Snorfiets

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Snorfiets

Bericht door Brommert »

Omdat ik het maar onhandig vind om in de stad/supermarkt/kroeg met een helm te leuren wil ik een noof aanschaffen en deze (om) laten keuren tot snorfiets, gewoon voor erbij.

Nu kan ik me herinneren dat iemand hier ooit zijn/haar Cee als snorfiets heeft laten keuren, geen idee meer wie natuurlijk. Maar graag zou ik te weten komen hoe dat in zijn werk is gegaan. De RDW heb ik al gebeld, en volgens die muts aan de telefoon was het absoluut niet mogelijk een brommer om te keuren naar snorfiets.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Snorfiets

Bericht door ildert »

he paul,

als je er uit bent of het kan ja/nee...ik heb nog een hele berg noof spul liggen.. eigenlijk alles in drievoud, behalve wielen en kentekens. zijn wel schofterig duur natuurlijk :mrgreen:

wie had je trouwens gebeld? rijen? die waren wel relaxt. de keurmeesters tenminste. miep achter de balie wou echt nergens aan meewerken.
grote klappen, snel thuis

Jørgen
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Locatie: Eindhoven

Re: Snorfiets

Bericht door Jørgen »

Hi,

Dat ben ik. Is echt relaxed, wel jammer dat je altijd op het fietspad moet rijden maar verder top.

Het biedt perspectief voor mensen die een snor kenteken willen, ik begreep van de RDW dat dit vanaf Mei 2009 kan voor alle bromfietsen die zowel in bromfiets als in snorfiets uitvoering zijn geleverd. (dus hetzelfde type maar dan met snelheidsbeperking) en voor oldtimer bromfietsen. (voor 1989).

Het is dus geen nieuwe keuring maar een snelheidswijziging. Kosten zijn dus ook geen 150 euro maar 25 Euro!


Ging allemaal makkelijk:

Bromfiets kenteken inleveren.
Keurmeester noteert framenummer en loopt twee keer om de Cee heen.
Op de rollerbank, Cee is afgevoerd naar 25 km/h
25 euro betalen

Binnen vijf werkdagen krijg ik het kentekenbewijs (brommer met beperkte snelheid)
C CB CD - er zit logica in.........

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Snorfiets

Bericht door Brommert »

ildert schreef:wie had je trouwens gebeld?
Gewoon het algemene nummer van de site, maar daar had ik dus weinig aan.
Jørgen schreef:wel jammer dat je altijd op het fietspad moet rijden maar verder top.
Tja, dat vind ik dan weer niet zo erg, het is echt alleen voor in de stad, als ik verder weg ga pak ik de Cee wel. Het is ook de bedoeling dat de noof wel rollerbank proof word, wat de Cee dus niet is, zodat ik gewoon rustig op het gemak naar de supermarkt ofzo kan ploffen.
Jørgen schreef:Het biedt perspectief voor mensen die een snor kenteken willen, ik begreep van de RDW dat dit vanaf Mei 2009 kan voor alle bromfietsen die zowel in bromfiets als in snorfiets uitvoering zijn geleverd. (dus hetzelfde type maar dan met snelheidsbeperking) en voor oldtimer bromfietsen. (voor 1989).

Het is dus geen nieuwe keuring maar een snelheidswijziging. Kosten zijn dus ook geen 150 euro maar 25 Euro!
Mooi dat het toch kan, en dat het zo goedkoop is. Blijkt toch maar weer dat ze bij de klantenservice weinig tot niks weten van de praktijk. Nu alleen nog een noof op de kop tikken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Plaats reactie