Brommer invoer CB50J

Hier kun je praten over je honda.
backspacey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2011 12:29

Brommer invoer CB50J

Bericht door backspacey »

Hallo ik wil graag een brommer op kenteken krijgen ik heb deze vorigjaar gekocht maar er zaten geen enkele papieren bij. Nu heb ik deze wel volledig opgebouwd en rijd ook wel gewoon misschien beetje meer afstellen nog.

Hoe moet ik hier nu mee aan?
Is een nieuw frame kopen met papieren de enigste mogelijkheid?????
Graag een reactie want het mooie weer is er al :-p

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door NIX »

Zoek voor het bouwjaar even in de lijst die hier online staat, in principe wordt een CB gewoon gekentekend.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

backspacey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2011 12:29

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door backspacey »

Ook zonder papieren?

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door NIX »

Ja.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

backspacey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2011 12:29

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door backspacey »

Dit nummer stond op het frame: CB50J-111331J (achter de laatste J stond ook iets van een vierkantje met een diagonale streep erdoor is dit dan een acht of hoort die er niet bij?)

Het zal betekenen dat deze uit 1979 komt.

Weet je cker dat het kan aangezien er een nieuwe regeling is?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door nielspbr »

Als nix zegt dat het door de keuring komt dan is het zo. Als alles wat eraan hangt werkt, de brommer niet te veel lawaai maakt en niet te hard loopt moet lukken.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door Edo »

Monteer een bel/toeter, laat hem 45 km/u lopen en zorg dat je licht het doet.

Keuren en gaan. Tot op de bollenrit!

backspacey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2011 12:29

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door backspacey »

Bromfiets invoeren uit de Europese Unie
Voor een bromfiets die al eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest, kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen.
De eerdere registratie van de brommer moet u aantonen met het kentekenbewijs uit het land waar het voertuig vandaan komt. Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft.

Onderzoek
Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs biedt u de brommer voor onderzoek aan bij een RDW-keuringsstation. Hiervoor moet u een afspraak maken. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier. Voor de reis naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een eendagskenteken

Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.

Is de bromfiets eerder geregistreerd geweest in EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is dan moet de bromfiets voor Nederland zijn voorzien van dimlicht(-en) voor rechtsrijdend verkeer. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van deze verlichting.

Documenten overleggen
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren. Eventueel kunt u hierbij ook een Certificaat van Overeenstemming (CVO) overleggen, als de bromfiets van bouwjaar 1995 of later is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO kunt u verkrijgen bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.

Na goedkeuring ontvangt u het kentekenbewijs per post.

kijk eens bij documenten overleggen!

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door Thomgun »

Aan de meneer hierboven:
Als de bromfiets in 1998 of later in gebruik is genomen, moet de bromfiets zijn gebouwd volgens een typegoedkeuring. Als de bromfiets ouder is, hoeft dit niet.
Bij de keuring moet het bouwjaar of de datum eerste ingebruikname worden vastgesteld. Als dit niet mogelijk is aan de hand van de bromfiets, kan u worden gevraagd om het bouwjaar of de datum eerste ingebruikname aan te tonen met een document. Dit kan een rekening van destijds of een garantiebewijs zijn.
(via: *Klik*)


Als je dus kan aantonen dat je brommer van voor 1998 is, dan heb je geen papieren nodig... Wat jij zegt, geldt alleen voor brommers die al een kenteken hebben gehad in het buitenland, en daar is hier helemaal geen sprake van.
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

backspacey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2011 12:29

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door backspacey »

Als je dus kan aantonen dat je brommer van voor 1998 is, dan heb je geen papieren nodig... Wat jij zegt, geldt alleen voor brommers die al een kenteken hebben gehad in het buitenland, en daar is hier helemaal geen sprake van.
Het is helemaal geen Nederlandse brommer!
En hoe kan ik bewijzen dat hij uit 1979 komt?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door nielspbr »

omdat cb50's in '98 allang niet meer nieuw werden gebouwd...

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door Thomgun »

idd... Als jij met je CB bij het rdw komt en je laat dit zien:
CB50
CB50J-102xxxx t/m CB50J106xxxx 1977
CB50J-107xxxx t/m CB50J110xxxx 1978
CB50J-111xxxx 1979
CB50J-1115xxx > 1980
CB50J-113**** 1981
en zorgt dat het duidelijk is dat het van de HVN komt, krijg jij je kenteken wel.
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door Sissemie »

Je kan ook, wil je dit allemaal nog niet voldoende vinden, bij Honda NL een bouwjaarverklaring opvragen. Je krijgt dan per post een officiële brief met daarin de belangrijkste gegevens over de machine, zoals de eerste datum van invoer, het land waarin hij als eerst is ingevoerd, frame en bloknummer etc. Je krijgt er dan zelfs een officieel krabbeltje onder. Maar in principe zou bovenstaand al voldoende moeten zijn.

backspacey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2011 12:29

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door backspacey »

Aanschouw hier het probleem
http://pdfcast.org/pdf/cb50j

Ik moet zeggen dat ik het nogal vaag vindt kan het zo zijn dat het framenummer dan niet klopt ofzo????
damn this s*cks!

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Brommer invoer CB50J

Bericht door Ronaldo »

Vorige week heb ik ook na enige vertraging mijn bouwjaarverklaring gekregen van Honda NL.
Ik had echter bij de aanvraag reeds laten doorschemeren dat er op het frame 197... staat .
Hun reactie, heb de brief ff niet bij de hand, is dat ze vermoeden dat hij van 1979 is daar ze ook in Japan niet de exacte details hebben kunnen achterhalen :mrgreen:

Plaats reactie