Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door wim V8 »

In de telegraaf van gisteren, dinsdag 3 mei, een stukje over het ombouwen naar elektrisch rijden.

Afbeelding

Afbeelding


Gr. Wim.
Laatst gewijzigd door wim V8 op 04 mei 2022 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door Dennoz »

Nou geweldig Coos…..
Hop hop gas dr op

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door NIX »

Pure blasfemie!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door Dennoz »

de slimmerds onder ons gaan natuurlijk alvast wat domein namen claimen voor de toekomst : 36voltwinkel.nl....sterdriehoekbikecentre.com,
de koolborstelschuur.nl cq carbonbrushbarn.com
Hop hop gas dr op

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 04 mei 2022 21:51Pure blasfemie!
bah wat een idee... ombouwen
daarmee haal je, volgens mij, alles wat enigszins een brommer/moto maakt weg.
-weg schakelen/ontkoppelen
-weg rijgedrag
-weg specifiek geluid
-weg look (mss dat alles weg zit bij een C, maar bij een Dax/Monkey/ZB zit wel de complete motor zichtbaar

rijdt een e-moto goed? super optrekken, maar dan ga je naar een bocht en is het van: kut niet ontkoppelen, niet terugschakelen... en jah, waarom nam je net een schakel en geen scooter?

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door CheapUrbanBitches »

Nou, voor die 4,50 euro per 100 Km sta ik inderdaad elke keer huilend van het lachen bij de pomp. Daar ga ik niets voor ombouwen, heb nog wel een Chinees C50 frame...
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 270
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door SeeWhy50 »

Ik had het al pp de website gezien.......
En ja, ik snap ook wel dat je een bedrijf draaiende moet zien te houden, maar het voelt toch een beetje als verraad.....
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door MichelVH »

Op zich een leuk initatief van een gedreven en handige jonge kerel.

Voor mij hoeft t niet, ik krijg jeuk aan mn huig van alles wat op stroom rijdt. En vooral de hele politieke cult eromheen. Pas als je geld hebt voor een Tesla doe je mee, anders kan zoek je het maar uit in deze wereld. Jannie die elke dag op het Tomosje de krant rond brengt moet maar op de e-bike :roll:

Bas_CB50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:54

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door Bas_CB50 »

Wat een armoe. Als oldtimer bromfietsliefhebber zijnde wil je dit toch absoluut niet?!

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door CheapUrbanBitches »

Voor de grap even die ombouwsets opgezocht, koop je een mooie echte Honda voor. En dan ook nog eens keuringskosten a 350.

www.dc-bikes.nl/ombouwsets

Of een complete Chinese e-C50 bij dezelfde winkel...
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door wim V8 »

CheapUrbanBitches schreef: 06 mei 2022 11:46
Voor de grap even die ombouwsets opgezocht, koop je een mooie echte Honda voor.
En dan ook nog eens keuringskosten a 350.
Of een complete Chinese e-C50 bij dezelfde winkel...

www.dc-bikes.nl/ombouwsets

Dat zei Coos al in het artikel (wel eerst je huiswerk doen hè) ;)

"Voor het zelfde geld koop je nu ook een elektrische brommer uit China".

En: "Dit is dé manier om je Favoriete brommer een nieuw en duurzaam leven te geven".

Enne, het is de zelfde shop hoor, dc-bikes = 4taktwinkel = coos matser. 8-)


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door CheapUrbanBitches »

Geen woord van mijn post gelogen dus. :|

Ik vatte het even samen voor Lil, die zit nog te wachten tot de afbeelding is geladen...
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door nielspbr »

Bazinga!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door butt head »

rij je vol gas met een c kost het je 2.18 om 50km ver te komen.
rij je met een c als een oud wijf dan kan je met die zelfde 2.18 80-100km komen

2600:2,18=1192.66055046 dat zijn best wat liters x50km =59633.0275229 dat zijn best wat kilometers.
hoeveel van jullie hebben al zoveel km op je honda gereden nee ik bedoel niet alle hondas die je hebt gehad maar die ene honda die je nu hebt.

ik kom met mijn c100 net aan de 20,000km dus kan nog wel een stukje voor ik zon electro motortje zou hebben verdient

ik sla over helaas vind dat stangen storer motortje zo lekker tikken en mijn ssje die slurpt zo lekker een drupje benzine per slag naar binnen.
en als ik het echt snel wil verbranden pak ik wel de cd65 of de monkey r als hij af is
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Telegraaf stukje 4-taktwinkel

Bericht door MrSinga »

MichelVH schreef: 05 mei 2022 22:13 Op zich een leuk initatief van een gedreven en handige jonge kerel.

Voor mij hoeft t niet, ik krijg jeuk aan mn huig van alles wat op stroom rijdt. En vooral de hele politieke cult eromheen. Pas als je geld hebt voor een Tesla doe je mee, anders kan zoek je het maar uit in deze wereld. Jannie die elke dag op het Tomosje de krant rond brengt moet maar op de e-bike :roll:
probleem is gewoon dat het een te snelle omschakeling is dat men wil en ondoordacht in vele gevallen. grootste reden is natuurlijk de uitstoot die verminderd en jah, andere pistes worden niet of nauwelijks onderzocht.

waarom noem ik het ondoordacht:
-1. ik woon in een rijwoning, auto kan niet gegarandeerd voor mijn huis staan. Kan moeilijk van thuis uit een 100m kabel gaan leggen (of meer) om op te laden. Publieke laadpaal zou er komen op 300m van m'n deur op de lidl parking. Nadeel parkeer ik hem daar om te laden 's avonds, kan ik om 6,30 niet aan m'n auto want parking wordt afgesloten.
-Stel dat ik bij 1 van stad een parkeerplek voor m'n deur kan bekomen. Ik heb geen plek genoeg op m'n dak voor zonnepanelen. Dus zit ik lekker dure stroom in m'n auto te pompen. Vooral als ze spreken om meer te betalen tijdens piekmomenten. (m'n dak is groot genoeg, echter 2 grote veluxen en 2 panelen voor zonneboiler maken dat ik niet genoeg zonnepanelen kan leggen om m'n verbruik tot 0 te krijgen => mag ik er gene leggen :idea: )
Maar terzelfdertijde spreken ze over afschakelplannen omdat er niet genoeg elektriciteit zou zijn. Ook om die zonnepanelen te leggen. Maar zie je al in de ochtend je naar het werk bellen: hallo baas, ik geraak er vandaag niet. M'n auto heeft niet kunnen laden want ze hadden de elektriciteit afgekoppeld :D :D :D
-2. afstand af te leggen elektrisch... 4-500km. Snelladen (30min tot 80%) kostte 2j terug 50euro. Voor 50euro reed ik toen toch wel pak meer kms dan 500 :lol: Ik zie me nog es op meeting Visé gaan. Enkele rit 350km. Ooh shit kan hier niet laden, wacht zal nog een half uur op een snelwegparking geld pompen om te laden
-3. prijs 2de hands. Geen idee wat de waarde zal zijn. Maar batterijduur zal een erg belangrijke zijn alvast. Stel dat je batterijpack nog maar 60% is, dus van de 500km blijft er nog een kleine 300km over. En jah, prijs vervangen batterijpack is nu DUUR. Maat heeft in een E-2008, wel onder garantie, een nieuwe on-board charger en batterijpack moeten vernieuwen. Prijs charger: 4500euro, batterijpack 15000euro. Dit alles excl werkuren. Koop ik me een andere motor, revisie/nieuw, voor m'n huidige wagen en zelfs met montage ga ik die prijs niet betalen. En dan weet ik dat die gewoon perfect terug +500k kms gaat doen.
-4. trekhaak verhaal. Enkel onder SUV's/jeeps is de mogelijkheid tot trekhaak. Zijn meerdere redenen waarom dit niet kan. Maar daar ga je hé. Caravan meenemen, ooh wacht dat kan niet. En als het kan blijft snel nog maar de helft over van de actieradius. Ik zie het voor me, paar kinderen op achterbank. 200km rijden, ja we gaan even snel laden. Caravan afpikken, laadpaal zoeken... ooh shit allemaal vol. Dan toch kunnen laden, weer door en 200km mogelijks hetzelfde verhaal
-grotere voertuigen. mobilhome, camion, hakselaar/maaidorser, tractor... Zie het allemaal mooi voor me op elektriciteit. We hebben op m'n werk eens snel gerekend naar gewicht een maaier meer zou hebben door batterijpacken, extra motors (want 1 levert niet wat er nodig is)... en dan is het nog: een veldje hier in België/Nederland krijg je wel afgereden. Meer uitgestrekte velden in Frankrijk of in de USA mag je al vergeten. En die dingen rijden niet alleen, komt constant een tractor naast met grote zware aanhangwagen
-...

kan wel nog even doorgaan hoor :D

nuja... ik hoop eigenlijk dat deze optie in de nabije toekomst er ook komt, ik weet dat Yamaha een motor van +400pk geprept heeft.
https://autobahn.eu/artikel/452531/toyo ... stof-racer

Plaats reactie