schaffen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: sproeier maat

Bericht door cor »

dat is moeilijk te zeggen omdat hij mischien wel goed loopt op de carb die erop zit.
vvan 50 cc naar 70 cc wil niet zeggen dat de sproeier groter moet.
hier kun je alleen achter komen door te proberen en dan kijken hoe hij erop reageerd.
dus gewoon 70 cc erop en kijken hoe hij loopt met de sproeier die er nu inzit.

en wat betreft nuttige info.
je geefd zelf aan dat je de carb er liever niet onderweg haald(veel werk)
maar als je er een andere sproeier erin wil hebben zal dat toch nodig zijn.
dus de carb moet er zowiezo onderweg als hij niet goed loopt op de sproeier die erinzit.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: sproeier maat

Bericht door Edo »

cor schreef:dat is moeilijk te zeggen omdat hij mischien wel goed loopt op de carb die erop zit.
vvan 50 cc naar 70 cc wil niet zeggen dat de sproeier groter moet.
hier kun je alleen achter komen door te proberen en dan kijken hoe hij erop reageerd.
dus gewoon 70 cc erop en kijken hoe hij loopt met de sproeier die er nu inzit.

en wat betreft nuttige info.
je geefd zelf aan dat je de carb er liever niet onderweg haald(veel werk)
maar als je er een andere sproeier erin wil hebben zal dat toch nodig zijn.
dus de carb moet er zowiezo onderweg als hij niet goed loopt op de sproeier die erinzit.
Voor hem is het echter wel een verschil of hij hem 10 of 20 keer onder zijn scooter vandaan moet schroeven.

Maar een feit blijft, haal je kappen eraf en hou ze eraf totdat de boel goed loopt. Probeer het eerst op de sproeier die er momenteel op zit, is het ECHT waardeloos, gok dan 10 maten groter (logischerwijs) en niet 2 maten.

Verder mogen het afstellen van een carburateur wel vrij duidelijk zijn lijkt mij (FAQ en natuurlijk gewoon http://www.google.nl)

Plaats reactie