Prijzen van onderdelen

Hier kun je praten over je honda.
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Prijzen van onderdelen

Bericht door iclaudius »

Gisteren op Marktplaats een SS uitlaat (Ori Honda) te koop waar op geboden wordt, nu staat het pijpje al op 700 euro, ik vind dat niet normaal eigenlijk, of is het wél normaal.
Ik kom ook wel eens een nieuw pijpje tegen voor de PC50 (Ohc) die ook erg zeldzaam is en veel knaken kost.
Nu is mijn vraag; zijn er nog meer onderdelen waar we diep in de buidel moeten? :idea:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MrSinga »

Begin es te zoeken naar onderdelen voor Z50M of CZ100. Of zelfs artikels voor restauratie OT Dax/Z50A

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door lil »

ja die prijzen zijn gewoon debiel. maarja, gewild artikel en zeldzaam aan het worden, en mensen die het er toch voor neertellen, dan krijg je dit. maar reken maar dat er tussen die bieders op marktplaats wat vriendjes van die verkoper gezellig mee zitten te bieden om de prijs lekker op te drijven, is vaste prik eigenlijk, dus wat je daar ziet staan zegt niks. plus dat bieden geen verplichting inhoud, dus is gewoon onzin gedoe. maar ze zijn idd niet goedkoop
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door nielspbr »

Specifieke Honda gorilla/monkey/baja onderdelen. Allemaal relatief kleine series.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 25 okt 2021 11:11 Specifieke Honda gorilla/monkey/baja onderdelen. Allemaal relatief kleine series.
Ook CB50/125 ed beginnen zot te worden. Ik zocht een ‘wrakje’ om op te knappen zoals ik vroeger had. Waar ik een jaar of 15 terug voor 300euro een CB125J had met werk aan, kan ik nu geen meer vinden onder de 1200euro. Enkel de latere 1980 model cb125t kan nog eens onder de 1000 maar is ook het minst gewilde model. Een mooi model gaat 2de hands over de 2500euro.
Idem parts ervoor. Als het niet nieuw te vinden is, dan gaat het goudgeld

Nuja, eigenlijkalle brommers en moto’s van toen. Alle retro modellen van Honda, Yamaha,… gaat echt geld. Zie maar de simpele Honda camino. Gemakkelijk 1000+euro

En ja, ik leg ook de centen als ik iets nodig heb dat specifiek dient voor een restauratie.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door iclaudius »

Begin nu te begrijpen dat er 5 jaar geleden 2 perfecte Honda's uit m'n schuur zijn gejat viewtopic.php?f=22&t=32071 we moeten het er helaas mee doen, denk ik.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door lil »

ik denk dat je gelijk hebt, honda's worden zo veel waard dat het de moeite loont om ze uit je schuur te komen jatten. misschien is het wel zo slim om maar niet in je profiel te vermelden wat je allemaal hebt... (zoals ik dus) en in de plofpony rubriek... jammer hoor.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door iclaudius »

lil schreef: 25 okt 2021 15:37 ik denk dat je gelijk hebt, honda's worden zo veel waard dat het de moeite loont om ze uit je schuur te komen jatten. misschien is het wel zo slim om maar niet in je profiel te vermelden wat je allemaal hebt... (zoals ik dus) en in de plofpony rubriek... jammer hoor.
Klopt helemaal Lil, ik had ook alles zón beetje voor de pak op het internet...Wij hebben veel lol met het forum, jammer dat er ratten meekijken.
Ik ben overigens nog steeds alert op die 2, maar ben bang ze nooit meer te vinden. (off topic)
De onderdelen worden duur inmiddels!

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door NIX »

Ik heb me vanaf dag 1 verzet tegen de waardevragen en de antwoorden met veel te hoge prijzen. Ook hier of misschien juist hier. Dit helpt de hobby om zeep, want je kunt het je niet meer veroorloven. Of je schuur wordt opengebroken. Dat die prijzen nu blijkbaar realiteit zijn is nu eenmaal zo. Gelukkig ken ik nog een paar normale mensen met wie ik af en toe wat kan uitwisselen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1178
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door gonzo »

NIX schreef: 25 okt 2021 16:28 Ik heb me vanaf dag 1 verzet tegen de waardevragen en de antwoorden met veel te hoge prijzen. Ook hier of misschien juist hier. Dit helpt de hobby om zeep, want je kunt het je niet meer veroorloven. Of je schuur wordt opengebroken. Dat die prijzen nu blijkbaar realiteit zijn is nu eenmaal zo. Gelukkig ken ik nog een paar normale mensen met wie ik af en toe wat kan uitwisselen.
Hahaha, normale mensen.....

Sorry. Kon het ff niet bedwingen...... grinnik.
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door lil »

misschien dat er vanuit de hondavereniging wat gedaan kan worden, zoals collectief een container vol honda's uit japan hierheen halen die dan voor schappelijke prijzen te koop zijn voor alleen leden. ik weet niet of de vereniging ook een gebouw heeft. er zit hier op het forum iig een japannertje, misschien dat die in japan wat kan rondkijken. dat zou de vereniging een lekkere boost geven, en zorgen voor meer rondrijdende honda's in nederland, plus de prijzen een beetje normaliseren op den duur.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 25 okt 2021 18:27 misschien dat er vanuit de hondavereniging wat gedaan kan worden, zoals collectief een container vol honda's uit japan hierheen halen die dan voor schappelijke prijzen te koop zijn voor alleen leden. ik weet niet of de vereniging ook een gebouw heeft. er zit hier op het forum iig een japannertje, misschien dat die in japan wat kan rondkijken. dat zou de vereniging een lekkere boost geven, en zorgen voor meer rondrijdende honda's in nederland, plus de prijzen een beetje normaliseren op den duur.
Goedkoop uit Japan? Al eens de prijzen gezien?
Zat vorige week te zoeken naar een stom vliegwieldeksel, voor een M/Z50A k0. Dat ding kost daar 40000yen.

Probleem is ook dat de USA de mini’s heeft herontdekt en die gasten beginnen op te kopen hier, daar en lokaal. Waardoor prijzen giga zot gaan. Zowel voor onderdelen als voor volledige brommers

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door nielspbr »

MrSinga schreef: 25 okt 2021 19:08
Probleem is ook dat de USA de mini’s heeft herontdekt en die gasten beginnen op te kopen hier, daar en lokaal. Waardoor prijzen giga zot gaan. Zowel voor onderdelen als voor volledige brommers
Fingers crossed, voorlopig is dat gelukkig merendeel z50a hard- en softttail en z50r oud en plastic.
(zijn daar helemaal leip van de z50rd...)

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 25 okt 2021 19:21
MrSinga schreef: 25 okt 2021 19:08
Probleem is ook dat de USA de mini’s heeft herontdekt en die gasten beginnen op te kopen hier, daar en lokaal. Waardoor prijzen giga zot gaan. Zowel voor onderdelen als voor volledige brommers
Fingers crossed, voorlopig is dat gelukkig merendeel z50a hard- en softttail en z50r oud en plastic.
(zijn daar helemaal leip van de z50rd...)
Idd christmas special en de gewone oudere z50r’s. Maar ook die baja types zijn in trek.
Zelfs specifieke pagina’s over ZB’s

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Prijzen van onderdelen

Bericht door cor »

Voordat ik 6/700 euro ga betalen voor een gewone uitlaat moet er heel wat gebeuren. Ik heb de brommers om te rijden en te sleutelen en omdat ik het gewoon leuk vind als hobby. Zou ik ze gaan verzamelen dan zou ik natuurlijk wel originele ( te dure) onderdelen kopen omdat je als verzamelaar er toch niet op gaar rijden waardoor er niks slijt. Het is en blijft natuurlijk van de zotte dat er zoveel gevraagd word voor originele onderdelen omdat veel hobbyisten dat niet kunnen betalen, het moet wel leuk blijven vind ik.

Plaats reactie