xl70 bak(liggende cilinder), 1ste versnelling primaire kant
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
xl70 bak(liggende cilinder), 1ste versnelling primaire kant
hallo,
heeft een xl 70 bak 11 of 12 tandjes aan de primaire kant van de as(de versnelling die dus op de as vast zit)...
ik zou er heel erg mee geholpen zijn,
groetjes,
tom
heeft een xl 70 bak 11 of 12 tandjes aan de primaire kant van de as(de versnelling die dus op de as vast zit)...
ik zou er heel erg mee geholpen zijn,
groetjes,
tom
TWD for life!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Re: xl70 bak(liggende cilinder), 1ste versnelling primaire k
Geen idee.nitelife schreef:hallo,
heeft een xl 70 bak 11 of 12 tandjes aan de primaire kant van de as(de versnelling die dus op de as vast zit)...
ik zou er heel erg mee geholpen zijn,
groetjes,
tom
Maar ik heb wel een partslist liggen van de US CL70.
En met een beetje geluk hebben die dezelfde bak.
De CL70 heeft een 13T primaire 1e versnelling en een 35T secundaire.
De CL70 heeft overigens exact dezelfde bak als de SS en CD.
Dus check je secundaire 1e versnelling tandwiel. Als dat een 35T is dan mik je er gewoon SS50/CD50 bak spul in.
CL70 bak:
23211-065-010 is het onderdeelnummer van de primaire as met 1e versnelling.
23221-065-010 secundaire as
23421-065-010 1e versnelling secundair 35T
23431-041-040 2e versnelling primair 17T
23441-065-010 2e versnelling secundair 31T
23451-065-000 3e primair 20T
23461-065-000 3e secundair 26T
23471-065-010 4e primair 24T
23481-065-010 4e secundair 23T
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
bedankt ivo, maar een xl70 heeft een mooiere bak dan een cl70/sl70/ct70. 8)
hierin zit dezelfde 3de en 4de versnelling als in bijv je ss maar hij heeft een kortere 1 en 2.. ennnn hij heeft ook het schakelpatroon waarbij alles naar beneden is, te gekke bak dus!
de 1ste versnelling op de secondaire as is 34
hierin zit dezelfde 3de en 4de versnelling als in bijv je ss maar hij heeft een kortere 1 en 2.. ennnn hij heeft ook het schakelpatroon waarbij alles naar beneden is, te gekke bak dus!
de 1ste versnelling op de secondaire as is 34
TWD for life!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
hmzzz ... uhm ...
We hebben het dan over een NT blok?
Als het NT is dan heb ik nog wel een NT Gorilla partslist met 4-bak.
1e primair (as) 11T
1e secundair 36T
2e primair 16T
2e secundair 31T
3e primair 20T
3e secundair 27T
4e primair 23T
4e secundair 24T
En ik heb ook nog ergens een XR70 shopmanual liggen ... even zoeken in de stapels hoor ...
Hebbes. XR70Rv, 1996
... en da's een 3-bak, dus daar heb je niks aan.
We hebben het dan over een NT blok?
Als het NT is dan heb ik nog wel een NT Gorilla partslist met 4-bak.
1e primair (as) 11T
1e secundair 36T
2e primair 16T
2e secundair 31T
3e primair 20T
3e secundair 27T
4e primair 23T
4e secundair 24T
En ik heb ook nog ergens een XR70 shopmanual liggen ... even zoeken in de stapels hoor ...
Hebbes. XR70Rv, 1996
... en da's een 3-bak, dus daar heb je niks aan.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
nee het is weer een typische honda uitzondering op de regel, de bak komt uit 76 en is dus echt een ot 4bak met het schakelpatroon van een ct70 maar dan met andere tandwielen. voor zover ik weet zit die alleen in een xl70... er is ook bijna niets op internet over te vinden..ivo215 schreef:hmzzz ... uhm ...
We hebben het dan over een NT blok?
Als het NT is dan heb ik nog wel een NT Gorilla partslist met 4-bak.
1e primair (as) 11T
1e secundair 36T
2e primair 16T
2e secundair 31T
3e primair 20T
3e secundair 27T
4e primair 23T
4e secundair 24T
En ik heb ook nog ergens een XR70 shopmanual liggen ... even zoeken in de stapels hoor ...
Hebbes. XR70Rv, 1996
... en da's een 3-bak, dus daar heb je niks aan.
TWD for life!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Ik heb het er niet bij verteld, maar de NT gorilla met die bak heeft een 1e versnelling met 065 en 086 tussennummers. (CS65 en ik geloof CT50 of CT70)nitelife schreef:nee het is weer een typische honda uitzondering op de regel, de bak komt uit 76 en is dus echt een ot 4bak met het schakelpatroon van een ct70 maar dan met andere tandwielen. voor zover ik weet zit die alleen in een xl70... er is ook bijna niets op internet over te vinden..ivo215 schreef:hmzzz ... uhm ...
We hebben het dan over een NT blok?
Als het NT is dan heb ik nog wel een NT Gorilla partslist met 4-bak.
1e primair (as) 11T
1e secundair 36T
2e primair 16T
2e secundair 31T
3e primair 20T
3e secundair 27T
4e primair 23T
4e secundair 24T
En ik heb ook nog ergens een XR70 shopmanual liggen ... even zoeken in de stapels hoor ...
Hebbes. XR70Rv, 1996
... en da's een 3-bak, dus daar heb je niks aan.
De 1e versnelling van de NT gorilla is er dus een die Honda in 1965 al in brommers stopte.
Ik kan helaas niet garanderen dat het dezelfde is als van de XL70. Maar als het secundaire tandwiel een 36T is dan is de kans dus erg groot dat dit hem is.
1e primair 23211-065-901 12T
1e secundair 23421-086-020 36T
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
23211-065-901 is de as die ook in een MonkeyR zit, en die is 11T.ivo215 schreef:Ik heb het er niet bij verteld, maar de NT gorilla met die bak heeft een 1e versnelling met 065 en 086 tussennummers. (CS65 en ik geloof CT50 of CT70)
De 1e versnelling van de NT gorilla is er dus een die Honda in 1965 al in brommers stopte.
Ik kan helaas niet garanderen dat het dezelfde is als van de XL70. Maar als het secundaire tandwiel een 36T is dan is de kans dus erg groot dat dit hem is.
1e primair 23211-065-901 12T
1e secundair 23421-086-020 36T
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Staat nu een xl70 onderblok op ebay, vrij goedkoop ook nog:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-XL ... dZViewItem
En volgens www.powersportspro.com (leuk adres voor partslists on-line van bijna alles wat in de VS geleverd is) is het een 12-34 tandwielverhouding.
1: 12-34
2: 16-30
3: 20-26
4: 24-23
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-XL ... dZViewItem
En volgens www.powersportspro.com (leuk adres voor partslists on-line van bijna alles wat in de VS geleverd is) is het een 12-34 tandwielverhouding.
1: 12-34
2: 16-30
3: 20-26
4: 24-23
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
PB is beantwoord, omdat de anderen het misschien ook leuk vinden om te weten:
SL70-K1 en XL70 (zelfde bak) heeft 12 tanden, CL50K0 ook, die heb ik hier toevallig liggen ex-zollie ex-bartjooh. Ik zal even de verhoudingen van de CD50, XL70 bak en CL50 bak opnoemen, leuke verschillen:
**CD50*XL70*CL50
1: 13/35 12/34 12/36
2: 17/31 16/30 17/30
3: 20/26 20/26 20/26
4: 24/23 24/23 23/24
CL50-K0 heeft dus wel een heel bijzondere bak, veel lichtere 1, iets zwaardere 2 dan de CD en een racy 4. En dan rotatie, dikke shit. Tandwielen van de 3e en 4e versnelling van SL70-K1 en XL70 zijn trouwens dikker dan van een CD, wel zelfde verhoudingen.
Overigens heeft een XL70 normaliter geen alles naar beneden bak maar gewoon saai normaal schakelpatroon, de K0 iig. 1976 is geen K0, dus wie weet.
Maar de bak die naast jouw XL70 bak ligt is een ATC70 bak en de klok die ik daar zie liggen is ook een ATC70 klok, die schakelt wel alles naar beneden. Die zijn chill!
SL70-K1 en XL70 (zelfde bak) heeft 12 tanden, CL50K0 ook, die heb ik hier toevallig liggen ex-zollie ex-bartjooh. Ik zal even de verhoudingen van de CD50, XL70 bak en CL50 bak opnoemen, leuke verschillen:
**CD50*XL70*CL50
1: 13/35 12/34 12/36
2: 17/31 16/30 17/30
3: 20/26 20/26 20/26
4: 24/23 24/23 23/24
CL50-K0 heeft dus wel een heel bijzondere bak, veel lichtere 1, iets zwaardere 2 dan de CD en een racy 4. En dan rotatie, dikke shit. Tandwielen van de 3e en 4e versnelling van SL70-K1 en XL70 zijn trouwens dikker dan van een CD, wel zelfde verhoudingen.
Overigens heeft een XL70 normaliter geen alles naar beneden bak maar gewoon saai normaal schakelpatroon, de K0 iig. 1976 is geen K0, dus wie weet.
Maar de bak die naast jouw XL70 bak ligt is een ATC70 bak en de klok die ik daar zie liggen is ook een ATC70 klok, die schakelt wel alles naar beneden. Die zijn chill!