Papieren aanvragen?

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
XanVDV
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2021 01:03
Bezit: DAX

Papieren aanvragen?

Bericht door XanVDV »

Beste

Ik sta op het punt om een Honda Ot dax te kopen, maar het is een Duitse brommer en en de papier zouden verloren zijn
Met de vraag is het mogelijk en hoe om hem nog op de baan te krijgen, en wat zou het me kosten

Mvg alvast bedankt

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Papieren aanvragen?

Bericht door MrSinga »

België of Nederland? Maakt wel wat verschil uit

XanVDV
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2021 01:03
Bezit: DAX

Re: Papieren aanvragen?

Bericht door XanVDV »

MrSinga schreef: 30 mar 2021 11:13 België of Nederland? Maakt wel wat verschil uit
België

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Papieren aanvragen?

Bericht door MrSinga »

welja, dan ga je via BFOV werken. Voor douane ga je Duitse papieren moeten hebben (en verkoopsfactuur van Duitser).
Kunt proberen hem via de verzekering in te voeren en zo nummerplaat te krijgen. Tja, vroeger kon je, voor de nummerplaatjes, een brommer verzekeren op kadernummer. Heb ik ook nog gedaan op Duitse, Japanse of Amerikaanse modellen. Tijdens de overgang kreeg een reeds verzekerd voertuig sowieso de inschrijving. Echter "nieuwe" in te schrijven voertuigen moeten een GVA hebben. Belgisch of anders via douane ingevoerde papieren

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Papieren aanvragen?

Bericht door MichelVH »

Mijn maat in België kocht eind vorig jaar een Duitse Kreidler Mustang uit 1981 zonder papieren. Bij het BEHVA kun je een Bouwjaarattest aanvragen, dit is ter vervanging van het Gelijksvormigheidsattest (GVA). Als je die eenmaal hebt kun je hem zonder problemen inschrijven/verzekeren en weer de weg op.

https://www.bfov-fbva.be/download/37601 ... 8a2202.pdf

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2567
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Papieren aanvragen?

Bericht door MrSinga »

MichelVH schreef: 30 mar 2021 12:44 Mijn maat in België kocht eind vorig jaar een Duitse Kreidler Mustang uit 1981 zonder papieren. Bij het BEHVA kun je een Bouwjaarattest aanvragen, dit is ter vervanging van het Gelijksvormigheidsattest (GVA). Als je die eenmaal hebt kun je hem zonder problemen inschrijven/verzekeren en weer de weg op.

https://www.bfov-fbva.be/download/37601 ... 8a2202.pdf
via bfov zou het idd moeten lukken. Of 9/10 gevallen.
aan de 1e kant zou ik zeggen: laat de verkoper de papieren regelen. Aan de andere kant, het is een drukmiddel voor de prijs lager te krijgen

Plaats reactie