Beste mensen,
kunnen jullie mij helpen aan afbeeldingen van een carburateur die 'andersom' op een C50 zit. Ik ben benieuwd naar de verschillende opties die er zijn.
Gaat dus niet om een valstroom, maar om andere carbs die erop zitten.
Liefst foto's van een Keihin PC12A model.
Alvast Dank !
Groetjes,
Bernd
afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Stijgstroom? heb je wel een heel lang inlaatspruitstuk nodig.
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Bij die NT dingen zit de carburateur standaard toch al verkeerd om? Of wil je hem voor c begrippen verkeerd om monteren?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/d235.html de bovenste van deze pagina?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 11 sep 2012 16:12
- Bezit: Puch Maxi Viertakt
Honda PC50
Honda CB50J
Honda CD50-H
Jincheng Singa
Peugeot XPS Viertakt
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Ik heb een zijdelings gerelateerde vraag, maar ik vond het geen nieuwe thread waard. Namelijk: Bij motomonkeys heb ik een 50cc Zongshen blok gekocht met waar een 17mm carb en spruitstuk bij zou moeten zitten. Ik kreeg echter een 18,5 mm carburateur en 21 mm (!) binnendiameter inlaatspruitstuk.
Het is maar de vraag of hij goed gaat rijden met de 18,5 carb, dus motomonkeys heeft me aangeboden een 17mm exemplaar op te sturen als dat niet lukt. Ook sturen ze dan een spruistuk van de juiste maat op. Mijn vraag is nu (en daar heeft de contactpersoon van motomonkeys maar geen antwoord op weten te geven) waarom heb ik ook een nieuw spruitstuk nodig? wat het nadelig effect is van een te wijd inlaatspruitstuk? Waarom zou het blok niet kunnen werken met een 17 mm carb, een 21 mm spruitstuk en een 17 mm inlaatgat in het blok, zoals motomonkeys beweert?
Dit omdat ik zelf een spruitstukje van dezelfde diameter heb gelast als wat ik aangeleverd heb gekregen, anders ging het niet passen. Dat was een aardig klusje, en ik maak liever niet nog een spruitstuk maar dan minder wijd.
Op de foto zie je m'n zelfbouw spruitstuk
Het is maar de vraag of hij goed gaat rijden met de 18,5 carb, dus motomonkeys heeft me aangeboden een 17mm exemplaar op te sturen als dat niet lukt. Ook sturen ze dan een spruistuk van de juiste maat op. Mijn vraag is nu (en daar heeft de contactpersoon van motomonkeys maar geen antwoord op weten te geven) waarom heb ik ook een nieuw spruitstuk nodig? wat het nadelig effect is van een te wijd inlaatspruitstuk? Waarom zou het blok niet kunnen werken met een 17 mm carb, een 21 mm spruitstuk en een 17 mm inlaatgat in het blok, zoals motomonkeys beweert?
Dit omdat ik zelf een spruitstukje van dezelfde diameter heb gelast als wat ik aangeleverd heb gekregen, anders ging het niet passen. Dat was een aardig klusje, en ik maak liever niet nog een spruitstuk maar dan minder wijd.
Op de foto zie je m'n zelfbouw spruitstuk
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Een groter spruitstuk tussen een een kleine carb en kleine kop gaat gewoon prima hoor. Het zal vast niet volgens de tunings-regels zijn, maar ik heb een tijdje met 70kop, 26mm spruit en 16mm carb gereden. Niks aan het handje.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Het zal prima lopen, maar wil je het optimaal hebben dan wil je zo weinig mogelijk stremmingen in je inlaat kanaal (behalve de rotatie om je benzine en lucht te mengen) om zo snel mogelijk zo veel mogelijk lucht erin te pompen! als je dan een centimeter aan plat vlak voor je inlaat hebt is dat niet echt ideaal voor de doorstroming! het loopt wel, maar optimaal is anders
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
De flow is wat turbulent dan waarschijnlijk, maar dat is hij misschien toch al. Heb ook tijdje met te groot spruitstuk gereden voor de kop, ging best. Zelfde geld voor de knik die je zelfbouw spruitstuk nu maakt. Maar het zal best werken. Leuke brommert zo trouwens.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 11 sep 2012 16:12
- Bezit: Puch Maxi Viertakt
Honda PC50
Honda CB50J
Honda CD50-H
Jincheng Singa
Peugeot XPS Viertakt
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Dank jullie wel, dat stelt me gerust Als hij klaar is (dat is zeer binnenkort) maak ik wel een fotodumpje met natuurlijk foto's van het eindresultaat. Het wordt inderdaad een leuk fietsje!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 11 sep 2012 16:12
- Bezit: Puch Maxi Viertakt
Honda PC50
Honda CB50J
Honda CD50-H
Jincheng Singa
Peugeot XPS Viertakt
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
Re: afbeelding van Carburateur 'andersom' op C50
Gaat erom dat ik geen luchtfilter heb die erop past.
Dus werk met een keihin pc12a en een powerfilter.
Alleen komt het niet goed uit / past het niet ivm de hoogte van de carb.
Vandaar dat ik was benieuwd hoe het bij anderen erop zit.
Spruitstuk zou goed moeten zijn.
Alvast Bedankt!
Dus werk met een keihin pc12a en een powerfilter.
Alleen komt het niet goed uit / past het niet ivm de hoogte van de carb.
Vandaar dat ik was benieuwd hoe het bij anderen erop zit.
Spruitstuk zou goed moeten zijn.
Alvast Bedankt!