euro 95 E10
- jnijkamp
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
- Bezit: CD-50H (april 1972)
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: euro 95 E10
Deze link kwam ik nog tegen over dit onderwerp.
Toch maar Euro 98 erin kieperen dan Ach, die 7 liter overleef ik ook wel.
Toch maar Euro 98 erin kieperen dan Ach, die 7 liter overleef ik ook wel.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: euro 95 E10
dus je hebt gelijk zo'n flesje e10 fighter gekocht?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- jnijkamp
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
- Bezit: CD-50H (april 1972)
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: euro 95 E10
Inderdaad, Aspen 4 hoor ik uit meerdere hoeken. Zeker als je heel weinig rijdt, je kant dat jaaaaren lang wegzetten en dan vergomd het nog niet. Bovendien start je klep ook veel gemakkelijker omdat het veel zuiverder benzine met heel weinig rommel toegevoegd. Ook maar eens een jerrycannetje bestellenMrSinga schreef: ↑28 mei 2020 19:48Gewoon Aspen 4 erin gieten. Lost het bederven op en maakt ook dat alles ‘properder’ blijftLucrafc schreef: ↑28 mei 2020 19:39 Ik heb er zelf al problemen met gehad! Een runner 125cc die goedrijdent was weggezet na twee jaar terug in gebruik genomen en ultrasoon nog staaldraad of hoge druk wou niet helpen.
Nieuwe carburator en het was opgelost.
Voor het opstarten hadden we preventief eerst tank leidingen en pomp uitgekuist. ( geen roest want kunststof tank)
Nu laat ik altijd de carburator leeglopen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: euro 95 E10
Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.
De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.
Brandstof kost 1,50 de liter!
Gr. Wim.
De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.
Brandstof kost 1,50 de liter!
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: euro 95 E10
Hmm er staan ook heel wat brommertjes voornamelijk stil de garage en dan is het wel fijn die niet verouderende en niet stinkende brandstof. Ik vond het eerder een nadeel dat die Aspen veel vluchtiger is dus bij 1 brommer die met benzine niet stonk was binnen een maand de inhoud verdampt en een ander ging lekken terwijl die dat met benzine niet deed,
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: euro 95 E10
Tja, ik heb ook nooit problemen met 98 maar ook niet met 95, beide in 2 en 4 takt brommer/motor.
Ik denk dat een brommer eerder al een achterliggend probleem/vervuiling heeft en dat de nieuwe benzine dan alle troep losweekt ofzo, dat alles steeds verstopt.
Maar met die eco brandstof komt dat probleem ook voor, zij adviseren volgens mij(iemand schreef dat eens) dat je eerst je brandstofsysteem helemaal moet reinigen eer je met hun spul begint.
Gr. Wim.
Ik denk dat een brommer eerder al een achterliggend probleem/vervuiling heeft en dat de nieuwe benzine dan alle troep losweekt ofzo, dat alles steeds verstopt.
Maar met die eco brandstof komt dat probleem ook voor, zij adviseren volgens mij(iemand schreef dat eens) dat je eerst je brandstofsysteem helemaal moet reinigen eer je met hun spul begint.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: euro 95 E10
Pff, dan ga je hard man.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: euro 95 E10
Altijd je carb leegdraaien als je je brommer langere tijd wegzet, e10 laat meer residu achter bij het verdampen.
(Ik tank altijd 98 of wat daarvoor door moet gaan. Zoveel verbruikt een brommer niet en ik ben geen veelrijder.)
(Ik tank altijd 98 of wat daarvoor door moet gaan. Zoveel verbruikt een brommer niet en ik ben geen veelrijder.)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:00
- Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90
- Locatie: velsen
Re: euro 95 E10
wat ook kan is ecomax is gelijk aan aspen maar met wat aromaten om de pakkingen/rubbers niet uit te drogen
en natuurlijk 98 benzine wel van shell Vpower of BP ultimate of firestone 100, volgens de vehac zit daar geen ethanol in
en natuurlijk 98 benzine wel van shell Vpower of BP ultimate of firestone 100, volgens de vehac zit daar geen ethanol in
ik vraag me af
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2546
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: euro 95 E10
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten
- jnijkamp
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
- Bezit: CD-50H (april 1972)
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: euro 95 E10
Kijk, dat zijn de betere tips! Prima te gebruiken als additief als je geen dagelijks verkeer rijdt met je klep?!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2546
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: euro 95 E10
We hadden alvast geen probleem met heropstarten en aanslag in de carbu. Ik spreek me niet uit over wat er gebeurt als je op 100% Aspen gaat rijden. Ik heb idd nog gelezen dat er dan dichtingen kunnen sneuvelen.jnijkamp schreef: ↑29 dec 2020 09:30Kijk, dat zijn de betere tips! Prima te gebruiken als additief als je geen dagelijks verkeer rijdt met je klep?!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: euro 95 E10
Veel afdichtingen in en rond brandstofsystemen werden altijd (vaak) gedicht met fiber ringen en pakkingen.
Tegenwoordig is dat (bijna) allemaal rubber, voor zover je het nog zo kan noemen, het wordt synthetisch rubber genoemd,
maar voornamelijk is het natuurlijk gewoon slap kunststof.
Die zwarte plastic (rubber) afdichtingen kunnen onder brandstof en hitte, dik worden, uitdrogen, week en slap worden, en ook krimpen.
Fiber uiteraard heeft ook zijn voor en nadelen.
Dus, terug naar fiber?
Gr. Wim.
Tegenwoordig is dat (bijna) allemaal rubber, voor zover je het nog zo kan noemen, het wordt synthetisch rubber genoemd,
maar voornamelijk is het natuurlijk gewoon slap kunststof.
Die zwarte plastic (rubber) afdichtingen kunnen onder brandstof en hitte, dik worden, uitdrogen, week en slap worden, en ook krimpen.
Fiber uiteraard heeft ook zijn voor en nadelen.
Dus, terug naar fiber?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: euro 95 E10
Dat gebeurt alleen als je ethanol-meuk tankt; bij Vpower, Ultimate en meerdere 98-peut heb je daar geen of nauwelijks last van.