Jurrien quote: NEEEEE!!!!! Je was er bijna
Nielspbr quote: Het enige dat zoń beetje overblijft is de draad van cdi naar contactslot. (of het contactslot zelf)
Om dan tóch nog even op het massaprobleem terug te komen.
Nog een keer gemeten en ik meet een prima massa aan de zwart/rode draad waaraan de gele Engine Stop draad moet komen.
Zet ik de motor op contact dan is de massa weg, precies zoals het hoort.
Overal is goed massa, op het blok, op de accu, op het punt waar de min pool van de accu aangesloten is en op diverse andere plaatsen op het frame.
Ook de nieuwe massadraad, die ik aangelegd heb vanaf het contactslot naar het blok, doet het prima als ik 'm loshaal van het blok en van daar uit de massa meet.
Contactslot uit = massa, contacslot aan = massa weg.
Weerstand is overal 00.7, hetzelfde of vrijwel hetzelfde wat ik meet als ik de meetstiften van de multimeter tegen elkaar aan houdt.
Ook de verbinding van de engine stop draad naar het blok moet goed zijn, heb er een schok van gekregen en de ontsteking doet het anders zou de motor niet lopen.
Massa meet ik overigens niet op de gele engine stop draad en ook niet op de blauwe bobinedraad.
Dat is ook goed, als ie massa zou maken en de motor immers niet kunnen lopen, lijkt mij.
Schakelaar/extra contactslot tussen de + van de bobinedraad kan natuurlijk altijd, maar dan zou je de motor niet meer gewoon uit kunnen zetten met één contactslot en dat lijkt me bij nader inzien toch niet echt handig.
Ik zie wat over het hoofd. Het moet zo simpel zijn. Geen idee wat ik nu nog kan doen, alles lijkt te kloppen.
Vandaar dat wegbrengen... zint mij ook niet.
Deze zomer nog een beetje kunnen rijden is ook wel fijn, zeker nu het weer meewerkt
Groet!
Hildo