Gooi maar dicht.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door hendrik »

is de carb wel goed afgesteld?
ss50 4 life!

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Henk Veen »

wat is de kleur van je bougie?

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

hendrik schreef:is de carb wel goed afgesteld?
Zoals ik in het begin al aangaf reed hij met deze afstelling altijd goed. Volgens mij heb ik al minstens 10.000 kilometer met deze carburateur afstelling gereden. Nooit problemen mee gehad...

Me bougie is bijna zwart, maar zo rijd ik diezelfde 10.000 kilometer al heel erg gelukkig rond. (Kleinere sproeiers reden niet lekker)

hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door hendrik »

Edo schreef:
hendrik schreef:is de carb wel goed afgesteld?
Zoals ik in het begin al aangaf reed hij met deze afstelling altijd goed. Volgens mij heb ik al minstens 10.000 kilometer met deze carburateur afstelling gereden. Nooit problemen mee gehad...

Me bougie is bijna zwart, maar zo rijd ik diezelfde 10.000 kilometer al heel erg gelukkig rond. (Kleinere sproeiers reden niet lekker)
oke.
je zei dat je er eerst nog aan had gesleuteld.
wat heb je allemaal aan het blok vervangen/gerepareerd als ik vragen mag? misschien is daar iets fout gegaan.
ss50 4 life!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

Oh, dat veroorzaakt verwarring inderdaad...

Het komt erop neer dat een paar honderd kilometer geleden zuiger/cilinder en wat kleine dingetjes vervangen zijn. Toen heb ik alles netjes in elkaar gestoken en geen problemen, reed gewoon perfect al die tijd.

Toen heb ik een ontstekingsprobleem gehad, hij vonkte namelijk niet meer, maar toen ik me contactpuntjes had gedemonteerd, schoongemaakt, beetje polijsten en terug had gezet had ik weer een goede vonk maar rijdt hij zoals hij nu rijdt.

Dus ik vermoed een elektrisch probleem en dan in de zin van "niet-constante" vonk...

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door ciebie »

staan de puntjes nog op het goede tijdstip, als ze anders staan dan voor het vervangen moet je ook weer naar de carb kijken..

hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door hendrik »

Edo schreef:Oh, dat veroorzaakt verwarring inderdaad...

Het komt erop neer dat een paar honderd kilometer geleden zuiger/cilinder en wat kleine dingetjes vervangen zijn. Toen heb ik alles netjes in elkaar gestoken en geen problemen, reed gewoon perfect al die tijd.

Toen heb ik een ontstekingsprobleem gehad, hij vonkte namelijk niet meer, maar toen ik me contactpuntjes had gedemonteerd, schoongemaakt, beetje polijsten en terug had gezet had ik weer een goede vonk maar rijdt hij zoals hij nu rijdt.

Dus ik vermoed een elektrisch probleem en dan in de zin van "niet-constante" vonk...
staan de puntjes niet te dicht bij elkaar of juist te ver weg?
ss50 4 life!

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Dennis »

Kan ook zijn dat je vliegwiel over zijn spie is geslagen. Of je bobine die ergens een slecht contactje maakt. Ik heb dat ook niet zo lang geleden meegemaakt. die bobine deed het op het testapparaat echt 100%, maar zodra hij goed vast zat aan de brommer ging het dus mis. deed je de schroefjes ietsje losser waarmee hij vast zat aan het frame, dan deed ie het weer beter. Kan dus ook inwendig probleem zijn.

succes,
Dennis
''UNOX MAN''

El señor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2008 17:24
Locatie: lunteren

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door El señor »

dit klink ook net alsof hij te weinig bezine krijgt op het moment dat je gasgeeft maar net genoeg om hem te laten lopen, dit ligt dus niet aan je sproeier dus er moet ergens iets verstopt zijn. ga eens rijden en als hij uitvalt kijk dan of de vlotterbak helemaal vol zit.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

@ciebie:

Ja ze staan ongeveer 1mm vóór F, daar reed hij meestal het lekkerst mee. En ik heb alles geprobeerd: van 2mm vóór F tot 2mm ná F...

@Dennis:
Dat van die spie heb ik bekeken, spie zag er inderdaad aardig aangedaan uit. Nieuwe spie erin gelegt en vliegwiel juist gemonteerd, toen gekeken of ontsteking nog goed stond. Testritje, reed net zo verrot als ervoor. Toen weer gekeken of ontsteking nog goed stond en dat stond ie.
De bedrading heb ik ook bekeken, maar alles zit nog netjes in elkaar. Heb ook geprobeerd om me bougiekabel direct om me bougie te wikkelen, reed net zo verrot als mét bougiedop.

@El señor:
Ik zal dat van die vlotterbak eens checken, maar moet wel zeggen dat ik jouw probleem ook wel eens gehad hebt, maar dan ging hij pas haperen als ik 100 meter flink optrok, nu doet hij het al vanaf stationair oplopen met volle vlotterbak (dat heb ik wel gecheckt namelijk).

El señor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2008 17:24
Locatie: lunteren

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door El señor »

Als hij een volle vlotterbak heeft als je hem start dan stationair laten lopen dan gasgeven tot hij uitvalt en kijk dan of de bougie nat is. zoja dan heb je al een ding uitgesloten... 8-)

hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door hendrik »

Eric schreef:Ik weet niet hoor.... Hij deed het niet, daarne haaft hij de punten schoongemaakt en toen deed hij het wel, maar slecht. Goh, zou het dan nog steeds aan de punten kunnen liggen? Neejoh, eerst de carburateur uit elkaar, blok reviseren en daarna kijken of de pasvlakjes van de punten wel echt goed schoon zijn, goed opelkaar afsluiten, mooi vlak zijn en kijken naar een eventuele draadbreuk of los zittend draadje op de condensator.
dat kan wel, soms zijn punten echt aan vervanging toe
ss50 4 life!

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door NIX »

Ik zou de spoelen ook helemaal afwikkelen ter controle en de banden plakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie