Aanschaffen Honda C50
-
krb33
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda C50
Honda Dax - Locatie: Amsterdam
Aanschaffen Honda C50
Hallo,
Ik heb al even rond gezocht op het forum, maar heb nog niet een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Ik heb veel aan Honda SH50's gesleuteld en wil nu een overstap maken naar een C50.
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen?
En hebben jullie eventueel goeie adresjes waar ik kan kijken?
Ik hoor het graag van jullie!
Bedankt alvast!
R.
Ik heb al even rond gezocht op het forum, maar heb nog niet een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Ik heb veel aan Honda SH50's gesleuteld en wil nu een overstap maken naar een C50.
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen?
En hebben jullie eventueel goeie adresjes waar ik kan kijken?
Ik hoor het graag van jullie!
Bedankt alvast!
R.
Re: Aanschaffen Honda C50
Let goed op roest. Die dingen roeten bijna net zo hard als een oude Opel! Vooral de plek tussen de schokbreker achter en het zijkapje, want daar zit dubbele beplating in het frame.
Ik weet niet wat je budget is, maar Dennis hier op het forum heeft een schitterende c te koop. Deze heeft nieuw plaatwerk gekregen en is weer helemaal klaar en het is een verschrikkelijk mooie brommer. Veel ceetjes zijn vaak gewoon dicht gesmeerd met plamuur, dus daar moet je ook goed opletten!. de voorvork wil ook wel eens slap zijn, maar voor de rest zijn ze redelijk bulletproof.
Ik weet niet wat je budget is, maar Dennis hier op het forum heeft een schitterende c te koop. Deze heeft nieuw plaatwerk gekregen en is weer helemaal klaar en het is een verschrikkelijk mooie brommer. Veel ceetjes zijn vaak gewoon dicht gesmeerd met plamuur, dus daar moet je ook goed opletten!. de voorvork wil ook wel eens slap zijn, maar voor de rest zijn ze redelijk bulletproof.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Dit is de c waar ik het over heb.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Knipperglaasjes zitten er inmiddels al op.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Knipperglaasjes zitten er inmiddels al op.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
hotroddax
- 4T-MSB addict
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
wat is je bedoeling met de aankoop? wil je een projectje beginnen of wil je een nette rijbrommer?
waar je naar moet kijken is idd de rotte achterkant, er zijn hier wel mooie inlasstukken voor beschikbaar. (als je kan lassen) ook zou ik er op letten of er geen scheuren in de beekappen zitten en deze niet teveel verkleurd zijn, Waar ik me geen zorgen om zou maken bij de aankoop van een c is een ontbrekend onderdeel, er zijn namelijk zat onderdelen te vinden 2dehands.
groeten
alex
waar je naar moet kijken is idd de rotte achterkant, er zijn hier wel mooie inlasstukken voor beschikbaar. (als je kan lassen) ook zou ik er op letten of er geen scheuren in de beekappen zitten en deze niet teveel verkleurd zijn, Waar ik me geen zorgen om zou maken bij de aankoop van een c is een ontbrekend onderdeel, er zijn namelijk zat onderdelen te vinden 2dehands.
groeten
alex
ja dit is dus het broertje van bart.
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Het is ook nog wel de moeite om even naar de motor te kijken, zoals al gezegd, onderdelen zijn niet zo moeilijk te vinden, maar het scheelt je wel een heleboel werk als je een goede basis hebt. Als de brommer niet loopt kun je vaak aan de buitenkant van de motor wel al zien hoe hij is behandeld, gebroken koelribben, m8 tapeinden bij de carburateur, slordige schroeven in het carter (origineel zijn het kruiskopschroeven) en rotte kickstarter assen (zie je veel...) wijzen vaak op een nogal 'turbulent' verleden, en betekenen dan ook een hoop werk om het blokje weer op orde te krijgen. Vervangen van een kickstarter as betekent al dat het blok helemaal open moet.
Verder maakt het natuurlijk ook heel erg uit waar je naartoe wil, wil je hem origineel restaureren dan moet je op hele andere dingen gaan letten dan wanneer je gewoon een kekke C wil rijden en het je verder niet uitmaakt. Samengeraapte zooitjes kunnen natuurlijk ook gewoon prima rijden en er leuk uitzien, maar kunnen een hel zijn om te restaureren.
En misschien moet je even weten dat er grofweg 3 types zijn, het oude type (tank zit los op het frame), tussentype (tank zit in het frame verzonken) en nieuw type (vierkante koplamp). Oud type (OT) is wat roestgevoeliger, maar ziet er wel lekker klassiek uit, tussentype (TT) rot een stuk minder hard, maar ziet er wat minder charmant uit vind ik, en het nieuwe type (NT) zie je niet zoveel, maar dat is m.i. ook wel terecht
Wel leuk dus om ff door de plofpony galerij te bladeren en wat te googlen zodat je weet waar je naar moet gaan zoeken.
Verder maakt het natuurlijk ook heel erg uit waar je naartoe wil, wil je hem origineel restaureren dan moet je op hele andere dingen gaan letten dan wanneer je gewoon een kekke C wil rijden en het je verder niet uitmaakt. Samengeraapte zooitjes kunnen natuurlijk ook gewoon prima rijden en er leuk uitzien, maar kunnen een hel zijn om te restaureren.
En misschien moet je even weten dat er grofweg 3 types zijn, het oude type (tank zit los op het frame), tussentype (tank zit in het frame verzonken) en nieuw type (vierkante koplamp). Oud type (OT) is wat roestgevoeliger, maar ziet er wel lekker klassiek uit, tussentype (TT) rot een stuk minder hard, maar ziet er wat minder charmant uit vind ik, en het nieuwe type (NT) zie je niet zoveel, maar dat is m.i. ook wel terecht
Wel leuk dus om ff door de plofpony galerij te bladeren en wat te googlen zodat je weet waar je naar moet gaan zoeken.
Net pindakaas gegeten dus.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Blokjes zou ik sowieso splitsen, altijd zijn de schakelpennen aan vervangung toe, een schoonmaakbeurt kan na 40 jaar geen kwaad, de kickas kan ververst en de boel moest vanwege de koppeling (minimaal centrifugaal- en gaasfilter) en verse zuiger en distributiedeeltjes en klepinspectie toch al los. Splitsen kan dan ook nog wel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
krb33
Bedankt voor alle info.
Hij hoeft niet spik en span te zijn. Beetje ratlook vind ik mooi.
Ik ben met 1 bezig. De verkoper vertelde me het volgende:
Het frame is goed , her en der wel roestplekjes, niet doorgeroest, ook niet bij het achterspatbord.
Er zit een achterbrug van een Honda P50, zo heb ik hem gekocht. Er is een losse originele C 50 achter brug bij.
De voorvork is goed volgens mij, hij veert en stuurt goed.
De beenkap heeft geen scheuren, zitten wel wat 'weer' plekjes in.
De kickstart en versnellingen zijn goed.
Het voorspatbord zit een slijtgaatje in, blijkbaar heeft de band aangelopen. Sleept nu niet meer aan.
Heb ook nog een "nieuw' los voorspatbord te koop. Is van grijze kunststof, ongespoten.
De buddysit scharniert goed, maar de achterkant klikt niet vast.
De teller werkt niet, de knopjes van de verlichting missen uit het handvat.
Het achterlicht is gebroken.
De elektrische installatie is 6 volt. De accu mist. Hij vonkt soms wel en soms niet.
Als ie vonkt loopt ie goed. Hij heeft goede compressie.
Er is geen kenteken bij, en ik kan geen NL keurmerk vinden.
Dat is het wel zowat.
De uiterste prijs is 300 euro. Anders kan ik hem beter in onderdelen verkopen.
Wat denken jullie?
Hij hoeft niet spik en span te zijn. Beetje ratlook vind ik mooi.
Ik ben met 1 bezig. De verkoper vertelde me het volgende:
Het frame is goed , her en der wel roestplekjes, niet doorgeroest, ook niet bij het achterspatbord.
Er zit een achterbrug van een Honda P50, zo heb ik hem gekocht. Er is een losse originele C 50 achter brug bij.
De voorvork is goed volgens mij, hij veert en stuurt goed.
De beenkap heeft geen scheuren, zitten wel wat 'weer' plekjes in.
De kickstart en versnellingen zijn goed.
Het voorspatbord zit een slijtgaatje in, blijkbaar heeft de band aangelopen. Sleept nu niet meer aan.
Heb ook nog een "nieuw' los voorspatbord te koop. Is van grijze kunststof, ongespoten.
De buddysit scharniert goed, maar de achterkant klikt niet vast.
De teller werkt niet, de knopjes van de verlichting missen uit het handvat.
Het achterlicht is gebroken.
De elektrische installatie is 6 volt. De accu mist. Hij vonkt soms wel en soms niet.
Er is geen kenteken bij, en ik kan geen NL keurmerk vinden.
Dat is het wel zowat.
De uiterste prijs is 300 euro. Anders kan ik hem beter in onderdelen verkopen.
Wat denken jullie?
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
klinkt als een mooi projectje voor mooi geld.
Frame, let alleen goed op. Verkopers lijken wel altijd te beweren dat ze niet rot zijn, terwijl dit zelden het geval is.
Let dus op plamuur plekken of beginnende roestplekken. Vaak genoeg zijn ze volgestort met plamuur en lijkt het strak en hard, tot je na een jaar gebruiken er achter komt wat voor ellende het is.
Al kun je prima met een rot frame rijden.
Frame, let alleen goed op. Verkopers lijken wel altijd te beweren dat ze niet rot zijn, terwijl dit zelden het geval is.
Let dus op plamuur plekken of beginnende roestplekken. Vaak genoeg zijn ze volgestort met plamuur en lijkt het strak en hard, tot je na een jaar gebruiken er achter komt wat voor ellende het is.
Al kun je prima met een rot frame rijden.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Klinkt als een tussentype C en hier op het forum kun je lezen dat en typegoedkeur helemaal niet nodig is. Keuren is geen probleem. Zorg voor een verkoopverklaring en maak de brommer in orde. Staat allemaal beschreven.
Doorgaans zijn tussentype frames een stuk harder dan de oude OT C's. 6V betekent dat er een ander blokje onder zit, is geen probleem voor het functioneren of keuren
Doorgaans zijn tussentype frames een stuk harder dan de oude OT C's. 6V betekent dat er een ander blokje onder zit, is geen probleem voor het functioneren of keuren
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
krb33
Nogmaals bedankt voor alle info. Ik vind het lastig.
Wat is jullie mening over het volgende:
Hebben jullie een idee wat dit veroorzaakt?
Misschien de bobine?
Wat is jullie mening over het volgende:
Hebben jullie een idee wat dit veroorzaakt?
Misschien de bobine?
-
Daan
- 4T-MSB regular
Het is een passport model volgens mij, die zit een beetje tussen het tussentype en het oude type in geloof ik (oud type luchtfilter enzo, maar nieuw type tank), en heeft daarom denk ik 6 volt. Dat blok wat eronder hangt is wel origineel, met die gekke koelvinnen aan de voorkant.
Van die vonk kun je nog niet zo heel veel zeggen. Het kan zijn dat je alleen maar het bougietje moet vervangen (3 euro en je rijdt weer), of de bougiedop, of misschien is het de bobine, misschien moet je de contactpunten even schoonmaken of afstellen, kan vanalles zijn.
Maar het lijkt me zeker geen reden om hem niet te kopen. Je zult er echt nog wel een beetje aan moeten klussen denk ik (en volgens mij zit er wel wat roest onderaan het achterspatbord) maar voor 300eu lijkt het me zeker geen miskoop!
Van die vonk kun je nog niet zo heel veel zeggen. Het kan zijn dat je alleen maar het bougietje moet vervangen (3 euro en je rijdt weer), of de bougiedop, of misschien is het de bobine, misschien moet je de contactpunten even schoonmaken of afstellen, kan vanalles zijn.
Maar het lijkt me zeker geen reden om hem niet te kopen. Je zult er echt nog wel een beetje aan moeten klussen denk ik (en volgens mij zit er wel wat roest onderaan het achterspatbord) maar voor 300eu lijkt het me zeker geen miskoop!
-
krb33
Ok duidelijk.
Maar passen er ook 'standaard' blokken onder stel dat ik deze ga vervangen?
Maar passen er ook 'standaard' blokken onder stel dat ik deze ga vervangen?
-
hotroddax
- 4T-MSB addict
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
ja die passen onder een tussentype. over welke c gaat dit? ik zie nergens een linkje ofzo staan? of ben ik blind?
ja dit is dus het broertje van bart.
-
Daan
- 4T-MSB regular
Speurders, blauwe passport opknapper.
Je kunt er vanalles onder schroeven, van een oud type blok met trapinstallatie tot een 125cc Madass blok, maar dat is vooralsnog nergens goed voor. als dit al loopt dan denk ik dat je met het pimpen van je ontsteking voor een tientje of twee al gewoon kan brommen.
Enige verschil met een 'gewoon' blok zijn volgens mij de deksels van de koppeling en de ontsteking. De passport heeft superawesome koelvinnen erop zitten, god mag weten waarom.
Je kunt er vanalles onder schroeven, van een oud type blok met trapinstallatie tot een 125cc Madass blok, maar dat is vooralsnog nergens goed voor. als dit al loopt dan denk ik dat je met het pimpen van je ontsteking voor een tientje of twee al gewoon kan brommen.
Enige verschil met een 'gewoon' blok zijn volgens mij de deksels van de koppeling en de ontsteking. De passport heeft superawesome koelvinnen erop zitten, god mag weten waarom.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
psst, Een madass blok is weer een heel ander verhaal kwa electra...