Maar je ziet dat ie nu uitstaat.
Je moet er natuurlijk wel even langer naar kijken en gaan bedenken/uitvogelen hoe die draait en
hoe die dan nu staat enz enz
Dit zijn natuurlijk vragen waarvan(ik dan)je kan denken, hij heeft er niet zo'n zin in,
en gooit iedere vraag sowieso direct on the net
Als het ding lang heeft stil gestaan is het zeker beter om de oude benzine er uit te laten lopen, en verse
98 E5 benzine er in te doen, nieuwe benzineslang met een papier filtertje in de slang te monteren.
Carburateur schoonmaken?, tsja eigenlijk wel, maar kijk eerst eens hoe die na bovenstaande loopt en rijdt.
Het lijkt of je kraan zweet, maar doe eerst het slang filter ding, misschien is dat voldoende.
Verder, ververs eerst de olie voordat je weer gaat starten als dat ding lang heeft stil gestaan.
Bijna een liter gaat er in(0,7 ofzo)maar dat peil je toch, gewone 10W/40 Action is al goed.
Verversen doe je daarna steeds om de 1600km of eens per 6maanden, net wat eerder komt..
Natuurlijk heeft een brommer onderhoud nodig net als auto's/motoren.
Je kent waarschijnlijk de geschiedenis van de brommer niet dus dat moet ook nog gedaan.
Luchtfilter vv, olie vv, kleppen stellen, banden, remmen ketting(spannen-smeren) tandwielen
controle en zonodig vervangen, bougie vv, kabels afstellen, ontsteking en punten(als aanwezig) controle/afstellen.
En alle andere (aankomende)mankementen die een techneut direct opmerkt maar de meeste doe het zelvers niet.
Dat moet je op de koop toe nemen en dat leer je vanzelf.
Gr. Wim.
Gr. Wim.