kat monkey?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

kat monkey?

Bericht door Boele »

ik heb een soort kat op mn bami monkey, scheelt het in prestaties om em eraf te slopen? (anders laat ik em lekker zitten :lol: ) komt over een maandje ofzo toch wel een andere pijp op,
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Nee het is geen kat, het is een EGR, uitlaatgasterugvoersysteem. Nee het kan geen kwaad om em eraf te schoppen. Kan alleen maar goed, geloof ik.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: kat monkey?

Bericht door irmin »

Boele schreef:ik heb een soort kat op mn bami monkey, scheelt het in prestaties om em eraf te slopen?
dat vind ik zielig.
cracque frontal

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

haha
dan laat ik em lekker zitten, waar voert ie die gassen dan terug anar toe?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Volg het slangetje maar.

Dan weet je het vanzelf!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

okee ga ik em zo ff loshalen!
Afbeelding

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

Dezelfde Jasper schreef:Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.
waarom gaan ze geen 2takt pesten echt, die lui sporen niet... 70% olie verbranden van de olie die er in gaat is wel ok bedoelen ze...

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

robert schreef:
Dezelfde Jasper schreef:Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.
waarom gaan ze geen 2takt pesten echt, die lui sporen niet... 70% olie verbranden van de olie die er in gaat is wel ok bedoelen ze...
Doen ze ook wel, het is niet voor niets dat je zoveel viertaktscootertjes hoort tegenwoordig...
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

ik heb em maar laten zitten, er zit bij mij geen inlaat aan, en volgens mij als ik het dingetje van mn uitlaat afschroef moet ik dat gat weer dicht gaan lassen, anders maakt ie wel enigszins lawaai
Afbeelding

Nicholas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:30

Bericht door Nicholas »

voert je uitlaatgassen terug naar je cilinder, dit zou een koelend effect moeten hebben enzo de productie van NOx (schadelijk voor het milieu) moeten tegengaan

ik denk niet dat het veel zal schelen van prestaties, zou het er gwn oplaten

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

robert schreef:
Dezelfde Jasper schreef:Naar de inlaat. De EGR (Exhaust Gas Recirculation, in NL ook wel UGR oftewel Uitlaat Gas Recirculatie) is alleen om milieu eisen te halen.
Haalt het rendement voorzover het werkt omlaag, dus haal hem er maar af.
waarom gaan ze geen 2takt pesten echt, die lui sporen niet... 70% olie verbranden van de olie die er in gaat is wel ok bedoelen ze...

De overheid zit er achter, ze willen alle viertaktbrommerrijders pesten.

Ohnee, toch niet, ze hanteren gewoon gelijke milieueisen voor alle brommers. In Nederland zijn wat motorfietsen betreft enkele tweetakten nog toegestaan maar het is (helaas) een uitstervend ras en in de toekomst is het hoogstwaarschijnlijk over met de tweetakt zoals we die nu kennen, ook de bromfiets begint al viertakt te worden. Die EGR zal erop zitten om de komende jaren alvast aan de eisen te voldoen zodat ze lekker lui kunnen massaproduceren, en in sommige landen zijn de eisen strenger. Zo zijn er nieuwe Mercedessen die niet in Californie zijn toegestaan.

Ik zou overigens niet weten waarom veel viertakt lui het leuk vinden als de tweetaktbrommer verdwijnt, want zodra het geluid van een viertakt wordt ontdekt, wordt je Honda'tje ineens een stuk minder bijzonder en maakt elke ''getunede'' scooter een dergelijk geluid. Naast dat de politie meer verstand van viertakten en vooral de uitlaten die erop zitten zal krijgen.

Dilu

Bericht door Dilu »

bij mij zit er ook iets op me uitlaat. maar dat is een beetje een raar geval. want ik ben net gevallen omdat me stuurblokkeerde doordat me knieen ertegenaan kwamen :P en toen brak dat af, het zat vast aan het begin van de uitlaat bocht. maar er kan geen gas doorheen ofzo :? want het ziet eruit op het dicht is. en me brommer maakt nu een irritant geluid :evil: vanaf dat ding gaat er wel een slang naar ergens onder met tank/zadel. wat is dat, en waarom zit het dicht?

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

foto doet soms een hoop!
Afbeelding

Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

Bericht door Stephan »

Boele schreef:ik heb em maar laten zitten, er zit bij mij geen inlaat aan, en volgens mij als ik het dingetje van mn uitlaat afschroef moet ik dat gat weer dicht gaan lassen, anders maakt ie wel enigszins lawaai
ik heb het gewoon met 2 boutjes en een aluminium plaatje gedaan :wink:
Wat een Machine!

Plaats reactie